Hallo,
Ik zit te denken om een Clio Sport aan te schaffen van rond bouwjaar 2000-2003 daar ergens. Zag al een mooie staan met een kilometerstand met NAP van onder de 70.000 voor een nette prijs.
Ik vraag me alleen af waar ik echt op moet letten. Wat zijn nu typisch de zwakke plekken van deze auto's? Weet iemand ook om de hoeveel km de distributieriem vervangen moet worden en/of dit duur is bij de Clio Sport.
Zijn verder de onderhoudskosten redelijk vriendelijk over het algemeen? Volgens mij valt t verbruik wat ik lees reuze mee, 1:12,5 moet makkelijk haalbaar zijn? En de wegenbalsting is natuurlijk ook lekker laag
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Aanschaf Renault Clio Sport 2.0 16V
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Dis riem is 5 jaar of 60d km. Is wat lastiger te doen dan een normale Clio (grotere motor, kleine motorruimte) dus iets meer werk.
Volgens mij zijn die RS-jes bij goed onderhoud wel redelijk hufter proef. Zoek anders eens in het mankementen topic van de Clio RS.
Iets wat me snel te binnenschiet is dat de uitlaat nog wel eens doorroest. Verder heeft Renault volgens mij goed van het verleden geleerd en is het roest probleem aardig onder de knie.
Volgens mij zijn die RS-jes bij goed onderhoud wel redelijk hufter proef. Zoek anders eens in het mankementen topic van de Clio RS.
Iets wat me snel te binnenschiet is dat de uitlaat nog wel eens doorroest. Verder heeft Renault volgens mij goed van het verleden geleerd en is het roest probleem aardig onder de knie.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Distributie is toch 5 jaar of 120.000? Multiriem elke 60k.
1:12,5 met gemak? Koop dan een 1.4tje als je als een opa gaat rijden
Ik reed altijd 1:10.5 tot 1:11 met mijn RS182.
Distributie kost een paar stuivers. Reken op 800-1000 euro bij de dealer.
1:12,5 met gemak? Koop dan een 1.4tje als je als een opa gaat rijden
Ik reed altijd 1:10.5 tot 1:11 met mijn RS182.
Distributie kost een paar stuivers. Reken op 800-1000 euro bij de dealer.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik kan best rustig rijden en mijn vriendin ook dus 1:12 zal me wel een heel eind lukken , Uiteraard weet ik ook wat gas geven is hoor :d. Heb voor mijn huidige Alfa een Volvo 850 T-5 gehad met ca 280 pk, dat liep ook heerlijk.
Laatst gewijzigd door onnaj op di 3 jul 2012 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
aandrijfas (sen)
bobines
achterste demper
zijraam wat naar beneden valt ( l en r )
storing in kabelboom, valt dan in noodloop.
loslaten stuurbekleding.
Al zal het meeste in de loop der jaren wel verholpen zijn.
bobines
achterste demper
zijraam wat naar beneden valt ( l en r )
storing in kabelboom, valt dan in noodloop.
loslaten stuurbekleding.
Al zal het meeste in de loop der jaren wel verholpen zijn.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Diegene die ik op t oog had is idd verkocht, had ik vanmorgen toevallig voor gebeld. Ma heb ook geen haast, moet me eigen auto sowieso ook nog verkopen.
Zijn de onderdelen overigens duur of valt t over t algemeen mee?
En hoeveel km gaan de motoren mee? Kunnen die in principe makkelijk een ton of 3 draaien en de bakken ook?
En hoeveel km gaan de motoren mee? Kunnen die in principe makkelijk een ton of 3 draaien en de bakken ook?
Reken op een gebruik van 1 op 9(ik) a 1 op 10 gemiddeld. Reken ook op 98ron, super dus.
Als je grote stukken snelweg gaat rijden, netjes constant 100 in de 6e versnelling, haalt je hooguit 1 op 11.
Als je grote stukken snelweg gaat rijden, netjes constant 100 in de 6e versnelling, haalt je hooguit 1 op 11.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Onderdelen zijn over het algemeen niet duurder, veel is hetzelfde als bij een gewone Clio.onnaj schreef:Zijn de onderdelen overigens duur of valt t over t algemeen mee?
En hoeveel km gaan de motoren mee? Kunnen die in principe makkelijk een ton of 3 draaien en de bakken ook?
Sommige specifieke RS onderdelen kunnen wat duurder zijn of moeilijker leverbaar.
Bakken waren altijd wat slechter, volgens mij gaan de JC5 bakken nog altijd geen 3 ton mee.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De JC5 van een RS wel, dat zijn de sterkste JC5's die er zijn.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ooit op een lange rit terug van vakantie eens 1:13,6 gehaald. Maar dagelijks verkeer altijd ongeveer 1:10,5 als ik niet al te gekke dingen uithaalde#Ron# schreef:Reken op een gebruik van 1 op 9(ik) a 1 op 10 gemiddeld. Reken ook op 98ron, super dus.
Als je grote stukken snelweg gaat rijden, netjes constant 100 in de 6e versnelling, haalt je hooguit 1 op 11.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb er al eens 1tje gesloopt hoor.Maarten-Jan schreef:De JC5 van een RS wel, dat zijn de sterkste JC5's die er zijn.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Sloop jij niet alles?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ik hoor hem nooit klagen over z'n vriendin. Kan ook zijn dat ie nooit thuis is en zei alleen maar loopt te klagen over hem natuurlijk.
Project: GTT Blue Sport
Ik dacht dat de phase 1 een 5 bak was? Maar goed jammer dat t verbruik zo hoog is, had dit lager ingeschat#Ron# schreef:Reken op een gebruik van 1 op 9(ik) a 1 op 10 gemiddeld. Reken ook op 98ron, super dus.
Als je grote stukken snelweg gaat rijden, netjes constant 100 in de 6e versnelling, haalt je hooguit 1 op 11.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dan kan ze het/hem hebben......of hij doet nooit wat...Gerald schreef:Ik hoor hem nooit klagen over z'n vriendin. Kan ook zijn dat ie nooit thuis is en zei alleen maar loopt te klagen over hem natuurlijk.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Verbruik hangt heel erg van rijstijl af, als je gewoon normaal doet en je niet laat verleiden kun je ook rustig 1 op 12/13 rijden. Toen ik de RS nog had heb ik dat ermee gereden maar zodra je je laat verleiden gaat het rap naar 1 op 10 en lager heel bijzonder
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Ron heeft het over een Clio 3 RS, vandaar het verschil met de 6 en de 5 bak. Ikzelf (3 RS phase 1) rij trouwens voornamelijk snelweg kilometers (meestal iets boven de toegestane snelheid) en weg van de snelweg stevig doorrijden en kom altijd rond de 1 op 11 / 11,5 uit.onnaj schreef:Ik dacht dat de phase 1 een 5 bak was? Maar goed jammer dat t verbruik zo hoog is, had dit lager ingeschat#Ron# schreef:Reken op een gebruik van 1 op 9(ik) a 1 op 10 gemiddeld. Reken ook op 98ron, super dus.
Als je grote stukken snelweg gaat rijden, netjes constant 100 in de 6e versnelling, haalt je hooguit 1 op 11.
Ja, ik heb momenteel een 3 RS phase 2. Inderdaad de minst economische van de 3 RS-en die ik gehad heb. Wel de leukste tot nog toe. Maar er waren dacht ik andere prioriteiten bij het ontwerpen van dat ding.Jacob Priem schreef:Ron heeft het over een Clio 3 RS, vandaar het verschil met de 6 en de 5 bak. Ikzelf (3 RS phase 1) rij trouwens voornamelijk snelweg kilometers (meestal iets boven de toegestane snelheid) en weg van de snelweg stevig doorrijden en kom altijd rond de 1 op 11 / 11,5 uit.onnaj schreef:Ik dacht dat de phase 1 een 5 bak was? Maar goed jammer dat t verbruik zo hoog is, had dit lager ingeschat#Ron# schreef:Reken op een gebruik van 1 op 9(ik) a 1 op 10 gemiddeld. Reken ook op 98ron, super dus.
Als je grote stukken snelweg gaat rijden, netjes constant 100 in de 6e versnelling, haalt je hooguit 1 op 11.
Ik twijfel over meerdere auto's en het verbruik neem ik dan wel degelijk mee. Maar vind werk dat gezien de prestaties t verbruik enigszins meevalt hoor.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
volgens mij kom je heel snel aan 1:10 bij wat snellere auto's. Daar moet je wel rekening mee houden. Echt veel onzuinniger kom je meestal wel in een andere klasse terecht (dikke amerikaan ofzo of een opgefokte sub.).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Hoeveel kilometer per jaar verwacht je dan te gaan maken ?onnaj schreef:Ik twijfel over meerdere auto's en het verbruik neem ik dan wel degelijk mee. Maar vind werk dat gezien de prestaties t verbruik enigszins meevalt hoor.
Zoals Tom ook aangeeft, je zal een dergelijke auto niet als kilometervreter gaan kopen. Alhoewel, die van mij uit 2009 (in de lease) staat nu op 98.500 kilometer
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
over mijn eigen Clio 2 RS ph1 gesproken nu 119dzd
geen noemens waardige problemen.
raammechanise preventie vervangen door valeo (goedkoper en sterker)
oa. een sneheids sensor die stuk ging
vering voor 1x afgebroken
klem stofhoes bij aandrijfas was stuk
uitlaat ophanging afgebroken
lampjes
koppakking lek (1ste keer)
airco pomp lek
accu
deurklink binnenkant (R+L)
remschijven en blokken natuurlijk en verder regulier onderhoud
heb de auto reeds 10 jaar dus het valt allemaal wel mee.
duurste grapje is de distributie riem / multieriem.
betreffende het verbruik durf het hier niet te vermelden.
ieder geval nooit lager dan 1 op 10 (RON 98 ) reguliere wegen.
zal vast nog wat vergeten zijn maar dan zou ik de rekeningen verder moeten raadplegen
geen noemens waardige problemen.
raammechanise preventie vervangen door valeo (goedkoper en sterker)
oa. een sneheids sensor die stuk ging
vering voor 1x afgebroken
klem stofhoes bij aandrijfas was stuk
uitlaat ophanging afgebroken
lampjes
koppakking lek (1ste keer)
airco pomp lek
accu
deurklink binnenkant (R+L)
remschijven en blokken natuurlijk en verder regulier onderhoud
heb de auto reeds 10 jaar dus het valt allemaal wel mee.
duurste grapje is de distributie riem / multieriem.
betreffende het verbruik durf het hier niet te vermelden.
ieder geval nooit lager dan 1 op 10 (RON 98 ) reguliere wegen.
zal vast nog wat vergeten zijn maar dan zou ik de rekeningen verder moeten raadplegen
Een kilometer of 15.000 verwacht ik wel te maken zo ongeveer.
En moet de distributie nu om de 60.000 km en 5 jaar of 120.000?
In ieder geval genoeg reacties, fijn!
Zit evt te denken om de RS van Modus over te nemen, alleen ben ik wat huiverig om bakken met geld uit te moeten geven om de storing op te lossen, heb hier nare ervaringen mee , ma vind t wel een zeer mooie auto en mooie kilometerstand.
En moet de distributie nu om de 60.000 km en 5 jaar of 120.000?
In ieder geval genoeg reacties, fijn!
Zit evt te denken om de RS van Modus over te nemen, alleen ben ik wat huiverig om bakken met geld uit te moeten geven om de storing op te lossen, heb hier nare ervaringen mee , ma vind t wel een zeer mooie auto en mooie kilometerstand.