Eindelijk m'n RS2 erop

Post hier al je vragen over de Clio
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

ppppfffff....wat een klote auto om aan te werken zeg.....even inlaatje erop zetten....not!
èèn bout waar ik niet bij kon...bijna de halve voorkant eraf gehaal, inc dynamo.....
Duidelijk geen klusje voor een beginner (ik dus).
Maar goed dat was het gezeik...hij zit er nu onder!
klinkt hemels!...maar goed dat kan ook met een luchtfilter.
As zaterdag op de rollenbank bij Tomavi om door Henk te laten mappen, ik hoop op een koppelkromme zo plat als een pannekoek!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik be n benieuwd naar het resultaat man!
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

geen idee waar het over gaat :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik denk t inlaatspruitstuk van een clio 2 ph2 op een clio 2 ph 1
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Of een audi RS2 spruitstuk? :smile:
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

nee over een speciaal spruitstuk voor een clio rs.

http://www.stone-automotive.com/index.p ... -rs2-inlet
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Een mooie tussenstap tussen itb's en origineel.

Gewoon een gasklep alleen dan inwendig in het spruitstuk trompetjes net als itb's
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Een van de weinigen in NL denk ik. Wel erg gaaf! (Y)

Ik ben er zaterdag ook, dus ben erg benieuwd naar het resultaat!
Waar hoop je op? 170/180 pk aan de wielen oid?
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Mooie upgrade (Y) Maar kost meer dan een setje itbs, waarom dan toch hiervoor gekozen?
Racing is the best way to convert money into noise
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Amai, dat ziet er zelfs op de foto van de site al moeilijk uit. (Y)
Cleaned Style
Projecttopic
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Meer dan itb's? Nieuwe?

Het hele grote voordeel is dat het plug & play is en zelf ongemapt al betere resultaten geeft....

170-180 adw is wel iets té enthousiast! Denk aan 190 aan de krukas met een hele mooie koppel vlakte :D
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik heb geen idee. Mijn clio had 156.7 adw zonder noemenswaardige upgrades dus ik verwacht dan toch wel wat van deze set. We weten het zaterdag (Y)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

idd het is plug and play.......voor ervaren monteurs :D
maar idd je gebruikt alle originele sensoren en het originele management. en je hoeft nergens in te zagen oid.

als ik tussen de 160 en 170 aan de wielen heb ben ik happy, en natuurlijk een pannekoek als koppelverloop.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Meer dan itb's? Nieuwe?

Het hele grote voordeel is dat het plug & play is en zelf ongemapt al betere resultaten geeft....

170-180 adw is wel iets té enthousiast! Denk aan 190 aan de krukas met een hele mooie koppel vlakte :D
Ik wou zeggen, een setje Jenvey ITB's begint ook bij 1800 euro met alles er op en er aan. en dan komen er ook nog wel wat aanpassingen om de hoek kijken. :) (vertel mij wat...)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Christiaan schreef:Ik heb geen idee. Mijn clio had 156.7 adw zonder noemenswaardige upgrades dus ik verwacht dan toch wel wat van deze set. We weten het zaterdag (Y)
Jou rs is dan een uitzonderlijk geval! Zelf veel 182's komen niet verder dan 175...

Zoals je in de link kunt zien staan er heel wat dyno uitdraaien, Allen met vermogen in de 190pk en een koppel van 200nm van 2500-6500 iig
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

tutuur schreef:en zelf ongemapt al betere resultaten geeft....
Ja en nee nu ongemapped wil hij bij het optrekken nog wel eens hikken, maar bij doortrekken is het glorieus!!!!!! :evil:
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik begrijp dat deze op de bank gaat zaterdag? Ben benieuwd of het resultaat zo rooskleurig als ze op die site beloven. In elk geval wel een vet spruitstuk :smile:
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

ik hoop het ook, op cliosport.net zijn de resultaten redelijk consequent rond de 190Pk aan de krukas en 200Nm all the waaayy... :grin:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wast heeft een standaard 172 voor nm`s dan?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

200 Nm maar over een minder breed toerenbereik.
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Nou, wat was het resultaat?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Bakkums schreef:Nou, wat was het resultaat?
Jo was lovend over dit onderdeel, dat is wat ik er van weet.

Weet ook dat de Clio meer pk's had dan de gemiddelde daar op de bank.....wat er uiteindelijk uit is gekomen na de mapping weet ik niet
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Staat op pagina 3 van het dyno topic.

167 adw wat uitgaande van 15% verlies 196pk is :beer:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

uirdraai willen we zien!
dit gaat toch over en RS met die andere inlaat er op?
verder geen andere nokkenassen enz?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:Staat op pagina 3 van het dyno topic.

167 adw wat uitgaande van 15% verlies 196pk is :beer:
Dat haal je met carbs ook (0) :D
Wel een mooi resultaat (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dal zal alleen een heel stuk minder driveable zijn.

Wat we nog vergeten zijn is dat de cruise control ook blijft werken...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Hoezo minder drivable?
200nm vanaf 3000 tot toerenbegrenzer
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Carbs reageren niet op temperatuurswisselingen, vocht in de lucht, stationairloop etc.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nooit last van gehad, loopt zomers en swinters prima, ik heb liever carbs dan al die elektronica.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

wat een onzinvergelijk luco. het slaat helemaal nergens op.

ik snap dat je geilt op je dikke webers, maar in een rs ga je geen webers stouwen, kun je er net zo goed een c1j blok in hangen, ook uit het jaar kruik.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Mag jij vinden, ik vind carbs tov injectie niks minder, en niet alleen omdat die in de racevijf zitten, ik heb met carbs auto's swinters stukken minder problemen dan al die moderne auto's met injectie en elektronica die alles bijregelt en ze daardoor als ze koud zijn vaak beroerd starten en lopen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

167 adw, zonder verdere motorische aanpassingen. Zo zie je ze niet veel.

@Luco, wat zit jij nou te lullen met je carbs ? Tis geen race-auto, daily incl kinderstoeltje. :p

Uitspraken ivm testresultaten zijn genoeg te vinden in de dynotopics. De meeste 172's zitten vooraan in de 140 adw met af en toe een uitschieter naar 150+.

De clio van benzinemonster was ook een hele goeie met 160 adw, al weet ik niet wat de aanpassingen zijn.

even editten: je kan geen vergelijk maken met F7-motoren of C1's, daar heeft Kool een punt. Carb is en blijft negentienhonderdnoa technologie. Trouwens, F7-motoren die dat vermogen halen zijn al dik geladen met nokkenassen, hoge comp-zuigers en andere shizzle. (Kris 165, Bertram 171, mijn ex 176). Ze zijn niet stupide bij renault...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Niemand leest schijnbaar :smile:
Volgens mij zeg ik ook een mooi resultaat (Y)
Ik ben nu eenmal carb fan, behalve bij de gtt :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Niet iedereen heeft zoveel tijd om te lezen zoals jij momenteel :evil:

:p :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Niet iedereen heeft zoveel tijd om te lezen zoals jij momenteel :evil:

:p :beer:
Ja erg zat :( :beer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie