ACT: Clio IV

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Het is wel weer even wennen... Met name de neus...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hm.. ik heb wat meer moeite met de achterzijde. De lichtunits zijn niet symmetrisch, en dat kunststofstripje onder de unit staat me ook niet aan.

De Estate ziet er dan wat mij betreft een stuk gelikter uit:
[img]http://img.turbo.fr/05316354-photo-rena ... -mieux.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Stoorde me ook al aan de asymetrische achterlichten.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

das een kwestie van een engels kleplicht bestellen en een rode LED erin :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vind die estate ook geslaagder, wie weet een leuke gezinsbak in de toekomst :smile:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Estate 120TCe EDC staat op de shortlist hier voor ergens in 2014 ter vervanging van de Twingo II. Nu volgende week maar eens kijken of hij in het eggie ook goed te pruimen is.

Video van de fabriek in Turkije:
[youtube]hPyhAKeO3Mg&hd=1[/youtube]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

worden ze allemaal in Turkije gebouwd??

Ik hoop wel een andere fabriek als die de Ford Ka bouwde dan (0)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Alvast een foto vanaf de beurs. Zo meteen om half 11 is de presentatie.
Estate en RS helaas nog niet gespot ...

[img]a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/467725_384041268330650_1720920499_o.jpg[/img]

[img]a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/467619_384041221663988_710903712_o.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Die oranjekleur is wel erg vet. Dat rood is wat minder, komt de auto ook minder mooi uit.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Tering wat is de nieuwe RS ook weer een snoepje...

[img]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8440_o.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zo istie toch wel een stuk dikker dan een Ibiza :smile:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die wielen zijn (voor de verandering) ook niet slecht.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

En hij zit ook lekker. Stuur met de flippers erachter is ook erg gaaf. Verder is het bizar druk om de RS en estate.

Enige minpuntje, de remklauw ziet er niet meer zo strak afgewerkt uit als de eerdere Brembo's.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Dat is wat ik ook jammer vond :)
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Vind het weinig spectaculairs eerlijk gezegd. Skirts vallen nauwelijks op, front oogt imo ook verre van agressief, velgen zijn best aardig maar helemaal zwart vind ik eik maar zelden mooi staan bij auto's. Verder koplampunits veel te groot maar dat heeft niet alleen de RS en dat is mode. En die soort van diffuser wijkt afgezien van de uitlaten qua vorm ook bar weinig af van de goedkopere modellen.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

leuk een Seat Leon.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Afbeelding

Leuke geluidjes kan je kiezen. :D

Bron: http://www.lepoint.fr/auto-addict/salon ... 12_656.php
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Wat een kansloze auto deze RS.

-geen bredere body
-geen 4pots remmen
-geen handbak
-motor geluid uit de speakers
-5deurs

Hij moet wel een ENORM goede wegligging hebben om het goed te maken.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik vind het een enorm trieste rs.

inderdaad, de remmen zijn een ACHTERUITGANG. de body is gelijk aan de standaard RS, en hij is alleen te krijgen met die achterlijke dsg achtige bak?

ik ben benieuwd of ze de clio 4 cup ook met die bak uitbrengen... ik hoop van niet, dat lijkt me niets.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

haha... Hoe kansloos is dat, zeg!

Ik snap werkelijkwaar niet waarom je zoiets in je auto zou willen, als je een RS koopt. Die koop je toch voor zijn wegligging, zijn heerlijke stuurgedrag, zijn looks. Niet vanwege het neppe motorgeluid uit je speakers?

Stop liever wat meer tijd in de engineering van de motor, bak of ophanging. (N)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die versnellingsbak is inderdaad wel een domper. Slaat nergens op (N)

Zo dik en bruut als het vroeger was wordt het toch niet meer. En die andere body's kosten gewoon teveel geld...............
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat is er zo kut aan een DSG-achtige bak? Als die goed reageert, zie ik niet zoveel problemen. Iedereen moet met de tijd mee! :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Voor dagelijks gebruik allemaal leuk en aardig. Maar er gaat voor het gevoel en de beleving niets boven een fijne handbak in een sportief karretje. Probleem is niet DAT ze het aanbieden maar dat ze het ALLEEN MAAR aanbieden :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het kan aan mij liggen hoor maar geen enkele RS heeft een andere body dan de gewone uitvoeringen. Okey, geen Brembo's is jammer voor de looks maar of het echt nodig is voor het remvermogen?

Die versnellingsbak gaat gewoon mee met z'n tijd, vind het zelf ook een helaas maar kijk eens naar de concurrentie, daar moeten ze nou eenmaal tegen strijden.

Onderstel of stuurgedrag heeft nog niemand ervaren dus hoe kun je daar nu over oordelen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem ook niet zo vet als bv de Megane 3 RS maar om hem nu zo af te blaffen?

Zou je hem ruilen voor je 16v? Wss wel, dan istie blijkbaar dus toch vetter/beter/mooier etc...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tja, ik weet het niet... Wij worden ook oud en blijven in het verleden hangen.

Bijna elk merk heetf het tegenwoordig, met de topmerken voorop. De handbak is echt aan zijn einde aan het komen, volgens mij.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik denk dat het best leuk rijd maar het is gewoon een automaat merijn

dan stap ik wel ik mijn benz

ze hadden gewoon beide moeten aanbieden. ik hoop echt dat ze die bak NIET in de cup auto's drukken
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Natuurlijk is dat een automaat, met een manuele stand. Zelfde als jouw Sadev. :P Hij zal alleen wat minder knallen uit de uitlaat. :)

Ik snap het probleem wel een beetje, maar het is echt niet te vergelijken met de oldschool automaat in jouw Merc. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

heb je wel eens in een DSG bak zelf geschakeld of dat ding in S gezet. Dat is toch gewoon kut. Dat gebruikt geen hond in het dagelijks leven.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Merijn schreef:maar het is echt niet te vergelijken met de oldschool automaat in jouw Merc. :)
Oldskool of niet. Maar er zit 10x meer comfort in een koppelomvormer bak dan in die dubbele koppeling bakken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat is puur software... Ik ben ervan overtuigd dat als zo'n ding goed afgesteld is, dat je er wel voordeel van kan hebben. Zeker op het circuit. Op de openbare weg is het een ander verhaal.

Maar laten we wel wezen, de gemiddelde RS zal vooral openbare weg zien en geen circuit.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

merijn, een sadev is GEEN automaat.

dit wel, computergestuurde handbak. bij een sadev moet je het echt zelf doen, bij zo'n ding kun je gewoon met je neus sturen net als in mijn benz. dan heb je 2 handen altijd vrij voor andere werkzaamheden :p

ideaal (in een benz dus)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik zeg ook niet dat het niet sneller zal zijn. Ik vind het schakel karakter van de DSG bakken gewoon niet fijn. Dan liever een "echte" automaat.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tom schreef:
Merijn schreef:maar het is echt niet te vergelijken met de oldschool automaat in jouw Merc. :)
Oldskool of niet. Maar er zit 10x meer comfort in een koppelomvormer bak dan in die dubbele koppeling bakken.
We hebben het hier over een RS... Dan heb je het juist niet over comfort. Of mis ik iets? :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Martijn Kool schreef:merijn, een sadev is GEEN automaat.

dit wel, computergestuurde handbak. bij een sadev moet je het echt zelf doen, bij zo'n ding kun je gewoon met je neus sturen net als in mijn benz. dan heb je 2 handen altijd vrij voor andere werkzaamheden :p

ideaal (in een benz dus)
Ik snap wel dat het geen Sadev is... :) En dat een Sadev geen automaat is.

Een DSG bak geeft je de gelegenheid automatisch te schakelen, maar ook manueel. Top toch? Ik zie het probleem niet zo...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Een auto moet kunnen doen wat je wilt. Als ik rustig wil rijden dan wil ik dat de auto ook rustig doet en lekker relaxed kan schakelen. Dat gevoel heb ik nooit met een DSG bak. Daar zie ik altijd alleen maar die toerenteller naald naar beneden zwiepen. Snelle auto of niet. De grootste tijd rijd dat ding echt niet vol pot.

Daarom blijft het voor mij. laat de klant kiezen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie