drijfstang lagers f7p 722

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
andries r21t
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
Car: 21turbo, ClioRS ph2
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb vandaag m'n bestelde drijfstang-lagers binnen gekregen maar volgens mij ontbreken hier de uitstekende lipjes, is er iemand met vergelijkbare ervaring??
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Waar komen ze vandaan? Ik meen te herinneren dat je bij de dealer veelal de verkeerde krijgt en dat je ze gewoon bij het revisiebedrijf moet bestellen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

effe bij revisie bedrijf in de boeken snuffellen voor de juiste.

er zijn zelfs spetter/ of sputter (weet ik veel) lagers te krijgen die passen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
andries r21t
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
Car: 21turbo, ClioRS ph2
Locatie: Zuid-Holland

inderdaat ze zijn origineel renault 7711130061 gekregen,ik heb de 7711130062 besteld die geeft mijn dialogys ook aan,
morgen maar even na vragen dus, en anders even elders kijken
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

In ieder geval niet zonder lipje monteren, hier zijn meerdere slechte ervaringen mee.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je moet ze van federal mogul hebben. Jacques zal hier ook nog wel reageren vermoed ik. Die heeft de nummers wel...
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ JP als je ze juist monteert lopen ook die probleemloos.

maar goed zoek ze maar met lipje dan ben je gewoon zeker.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

mark 5t schreef:@ JP als je ze juist monteert lopen ook die probleemloos.

maar goed zoek ze maar met lipje dan ben je gewoon zeker.
Ook met juist monteren gaat dat mis, die lagers zijn voor de allerlaatste F7R Megane motoren en Renault levert ze vanaf die motor voor iedere F motor zo..

De drijfstangen zijn anders waardoor het lager op een andere manier inklemt, lagerkap iets kleiner dan de drijfstang waardoor hij niet door kan draaien.

Gaat gewoon verkeerd, en meestal bij de eerste keer 7000 RPM al.

Ik bestel ze altijd van Federal Mogul bij een revisiebedrijf. Kan 't nummer wel opzoeken, heb recent zulke lagers vervangen en 't doosje ligt er nog.
andries r21t
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
Car: 21turbo, ClioRS ph2
Locatie: Zuid-Holland

goeie tips thanks
als iemand nummers heeft graag (ik heb een krukas die naar mijn weten nog niet geslepen is dus ga even uit van 48mm.
het onderdeel nummer 7711130062 is gewijzigd naar 7711130061(zonder de uitsteeksels dus)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

71-4311/4 STD Glyco via site van Federal Mogul
http://www.fmecat.eu/

http://www.fmecat.eu/selProd2.asp?make= ... &engseal=0

Deze dacht ik ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

tutuur schreef:Je moet ze van federal mogul hebben. Jacques zal hier ook nog wel reageren vermoed ik. Die heeft de nummers wel...
Het nummer wat Arco doorgeeft klopt.
Patric Biggelaar kan ze ook zo leveren (en nog veel meer).
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
andries r21t
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
Car: 21turbo, ClioRS ph2
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb vandaag even contact gehad met biggelaar motors en die gaan een setje opsturen aan de hand van de geleverde nummers
andries r21t
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
Car: 21turbo, ClioRS ph2
Locatie: Zuid-Holland

Het is gelukt de goeie te pakken te krijgen.Fijne zaak die biggelaar motors ging allemaal lekker snel. binnenkort maar even monteren die hap.
thanks for help guys
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Duurt toch 6 dagen (0) :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
andries r21t
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
Car: 21turbo, ClioRS ph2
Locatie: Zuid-Holland

HAHA Dat is een correcte constatering Tom.
ik ben (nog) niet echt een forum lid. ;-)
andries r21t
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
Car: 21turbo, ClioRS ph2
Locatie: Zuid-Holland

Het heeft allemaal wat lang geduurd maar gisteren heb ik eindelijk de drijfstanglagers vervangen.

Alles is keuring gegaan, aan de krukas was niets te zien kruktappen mooi glad geen langs groeven of rimpels etc, de lagerschalen van cyl.2 hadden een paar kleine groefjes van een korrel of iets (foto's volgen als daar belangstelling naar is), zo te zien is die korrel in de lagerschaal blijven hangen (een soort hard pitje aan het eind van de kras/groef).Ik heb gelijk de oliepomp ook mee vervangen dat was eigenlijk de hoofd reden om het carter te demonteren en de lagers een soort preventief mee vervangen.
nu nog even olie druk meten, de vorige waarden:
+/-1a1.2 bar stationar(de meter op m'n dash geeft dan 0 aan),
en 3.5 bar bij 3000rpm met 10w40 elf competition sti bij 80/90 graden celcius.opzich vind ik dit geen schokkende waarden.
En dit is dus eigenlijk gedaan vanuit een redenering dat het dan nooit aan de pomp kan liggen (geen lamme veer op de overdruk etc.)
heeft iemand hier vaker mee te maken gehad? gaan bijvoorbeeld de druksensor van het dashboard metertje nog al een stuk?of het klokje zelf
Plaats reactie