ACT: Clio IV
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hm.. ik heb wat meer moeite met de achterzijde. De lichtunits zijn niet symmetrisch, en dat kunststofstripje onder de unit staat me ook niet aan.
De Estate ziet er dan wat mij betreft een stuk gelikter uit:
[img]http://img.turbo.fr/05316354-photo-rena ... -mieux.jpg[/img]
De Estate ziet er dan wat mij betreft een stuk gelikter uit:
[img]http://img.turbo.fr/05316354-photo-rena ... -mieux.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
das een kwestie van een engels kleplicht bestellen en een rode LED erin
Vind die estate ook geslaagder, wie weet een leuke gezinsbak in de toekomst
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Estate 120TCe EDC staat op de shortlist hier voor ergens in 2014 ter vervanging van de Twingo II. Nu volgende week maar eens kijken of hij in het eggie ook goed te pruimen is.
Video van de fabriek in Turkije:
[youtube]hPyhAKeO3Mg&hd=1[/youtube]
Video van de fabriek in Turkije:
[youtube]hPyhAKeO3Mg&hd=1[/youtube]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Alvast een foto vanaf de beurs. Zo meteen om half 11 is de presentatie.
Estate en RS helaas nog niet gespot ...
[img]a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/467725_384041268330650_1720920499_o.jpg[/img]
[img]a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/467619_384041221663988_710903712_o.jpg[/img]
Estate en RS helaas nog niet gespot ...
[img]a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/467725_384041268330650_1720920499_o.jpg[/img]
[img]a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/467619_384041221663988_710903712_o.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Tering wat is de nieuwe RS ook weer een snoepje...
[img]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8440_o.jpg[/img]
[img]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8440_o.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
zo istie toch wel een stuk dikker dan een Ibiza
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
En hij zit ook lekker. Stuur met de flippers erachter is ook erg gaaf. Verder is het bizar druk om de RS en estate.
Enige minpuntje, de remklauw ziet er niet meer zo strak afgewerkt uit als de eerdere Brembo's.
Enige minpuntje, de remklauw ziet er niet meer zo strak afgewerkt uit als de eerdere Brembo's.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Vind het weinig spectaculairs eerlijk gezegd. Skirts vallen nauwelijks op, front oogt imo ook verre van agressief, velgen zijn best aardig maar helemaal zwart vind ik eik maar zelden mooi staan bij auto's. Verder koplampunits veel te groot maar dat heeft niet alleen de RS en dat is mode. En die soort van diffuser wijkt afgezien van de uitlaten qua vorm ook bar weinig af van de goedkopere modellen.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
leuk een Seat Leon.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Wat een kansloze auto deze RS.
-geen bredere body
-geen 4pots remmen
-geen handbak
-motor geluid uit de speakers
-5deurs
Hij moet wel een ENORM goede wegligging hebben om het goed te maken.
-geen bredere body
-geen 4pots remmen
-geen handbak
-motor geluid uit de speakers
-5deurs
Hij moet wel een ENORM goede wegligging hebben om het goed te maken.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik vind het een enorm trieste rs.
inderdaad, de remmen zijn een ACHTERUITGANG. de body is gelijk aan de standaard RS, en hij is alleen te krijgen met die achterlijke dsg achtige bak?
ik ben benieuwd of ze de clio 4 cup ook met die bak uitbrengen... ik hoop van niet, dat lijkt me niets.
inderdaad, de remmen zijn een ACHTERUITGANG. de body is gelijk aan de standaard RS, en hij is alleen te krijgen met die achterlijke dsg achtige bak?
ik ben benieuwd of ze de clio 4 cup ook met die bak uitbrengen... ik hoop van niet, dat lijkt me niets.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
haha... Hoe kansloos is dat, zeg!
Ik snap werkelijkwaar niet waarom je zoiets in je auto zou willen, als je een RS koopt. Die koop je toch voor zijn wegligging, zijn heerlijke stuurgedrag, zijn looks. Niet vanwege het neppe motorgeluid uit je speakers?
Stop liever wat meer tijd in de engineering van de motor, bak of ophanging.
Ik snap werkelijkwaar niet waarom je zoiets in je auto zou willen, als je een RS koopt. Die koop je toch voor zijn wegligging, zijn heerlijke stuurgedrag, zijn looks. Niet vanwege het neppe motorgeluid uit je speakers?
Stop liever wat meer tijd in de engineering van de motor, bak of ophanging.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Die versnellingsbak is inderdaad wel een domper. Slaat nergens op
Zo dik en bruut als het vroeger was wordt het toch niet meer. En die andere body's kosten gewoon teveel geld...............
Zo dik en bruut als het vroeger was wordt het toch niet meer. En die andere body's kosten gewoon teveel geld...............
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Voor dagelijks gebruik allemaal leuk en aardig. Maar er gaat voor het gevoel en de beleving niets boven een fijne handbak in een sportief karretje. Probleem is niet DAT ze het aanbieden maar dat ze het ALLEEN MAAR aanbieden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Het kan aan mij liggen hoor maar geen enkele RS heeft een andere body dan de gewone uitvoeringen. Okey, geen Brembo's is jammer voor de looks maar of het echt nodig is voor het remvermogen?
Die versnellingsbak gaat gewoon mee met z'n tijd, vind het zelf ook een helaas maar kijk eens naar de concurrentie, daar moeten ze nou eenmaal tegen strijden.
Onderstel of stuurgedrag heeft nog niemand ervaren dus hoe kun je daar nu over oordelen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem ook niet zo vet als bv de Megane 3 RS maar om hem nu zo af te blaffen?
Zou je hem ruilen voor je 16v? Wss wel, dan istie blijkbaar dus toch vetter/beter/mooier etc...
Die versnellingsbak gaat gewoon mee met z'n tijd, vind het zelf ook een helaas maar kijk eens naar de concurrentie, daar moeten ze nou eenmaal tegen strijden.
Onderstel of stuurgedrag heeft nog niemand ervaren dus hoe kun je daar nu over oordelen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem ook niet zo vet als bv de Megane 3 RS maar om hem nu zo af te blaffen?
Zou je hem ruilen voor je 16v? Wss wel, dan istie blijkbaar dus toch vetter/beter/mooier etc...
Tja, ik weet het niet... Wij worden ook oud en blijven in het verleden hangen.
Bijna elk merk heetf het tegenwoordig, met de topmerken voorop. De handbak is echt aan zijn einde aan het komen, volgens mij.
Bijna elk merk heetf het tegenwoordig, met de topmerken voorop. De handbak is echt aan zijn einde aan het komen, volgens mij.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik denk dat het best leuk rijd maar het is gewoon een automaat merijn
dan stap ik wel ik mijn benz
ze hadden gewoon beide moeten aanbieden. ik hoop echt dat ze die bak NIET in de cup auto's drukken
dan stap ik wel ik mijn benz
ze hadden gewoon beide moeten aanbieden. ik hoop echt dat ze die bak NIET in de cup auto's drukken
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Natuurlijk is dat een automaat, met een manuele stand. Zelfde als jouw Sadev. Hij zal alleen wat minder knallen uit de uitlaat.
Ik snap het probleem wel een beetje, maar het is echt niet te vergelijken met de oldschool automaat in jouw Merc.
Ik snap het probleem wel een beetje, maar het is echt niet te vergelijken met de oldschool automaat in jouw Merc.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Oldskool of niet. Maar er zit 10x meer comfort in een koppelomvormer bak dan in die dubbele koppeling bakken.Merijn schreef:maar het is echt niet te vergelijken met de oldschool automaat in jouw Merc.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dat is puur software... Ik ben ervan overtuigd dat als zo'n ding goed afgesteld is, dat je er wel voordeel van kan hebben. Zeker op het circuit. Op de openbare weg is het een ander verhaal.
Maar laten we wel wezen, de gemiddelde RS zal vooral openbare weg zien en geen circuit.
Maar laten we wel wezen, de gemiddelde RS zal vooral openbare weg zien en geen circuit.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
merijn, een sadev is GEEN automaat.
dit wel, computergestuurde handbak. bij een sadev moet je het echt zelf doen, bij zo'n ding kun je gewoon met je neus sturen net als in mijn benz. dan heb je 2 handen altijd vrij voor andere werkzaamheden
ideaal (in een benz dus)
dit wel, computergestuurde handbak. bij een sadev moet je het echt zelf doen, bij zo'n ding kun je gewoon met je neus sturen net als in mijn benz. dan heb je 2 handen altijd vrij voor andere werkzaamheden
ideaal (in een benz dus)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
We hebben het hier over een RS... Dan heb je het juist niet over comfort. Of mis ik iets?Tom schreef:Oldskool of niet. Maar er zit 10x meer comfort in een koppelomvormer bak dan in die dubbele koppeling bakken.Merijn schreef:maar het is echt niet te vergelijken met de oldschool automaat in jouw Merc.
Ik snap wel dat het geen Sadev is... En dat een Sadev geen automaat is.Martijn Kool schreef:merijn, een sadev is GEEN automaat.
dit wel, computergestuurde handbak. bij een sadev moet je het echt zelf doen, bij zo'n ding kun je gewoon met je neus sturen net als in mijn benz. dan heb je 2 handen altijd vrij voor andere werkzaamheden
ideaal (in een benz dus)
Een DSG bak geeft je de gelegenheid automatisch te schakelen, maar ook manueel. Top toch? Ik zie het probleem niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Een auto moet kunnen doen wat je wilt. Als ik rustig wil rijden dan wil ik dat de auto ook rustig doet en lekker relaxed kan schakelen. Dat gevoel heb ik nooit met een DSG bak. Daar zie ik altijd alleen maar die toerenteller naald naar beneden zwiepen. Snelle auto of niet. De grootste tijd rijd dat ding echt niet vol pot.
Daarom blijft het voor mij. laat de klant kiezen.
Daarom blijft het voor mij. laat de klant kiezen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams