Leveringsproblemen Clio IV RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Ik heb eind maart een nieuwe Clio IV RS besteld. Naar afgelopen week bleek, wordt de afgesproken levering in "juli" niet gehaald. Een van "mijn" opties was de RS-monitor. Het blijkt nu dat deze optie pas in november in productie gaat, waardoor mijn auto pas in januari 2014 geleverd wordt (ik mocht hem ook eind oktober laten leveren, maar dan zonder de RS-monitor).

Nou had ik begin februari op een franse web-site info gevonden dat R-link in eerste instantie niet leverbaar was, dus ik heb mijn dealer voor bestelling laten informeren of beide(R-link en de RS-monitor) onmiddellijk leverbaar waren. Dat was toen geen probleem...

Zijn er hier meer die op gelijke wijze teleurgesteld zijn door Renault?
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Zo en dat voor Renault. Bijna een jaar wachten op een auto. :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Heb je die info op papier? Zo ja, zou er een deal te maken zijn wellicht.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ja dat is niet zo netjes, mijn dealer heeft destijds aangegeven dat het niet zeker zou zijn wanneer R-Link leverbaar zou worden (begin maart). Verwachting was toen Mei/Juni maar geen zekerheid. Daarom geen R-Link genomen maar goed daar heb jij niets aan.

Zou toch eens met je dealer in conclaaf gaan want lijkt me sterk dat ze dat niet geweten hebben...
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

In Frankrijk kregen vroege bestellers €400 korting omdat R-link nog niet leverbaar was, maar daar wel tot de standaard uitrusting hoort.

Ik heb het mijn dealer eind maart, voor bestelling, laten navragen bij Renault NL, en die hebben het weer nagevraagd in Frankrijk.

R-link is momenteel geen probleem meer. De monitor nog wel.

Aan een "regeling" wordt gewerkt door Renault NL, begrijp ik van mijn dealer. Ook die is immers slachtoffer van het gebrek aan juiste informatie. Die heeft mijn huidige auto ingeruild en die is over een half jaar weer wat verder in waarde gedaald.

Ik kan echter onmogelijk de enige zijn, lijkt mij.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Mijn collega heeft ook een nieuwe rs besteld, maar zonder monitor.
Hij had iemand van Renault Nederland gesproken over deze levertijden, en het blijkt dat de rs monitor steeds problemen zou geven in het motormanagement. Uitvallen, inhouden en dergelijke. Dit probleem krijgen ze niet opgelost vandaar die levertijden. Maar Renault en Nissan werken samen, in een nieuwe skyline werkt het toch ook goed? :-( (N)
Hopelijk komt er snel een oplossing voor je!
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Het is momenteel echt drama bij Renault, de Clio is niet het enige model met problemen betreffende levertijd die uitloopt...
Wij hebben gelukkig wat Clio RS modellen op voorraad staan, wel zonder Rlink, maar geen lange levertijden ;-)
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

@Ivo Bedankt, maar zoals je zult begrijpen heb ik al wat langer een relatie met een andere dealer, die hier ook in buurt zit.

Het probleem is communicatie. Ze hadden die auto gewoon in de planning moeten zetten. Op het moment dat 'ie gebouwd dreigt te gaan worden moeten ze mij voor de keuze stellen: nu bouwen zonder(maar op de afgesproken leverdatum) of wachten(en hoelang).

Als de heren op mijn vraag, voor bestelling, mbt de leverbaarheid van die optie's een eerlijk antwoord hadden gegeven, was er ook geen probleem geweest.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ivo schreef:Het is momenteel echt drama bij Renault, de Clio is niet het enige model met problemen betreffende levertijd die uitloopt...
Wij hebben gelukkig wat Clio RS modellen op voorraad staan, wel zonder Rlink, maar geen lange levertijden ;-)
Nee, de Mégane Estate's doen het ook prima qua uitloop inderdaad.
Nog (voor nu) 11 weken :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Werd gisteren door mijn dealer opgebeld dat mijn auto in de fabrieksplanning is gezet voor half oktober, waardoor hij eind oktober afgeleverd kan worden. Dat is dan met RS-monitor.

Na al het voorgaande weet ik het niet meer, maar er gloort hoop, kennelijk...
Plaats reactie