drijfstang lagers f7p 722
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
- Car: 21turbo, ClioRS ph2
- Locatie: Zuid-Holland
Ik heb vandaag m'n bestelde drijfstang-lagers binnen gekregen maar volgens mij ontbreken hier de uitstekende lipjes, is er iemand met vergelijkbare ervaring??
effe bij revisie bedrijf in de boeken snuffellen voor de juiste.
er zijn zelfs spetter/ of sputter (weet ik veel) lagers te krijgen die passen.
er zijn zelfs spetter/ of sputter (weet ik veel) lagers te krijgen die passen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
- Car: 21turbo, ClioRS ph2
- Locatie: Zuid-Holland
inderdaat ze zijn origineel renault 7711130061 gekregen,ik heb de 7711130062 besteld die geeft mijn dialogys ook aan,
morgen maar even na vragen dus, en anders even elders kijken
morgen maar even na vragen dus, en anders even elders kijken
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
In ieder geval niet zonder lipje monteren, hier zijn meerdere slechte ervaringen mee.
Je moet ze van federal mogul hebben. Jacques zal hier ook nog wel reageren vermoed ik. Die heeft de nummers wel...
@ JP als je ze juist monteert lopen ook die probleemloos.
maar goed zoek ze maar met lipje dan ben je gewoon zeker.
maar goed zoek ze maar met lipje dan ben je gewoon zeker.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ook met juist monteren gaat dat mis, die lagers zijn voor de allerlaatste F7R Megane motoren en Renault levert ze vanaf die motor voor iedere F motor zo..mark 5t schreef:@ JP als je ze juist monteert lopen ook die probleemloos.
maar goed zoek ze maar met lipje dan ben je gewoon zeker.
De drijfstangen zijn anders waardoor het lager op een andere manier inklemt, lagerkap iets kleiner dan de drijfstang waardoor hij niet door kan draaien.
Gaat gewoon verkeerd, en meestal bij de eerste keer 7000 RPM al.
Ik bestel ze altijd van Federal Mogul bij een revisiebedrijf. Kan 't nummer wel opzoeken, heb recent zulke lagers vervangen en 't doosje ligt er nog.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
- Car: 21turbo, ClioRS ph2
- Locatie: Zuid-Holland
goeie tips thanks
als iemand nummers heeft graag (ik heb een krukas die naar mijn weten nog niet geslepen is dus ga even uit van 48mm.
het onderdeel nummer 7711130062 is gewijzigd naar 7711130061(zonder de uitsteeksels dus)
als iemand nummers heeft graag (ik heb een krukas die naar mijn weten nog niet geslepen is dus ga even uit van 48mm.
het onderdeel nummer 7711130062 is gewijzigd naar 7711130061(zonder de uitsteeksels dus)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
71-4311/4 STD Glyco via site van Federal Mogul
http://www.fmecat.eu/
http://www.fmecat.eu/selProd2.asp?make= ... &engseal=0
Deze dacht ik ...
http://www.fmecat.eu/
http://www.fmecat.eu/selProd2.asp?make= ... &engseal=0
Deze dacht ik ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Het nummer wat Arco doorgeeft klopt.tutuur schreef:Je moet ze van federal mogul hebben. Jacques zal hier ook nog wel reageren vermoed ik. Die heeft de nummers wel...
Patric Biggelaar kan ze ook zo leveren (en nog veel meer).
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
- Car: 21turbo, ClioRS ph2
- Locatie: Zuid-Holland
Ik heb vandaag even contact gehad met biggelaar motors en die gaan een setje opsturen aan de hand van de geleverde nummers
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
- Car: 21turbo, ClioRS ph2
- Locatie: Zuid-Holland
Het is gelukt de goeie te pakken te krijgen.Fijne zaak die biggelaar motors ging allemaal lekker snel. binnenkort maar even monteren die hap.
thanks for help guys
thanks for help guys
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
- Car: 21turbo, ClioRS ph2
- Locatie: Zuid-Holland
HAHA Dat is een correcte constatering Tom.
ik ben (nog) niet echt een forum lid.
ik ben (nog) niet echt een forum lid.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 18 mar 2012 14:47
- Car: 21turbo, ClioRS ph2
- Locatie: Zuid-Holland
Het heeft allemaal wat lang geduurd maar gisteren heb ik eindelijk de drijfstanglagers vervangen.
Alles is keuring gegaan, aan de krukas was niets te zien kruktappen mooi glad geen langs groeven of rimpels etc, de lagerschalen van cyl.2 hadden een paar kleine groefjes van een korrel of iets (foto's volgen als daar belangstelling naar is), zo te zien is die korrel in de lagerschaal blijven hangen (een soort hard pitje aan het eind van de kras/groef).Ik heb gelijk de oliepomp ook mee vervangen dat was eigenlijk de hoofd reden om het carter te demonteren en de lagers een soort preventief mee vervangen.
nu nog even olie druk meten, de vorige waarden:
+/-1a1.2 bar stationar(de meter op m'n dash geeft dan 0 aan),
en 3.5 bar bij 3000rpm met 10w40 elf competition sti bij 80/90 graden celcius.opzich vind ik dit geen schokkende waarden.
En dit is dus eigenlijk gedaan vanuit een redenering dat het dan nooit aan de pomp kan liggen (geen lamme veer op de overdruk etc.)
heeft iemand hier vaker mee te maken gehad? gaan bijvoorbeeld de druksensor van het dashboard metertje nog al een stuk?of het klokje zelf
Alles is keuring gegaan, aan de krukas was niets te zien kruktappen mooi glad geen langs groeven of rimpels etc, de lagerschalen van cyl.2 hadden een paar kleine groefjes van een korrel of iets (foto's volgen als daar belangstelling naar is), zo te zien is die korrel in de lagerschaal blijven hangen (een soort hard pitje aan het eind van de kras/groef).Ik heb gelijk de oliepomp ook mee vervangen dat was eigenlijk de hoofd reden om het carter te demonteren en de lagers een soort preventief mee vervangen.
nu nog even olie druk meten, de vorige waarden:
+/-1a1.2 bar stationar(de meter op m'n dash geeft dan 0 aan),
en 3.5 bar bij 3000rpm met 10w40 elf competition sti bij 80/90 graden celcius.opzich vind ik dit geen schokkende waarden.
En dit is dus eigenlijk gedaan vanuit een redenering dat het dan nooit aan de pomp kan liggen (geen lamme veer op de overdruk etc.)
heeft iemand hier vaker mee te maken gehad? gaan bijvoorbeeld de druksensor van het dashboard metertje nog al een stuk?of het klokje zelf