Onderhoud RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Seraph
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 2 jan 2013 17:39

Hoi,

Mijn RS moet binnenkort een onderhoudsbeurt krijgen. Ik zat na wat googlen te denken aan Kerkhof-Visscher in Gorinchem omdat zij veel met RS'en doen. Heeft een van jullie goede ervaringen met dit bedrijf?

P.s. Als ik wegrijdt dan hoor ik (buiten) een soort slepend geluid alsof er iets aanloopt... ook hoor ik een hoge piep als ik zacht rem bij bijna stilstand... zijn dan de remblokken op of juist de schijven? Of loopt misschien de handrem aan..? Of is er heel iets anders misschien aan de hand..?

Groeten en dank voor jullie reactie!

Seraph
Stimpy001
Berichten: 67
Lid geworden op: do 10 jun 2004 8:38
Car: Nr. 645

Mijn ervaring met VKV is heel erg goed en positief. Ik kom er nu al een aantal jaren (eerst met mijn Megane RS II en nu ook weer met de RS III) en altijd goed geholpen. Meedenkend en goede service.

Het Is voor mij wel een eindje rijden maar de aanwezige kennis, kunde en enthousiasme is voor mij zeker een pré. De aanwezige monteur(s) rijden zelf ook RS(-en) en weten dus alle kleine zaken. Ze krijgen met enige regelmaat RS-en voor onderhoud dus ze hebben over het algemeen meer ervaring dan de 'gewone' Renault-dealer die maar 1 keer per jaar zo'n model te zien krijgt.

Zet je de auto altijd op de handrem? Dat kun je volgens mij beter niet doen ook omdat je dan kans hebt dat de blokken aan de schijven vast gaan zitten (door warmte of in de winter door de kou). Volgens mij is het 'slepende' geluid en piepen een algemene 'kwaal' van de RS. Had er bij mijn vorige auto ook last van ondanks dat de schijven en blokken nog goed waren.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

en neem een zak geld mee...... :smile:
Born Grippy
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Goede service, en sleutelkennis heeft ook een prijs hé, je kan niet altijd voor een duppie op de eerste rang zitten... (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Een auto die je gewoon regelmatig gebruikt moet je gewoon op de handrem kunnen zetten. Daar is hij immers voor ontwikkelt. Bij (strenge) vorst zou ik er idd wat selectiever mee omgaan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

bozothenutter schreef:en neem een zak geld mee...... :smile:
Eens.

Bij een goede universeel ben je net zo goed af. (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie