Hallo,
Ik heb een Formule Renault Tatuus uit 2004 met een standaard 1.6-16V ( K4M ) waarvan recent de motor is geploft.
Heb de motor vervangen door een veel jongere K4M RS met nokkenasverstelling.
Iemand hier enig idee hoe ik deze verstelling kan gaan aansturen ? En of ik hem moet aansturen ( wellicht overbodig ? )
Heb een vaste ECU ( niet programmeerbaar )
Ben eigenlijk alleen opzoek naar extra vermogen en koppel is voor mij minder belangrijk.
Heb de motor op de bank gehad en er komt nu 120 PK uit , terwijl een RS volgens mij 133 moet leveren.
Wie zou mij kunnen helpen ???
K4m RS
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma 3 jun 2013 15:58
- Contacteer:
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
De versteller werkt op oliedruk, je nokkenassen zijn hol.
Hoef je niet aan te sturen met elektronica oid.
Waarom de oude motor niet gereviseerd als je een goede motor had?
Hoef je niet aan te sturen met elektronica oid.
Waarom de oude motor niet gereviseerd als je een goede motor had?
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma 3 jun 2013 15:58
- Contacteer:
Revisie was geen optie meer ( drijfstang door het blok ) en ik wou toch graag iets meer PK's
Wat regelt de solenoid dan die in het oliekanaal zit ?
Wat regelt de solenoid dan die in het oliekanaal zit ?
ja dat was ook mijn vraag geweest, er zit bij de 4e bougie een "ding" in de olie kanaal die met de nokkenas verstelling te maken heeft en als die niet werkt, dan gaat het helemaal niet goed met de verstelling weet ik uit ervaring.
RRRRRRratel de Ratel...
RRRRRRratel de Ratel...