schroefset h-r of billstein b14 clio rs ph 2

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
thijn
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 18 jul 2011 22:04
Locatie: almelo
Contacteer:

Ik heb een vraagje over chroefsetten, en misschien dat mensen mee kunnen helpen met hetvinden van een geschikte set.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goedde schroefset en lees vaak dat als je 300 besteed, je net zo goed veren kan halen.
En als je 500/600 euro besteed je net zo goed 200 bij kan leggen voor een echt goedde set.

In hoeverre is dat nodig ?
Welke van de 2 bovengenoemde is 'beter'. En weet iemand nog een goed adresje voor deze sets ?
Ik vind op stroevemotorsport een setje h-r voor 1000 euro, en de b14 vind ik in NL haast niet.

Alvast bedankt voor de moeite.

Thijn.[/hr]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Bij schokbrekers geld echt hoe meer je uitgeeft hoe meer je krijgt. Uitzondering daargelaten natuurlijk.

H&R (heeft bilstein inserts) is echt goed spul maar voor de clio2 is er best veel keus.

http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... iloverkits
thijn
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 18 jul 2011 22:04
Locatie: almelo
Contacteer:

He geert,

Er is inderdaad zoveel dat ik soms door het bomen het bos niet meer zie ;)
Net een prijsopgave laten doen in Duitsland. 950 euro voor h-r. + verzend koste.

Ik schakel nog 1 Duitse kennis in, en anders haal ik dit setje.
Denk dat je in nl niet een scherpere prijs vind of wel ?
Alvast bedankt.

Thijn.
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Heb je al eens op onze site gekeken? Denk je wel aan after sales service.
Zelfs bij de gerenomeerde merken gaat er wel eens wat fout in de productie. En je RS moet natuurlijk ook nog vakkundig uitgelijnd worden na montage. Bevalt je de hoogte of wegligging niet dan moet dat nog een keer gebeuren......(Liefst zonder extra kosten toch?). Met andere woorden; doe het liever meteen goed (Y) .
H&R en Bilstein zijn mooie keuzes maar vergeet KW niet, verrekte mooi spul 8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
thijn
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 18 jul 2011 22:04
Locatie: almelo
Contacteer:

Je hebt een Pm!



Edit. Steno
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Heb net een setje Spax gemonteerd.
ben geen deskuindige op het gebied van schroefsets, maar dit zag er qua bouwkwaliteit goed uit, en voor het cup onderstel is er niet zoveel te krijgen.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Ik heb via Dolf Jans de Bilstein set laten monteren bij Steverink Banden en heb er nog geen seconde spijt van gehad.
En inderdaad.....de montage en nazorg zijn ook belangrijk en daarover niks dan lof!

Ik weet niet wat je met de auto van plan bent en wat je rijstijl is maar ik persoonlijk ga liever voor een goede set i.p.v achteraf spijt en verloren tijd.
Plaats reactie