ACT: Clio IV

Post hier al je vragen over de Clio

Postby AnthonyR » Mon 19 Nov 2012 19:34

Van het weekend de 0,9 tCe kunnen testen. Zodra je met 4 man erin zit zit er nog maar weinig vaart in :p Stuurt wel stuk beter/fijner dan de Clio III. Verbruik van de 3-cilinder is prima en voor het stadsverkeer is het een prima auto. Stoelen vind ik ook een stuk beter.

Minpunten

- Plastic look interieur
- MediaNav, werkt niet vlekkeloos
- Lichten doven niet automatisch wanneer auto op slot gaat
- Geen temperatuurmeter
- Geen xenon mogelijk
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8898
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Postby Tom » Mon 19 Nov 2012 19:38

geen temp. meter? Dat hadden sommige clio'sI al..............
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Arco » Mon 19 Nov 2012 20:59

Hebben de Twingo I & II ook niet ... en zo wel meer auto's.

ik vind 'm nog steeds niet "je-van-het" die Clio IV. Zag er leuk uit, maar in het eggie valt ie tegen in vergelijk met de 208.
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Tom » Tue 20 Nov 2012 11:09

Maar ja, een auto uit deze tijd in de prijsklasse van een clio mag wel een buitentemp meter hebben vind ik. Verkeerde zuinigheid......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Adinsx » Tue 20 Nov 2012 11:20

Tom wrote:Maar ja, een auto uit deze tijd in de prijsklasse van een clio mag wel een buitentemp meter hebben vind ik. Verkeerde zuinigheid......


Buitentemperatuur heeft ie wel, maar geen motortemperatuur (koelwater) metertje :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6960
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Adrian » Tue 20 Nov 2012 11:45

Moet er nog erg aan wennen. Altijd jammer om al die standaard dingen weg te laten. Waar is de vooruitgang?
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1357
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Postby Haas » Tue 20 Nov 2012 11:54

wat interesseert mij die meter nou... Geen xenon vind ik veel dramatischer!
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Allepinie » Tue 20 Nov 2012 12:12

Vind ik ook. Denk dat 95% van de mensen nooit op die temperatuurmeter kijkt (en de helft daarvan niet eens weet waar ie voor dient).
Allepinie
 
Posts: 865
Joined: Fri 30 Sep 2005 13:19
Car: 500L en Megane CC

Postby Arno17 » Tue 20 Nov 2012 16:09

Haas wrote:wat interesseert mij die meter nou... Geen xenon vind ik veel dramatischer!


Eens.... :p

En ik hoop dat ze die 130pk dci motor erin leggen tzt....dan even langs Goes en knallen.... :p

Dromen mag toch?....
Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, [s]Megane dCi [s]110pk =130pk GT-line[/s], R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
 
Donateur
Posts: 4724
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Location: Hoofddorp
Car: Clio IV 0.9 tce Zen

Postby Adrian » Tue 20 Nov 2012 16:16

User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1357
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Postby Tom » Tue 20 Nov 2012 21:46

aha, ik dacht aan de buitentemp. KVS temp zijn idd veel meer auto's die dat niet hebben. Wat mij betreft ook een slecht iets, maar vooruit.......

En geen xenon? Tja, nou ben ik zelf niet zo'n xenon geilert maar geef toe dat het eigenlijk wel gewoon af-fabriek leverbaar moet zijn in deze tijd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Maarten-Jan » Wed 21 Nov 2012 7:55

Een kvs meter is toch eigenlijk verplichte kost vind ik, heb je tenminste een idee of in elk geval de kvs al op temp is. Olie temp meter erbij zou nog mooier zijn natuurlijk.

Xenon vind ik ook geen must have, dubbel H1 of H7 geeft ook zat licht.
Maarten-Jan
 
Posts: 4574
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Entity_Razer » Wed 21 Nov 2012 8:12

zullen misschien wel metertjes beschikbaar komen met heel dat R Link verhaal vermoed ik.

Alle sensoren zullen wel aanwezig zijn en rapporteren aan de ECU (als je koelwater richting de 100° C gaat zal je snel een waarschuwingslampje op je dash krijgen gok ik) dus ... zal wel een "app" komen op hun R-Link geval om metertjes te tonen zeker ...

Ik hoop in het geniep op meters in zulk een "App" (of hun RS monitor) die:
- Watertemp
- olietemp
- oliedruk
- boost

(L)
Entity_Razer
 
Posts: 260
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19

Postby Allepinie » Wed 21 Nov 2012 8:52

Maarten-Jan wrote:Xenon vind ik ook geen must have, dubbel H1 of H7 geeft ook zat licht.


Het is ook meer iets van "de rest heeft het wel, waarom de Clio niet?".
Allepinie
 
Posts: 865
Joined: Fri 30 Sep 2005 13:19
Car: 500L en Megane CC

Postby Haas » Wed 21 Nov 2012 8:56

precies...stilstand is achteruitgang. Of het nu nodig is of niet, zowat elke andere auto heeft het of is het beschikbaar, dus dit is zeker een misser in mijn ogen.
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby PaulM » Wed 21 Nov 2012 13:04

xenon zou iig wel als optie moeten zijn. barrel van mij uit 2003 had het al als optie!
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Maarten-Jan » Wed 21 Nov 2012 13:42

Zal vast nog wel komen als optie, metertjes op R-Link zou wel leuk zijn ja :smile:
Maarten-Jan
 
Posts: 4574
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Minkert » Sat 24 Nov 2012 21:15

Wacht eerst maar een af hoe die rijd, Mischien wil je wel nooit meer anders...
Minkert
 
Posts: 150
Joined: Mon 14 Jan 2008 18:49
Location: Oudewater

Postby Adinsx » Sat 24 Nov 2012 21:40

Over xenon lopen de verhalen dat dit op termijn verboden wordt door de EU en men overgaat op full-led. (eerste tekenen zie je bij de nieuwe Leon waarbij full-led voor het eerst op dat segment beschikbaar is.)

De technici van Renault hebben in iedergeval in een Q&A sessie aangegeven dat Xenon níet op de Clio IV komt. Misser, ook in mijn ogen, maar goed.

Geruchten om het verbod van xenon gaat over de verblinding van andere weggebruikers. Helemaal het hoe en wat is me ook nog niet duidelijk. Keertje uitpluizen staat nog op de lijst van things-to-do.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6960
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby martll » Sun 25 Nov 2012 10:27

Xenon is best jammer, verder kan je alleen maar kiezen uit 4 saaie 15 of 16 inch velgen.

Gister wezen kijken bij een gele in Heiloo.
Wat een toffe kleur zeg. :worship:
Toch jammer dat de Clio 4 er alleen in 5 deurs is. :lol:
martll
 
Posts: 716
Joined: Wed 7 Sep 2011 18:56

Postby Steven » Sun 25 Nov 2012 11:12

Eh Adinges, dat van die Xenon kan ik goed begrijpen hoor, die automatische hoogte systemen zijn vaak te traag, gevoelig en niet redundant.
Dus ik moet regelmatig m'n binnenspiegel in de dimstand draaien omdat er weer zo'n leasert achter me rijd die niets in de gaten heeft en naar helicopters aan het zoeken is...

Het is een prachtige straal licht, maar die straal staat gewoon te vaak in een verkeerde richting.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Adinsx » Sun 25 Nov 2012 15:24

martll wrote:Xenon is best jammer, verder kan je alleen maar kiezen uit 4 saaie 15 of 16 inch velgen.

Gister wezen kijken bij een gele in Heiloo.
Wat een toffe kleur zeg. :worship:
Toch jammer dat de Clio 4 er alleen in 5 deurs is. :lol:


17" velgen zijn wel erg gaaf. Komen volgend jaar.

Overigens, denk niet ik koop er nu 1 met 16" en monteer straks 17".
Renault verbiedt het en geeft erna geen garantie meer.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6960
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Maarten-Jan » Mon 26 Nov 2012 6:55

@Steven, of nog erger, die bouwvakkers busjes waar ze achteraf Xenon ingschroeft hebben, ook heel erg fijn. De maan is al verlicht jongens, hebben we de zon voor :p
Maarten-Jan
 
Posts: 4574
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby antoine » Sat 1 Dec 2012 11:35

Vraagje betreft de clio rs..Mag iemand met een automaten rijbewijs rijden in de nieuwe rs, aangezien het schakelsystem wordt geregeld dmv flippers aan het stuur?
antoine
 
Posts: 7701
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Merijn » Sat 1 Dec 2012 11:37

Goeie vraag... Alle Clio 4's worden op dit moment verkocht als automaat. Is dat bij de RS ook, of móét je dan schakelen met flippers? Lijkt me niet echt handig...
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Merijn » Sat 1 Dec 2012 11:39

Hmmm, excuus. Ze worden alleen met handbak aangeboden. (0) Ik zat in het kolommetje 'Energielabel' te kijken. (S)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Tom » Sat 1 Dec 2012 17:29

antoine wrote:Vraagje betreft de clio rs..Mag iemand met een automaten rijbewijs rijden in de nieuwe rs, aangezien het schakelsystem wordt geregeld dmv flippers aan het stuur?


Hangt waarschijnlijk gewoon af van de melding op kenteken. Een auto's met flippers kun je meestal ook gewoon op vol-automaat zetten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Maarten-Jan » Sun 2 Dec 2012 10:03

Als er geen koppeling inzit zal er ongetwijfeld automaat op kenteken staan.
Maarten-Jan
 
Posts: 4574
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Patrick RS » Sat 29 Dec 2012 16:33

Gave voorspoiler en zijskirt. Had ik nog niet gezien.

User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14675
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Postby Adinsx » Fri 15 Feb 2013 10:52

Foto's van de Estate en de RS200

Image

Image

Image


RS200:
Image

Image

Image
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6960
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Adrian » Fri 15 Feb 2013 22:48

Begin er steeds meer aan te wennen (Y) Flink omlaag schroeven dan word het best wat :beer:
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1357
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Postby Rik Hamberg » Fri 15 Feb 2013 23:49


(~)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2369
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Postby #Ron# » Sat 16 Feb 2013 14:19

User avatar
#Ron#
 
Donateur
Posts: 537
Joined: Thu 9 Sep 2004 20:31
Location: Amstelveen
Car: Clio 4 RS Trophy

Postby Adinsx » Fri 1 Mar 2013 8:37

Uit de mailbox:

***
Veelzijdige hot hatch leverbaar voor 25.990 euro

RENAULT MAAKT PRIJS NIEUWE CLIO R.S. BEKEND
Deze lente verschijnt Renaults nieuwste hot hatch, de nieuwe Clio R.S. 200 EDC, op de Nederlandse wegen. De topversie van de Clio staat vanaf eind april 2013 bij de Renault-dealer in de showroom en is leverbaar voor een prijs vanaf 25.990 euro. Vanaf 1 april 2013 is de auto te bestellen. De nieuwe Clio R.S. combineert het comfort en de kwaliteit van Renault met de ultieme sportiviteit en F1-expertise van Renault Sport Technologies.

De nieuwe Renault Clio R.S. zet al jaren de toon in zijn segment. Ook de nieuwe R.S. 200 EDC, ontwikkeld door Renault Sport in het Franse Dieppe, doet zijn reputatie van ultieme hot hatch eer aan. De engineers van Renault Sport hebben het onderstel, de motor en de transmissie doorontwikkeld met als doel: topprestaties, meer rijcomfort en een beheerst brandstofverbruik. En dat voor een prijs vanaf 25.990 euro.

Sportieve prestaties, laag verbruik
De nieuwe Clio R.S. biedt het gemak van een vijfdeursauto met de looks van een sportieve coupé. Maar van alleen uiterlijk vertoon is bij deze topversie geen sprake; standaard is een nieuwe, ‘gedownsizede’ 1,6-liter turbomotor met een vermogen van 200 pk (147 kW) en een koppel van 240 Nm, dat al beschikbaar is vanaf 1.750 t.p.m. De turbomotor wordt geleverd in combinatie met de automatische EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling, zes versnellingen en schakelflippers achter het stuur.
Met een verbruik van 6,3 l/100 km (gecombineerd gebruik) en een CO2-uitstoot van slechts 144 g/km vormt de Clio R.S. 200 EDC blijft het verbruik beperkt.

Launch control en R.S. Drive
De nieuwe Clio R.S. 200 EDC past zich volledig aan aan de behoeften en het temperament van zijn bestuurder. De Renault is daarom uitgerust met Launch Control, een unicum bij auto's met een prijs van onder de 100.000 euro. De bestuurder kan hiermee de schakeltijden, de gasrespons en het
ESC-/ASR-veiligheidssysteem instellen voor een optimaal acceleratievermogen.
Ook standaard is R.S. Drive, een systeem waarmee de bestuurder de auto in drie standen kan zetten. Voor ‘normaal’ gebruik biedt de Clio R.S. alle kwaliteiten die je verwacht van een Clio: hij is stil en comfortabel en heeft een beperkt brandstofverbruik. Voor sportief gebruik zijn de standen ‘Sport’ en ‘Race’, en daarmee wordt de nieuwe Clio R.S. een potente sportauto. De Renault Clio R.S. 200 EDC verenigt zo twee auto’s in één.

Sportieve standaarduitrusting
De Renault Clio R.S. 200 EDC is voorzien van een rijke standaarduitrusting. Afgezien van bovengenoemde zaken is hij ook uitgerust met onder meer een sportonderstel, lichtmetalen 17-inchwielen, een dubbele uitlaat en een specifieke R.S.-voorbumper, een achterbumper met diffuser, een achterspoiler en sideskirts.
Het interieur ademt ook sportiviteit met een sportstuur, sportstoelen en aluminium pedalen. Verder is de Clio R.S. standaard uitgerust met elektronische airconditioning, elektrisch bedienbare ramen vóór en achter, licht- en regensensor, elektrisch bedienbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels en het multimedia- en navigatiesysteem MediaNav.

Opties voor nog meer dynamiek
Optioneel zijn bovendien de volgende zaken leverbaar op de Renault Clio R.S. 200 EDC:
• lichtmetalen 18-inchwielen (495 euro);
• extra sportief CUP-sportonderstel voor de ultieme sport-/race-ervaring (995 euro);
• lederen interieurbekleding (995 euro);
• multimedia- en navigatiesysteem R-LINK, met TomTom LIVE-navigatie, internet en diverse apps (595 euro);
• Renault Sport Monitor (295 euro);
• parkeersensoren (295 euro).

***

Verder is inderdaad momenteel de introductie in Granada. Zowel van de Zoe, Clio Estate als Clio RS.
Jammergenoeg, sneeuw ->

Image
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6960
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby AnthonyR » Fri 1 Mar 2013 11:06

Nette introductieprijs.
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8898
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group