Motor loopt niet zoals het hoort........ wat nu?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
rtclio
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 9 aug 2010 18:51

Hallo,

Mijn motor doet sinds gister raar!
Tijdens het rijden houd hij soms iets in
(houd nog geen hele seconde in-->en toerental gaat dan van 3500 naar 1000 of lager) daarna doet hij weer normaal??
het maakt hierbij niet uit of ik 40, 80 of 120 km per uur rijd.

Waar ligt dit aan, -->de stappenmotor?

Afgelopen maand zijn de volgende onderdelen vervangen:

- bougies
- bougiekabels
- verdelerkap
- rotor
- kleppendekselpakking
- accu
- distributieriem
- koppeling


Groeten rtclio
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Om wat voor motortype gaat het hier? :)
rtclio
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 9 aug 2010 18:51

het gaat hier om een 1.8 16v 1993
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kilometer teller kabel sensor probleem? aan de kilometerteller kabel zit een sensor als die niet goed is dat geeft ook rare problemen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

@Abel; het snelheidsignaal in de kabel heeft hier niets mee te maken, ook zonder snelheidsignaal loopt de motor prima alleen gaat dan de stationair-regelklep alle kanten op omdat die werkt op de parameters van koelvloeistof en snelheidsignaal.

Meet het signaal van de lambdasonde eens na, moet tussen 0,1 en 0,9volt pendelen. dit probleem komt wel vaker voor bij deze motoren.

Geen foutcode's/geen brandende lampjes en af en toe wel een goed lopende motor, probleem is dat de lambdasonde op 1 spanning vast blijft hangen en dat daardoor de inspuiting wat in de war raakt.

Meestal is het de lambdasonde zelf maar ik kom ook nog wel eens lambdasondestekkers tegen die helemaal doordrenkt zijn met olie omdat ze meestal getyrapt aan de stabilisatorstang vast hangen achter een lekkende krukaskeerring aan de bakkant of een lekkend schakelasje van de versnellingsbak. Even loshalen en schoonmaken (contactspray/remmenreiniger) lost dan het probleem vaak ook wel op.

Succes. :)
Plaats reactie