Uitlaten

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Seraph
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 2 jan 2013 17:39

Weet je wat ik superrrrgaaf vind?! Een knetterende uiltaat, anders gezegd: van die plofjes als je gas geeft of terugschakelt... is dat bij een Clio RS uit 2007 te bereiken?

- Welke ingrepen moet je daarvoor doen?
- Komt de auto dan nog door de APK?
- Kan het kwaad?

Groeten,

Seraph
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Heatwrap gebruiken om je uitlaatspruitstuk. Succes verzekerd. Eventueel de katalysator verwijderen of vervangen door een te grote sportkat. (wat ook nog helpt is een TPS, die te hoog staat afgesteld. Dan denkt de ECU dat de gasklep nog niet dicht is en injecteert nog benzine). Alles uit eigen ervaring.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Akrapovic :)
tonykart
Berichten: 4
Lid geworden op: do 2 aug 2012 21:51

aanpassingen aan je uitlaatsysteem geeft meestal ook een dip in je 2500 rpm range....ook bij Akropovic... verwijderen van tussendemper en kat raad ik dan ook af. Als die heatwrap helpt zoals voorheen gezegd zou ik daar voor gaan. (hetere uitlaatgassen moeten dit dus gewerkstelligen) Een open uitlaat (racekat + geheel los naar achter en aangepaste software) levert weer geen 2500 rpm dip probleem op. Maar neem van mij aan dat ga je niet willen i.v.m. het geluid.. en de regelgeving in ons klein landje... succes
BlueClioRS
Berichten: 88
Lid geworden op: za 27 aug 2011 16:40
Contacteer:

RS tuner pops & bangs software van fastchip is voor jou wel een optie?
tonykart
Berichten: 4
Lid geworden op: do 2 aug 2012 21:51

zul je aan Henk moeten vragen om hem custom voor je 3 rs te maken en elke APK eraf anderzzzz.....
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

heatwrap is zooo 1967.....spruitstuk laten behandelen door Zircotec... :D

moet voor die 'pop&bang' map niet de kat(s) eruit? (kat, katten?)

maar ik geef je wel gelijk af en toe even een rommel uit de uitlaat als je het gas lost is heerlijk!!
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

voorontsteking op "crimineel" zetten en zo rijk als snot rondrijden :p

dan krijg je VEEL gebrabbel in de uitlaat :p


Ik rij nu met 6° voorontsteking dacht ik (door Henk van Fastchip gedaan) en op een Fastchip custom mapping (die 6° hoort bij de mapping ... is niet voor geluid gedaan ofzo) en mijne heeft het ook. Vooral bij uitbollen zonder gas hoor je hem pruttelen in de uitlaat :p zou voor mij enkel wat luider of dieper mogen klinken dat pruttelen (D)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

juist geen voorontsteking, bij vacuum(uitrollen) 0-5* icm het meest gunstige mengsel is gegarandeerd succes.
heb je wel een tuner voor nodig natuurlijk....

bij mij nog redelijk ingetogen:

Plaats reactie