Aankoop Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Seraph
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 2 jan 2013 17:39

Hallo Clio-rijders en -liefhebbers,

Onlangs heb ik een mooie RS gezien uit 2007 met 62000 km op de teller... hij ziet er op de foto's prachtig uit en zou in 'nieuwstaat' zijn volgens de verkoper... zijn er dingen waarop ik extra moet letten bij een Clio RS uit 2007... wat zijn de zwakke punten en hoe herken ik of er slecht mee omgegaan is?

Ben benieuwd naar jullie reacties, waarvoor alvast veeeeeel dank!

Groeten,

Seraph
Laatst gewijzigd door Seraph op do 3 jan 2013 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

De auto is van Matthew geweest welke op het megane forum zit:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... file;u=911

Hij heeft hem ingeruild voor een bmw. Hij had voor de clio een megane rs II

Verder weet ik weinig van deze clio rs.
rzb1988
Berichten: 49
Lid geworden op: di 17 jan 2012 17:55
Locatie: Zwartsluis

Deze RS is bij de dealer waar ik gewerkt heb nieuw geleverd, altijd netjes voor onderhoud geweest en voor zover ik weet schadevrij en in ieder geval door de eerste eigenaar altijd keurig behandeld.
Seraph
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 2 jan 2013 17:39

Thanks voor de tips!
Seraph
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 2 jan 2013 17:39

Eén klein dingetje viel mij op: regelmatig hoor je zacht een soort (plastic) klikgeluid ergens uit het dashboard komen, soms drie klikjes, soms twee... niet echt regelmatig... ik hoor het vooral voor het stoplicht en bij lage toeren (dus als de motor zeg maar stiller is ). Is dat normaal/bekend bij? Iets om even naar te laten kijken bij Renault?
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Daar zou ik me niet direct zorgen om maken. Zonder nou al te negatief te klinken: het is een Renault, die hebben geen Duitse bouwkwaliteit, maar Franse. Een rammeltje krijg je er gratis bij...
Dus als het nou niet al te alarmerend klinkt, is het waarschijnlijk geen punt. :)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Heb je proef gereden dan Seraph, of heb je hem al aangeschaft? Hoe bevalt ie verder dan....
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Verdwijnt het klikje als je de kachelventilatie (climate control trouwens?) uitzet of de recirculatieklep? Meen dat met dat klepje of een andere mengklep wel eens een gek tikje kon ontstaan.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

rzb1988 schreef:Deze RS is bij de dealer waar ik gewerkt heb nieuw geleverd, altijd netjes voor onderhoud geweest en voor zover ik weet schadevrij en in ieder geval door de eerste eigenaar altijd keurig behandeld.
Dat kunnen maar 2 RS'en geweest zijn die van mijn broertje of die van mij :beer:
rzb1988
Berichten: 49
Lid geworden op: di 17 jan 2012 17:55
Locatie: Zwartsluis

Het was de eerste van de 2 zilvergrijzen als ik me niet vergis...
Plaats reactie