Hallo heren,
Ik heb een vraag betreffende het vervangen van de voorstoelen van een Clio 16v '93 ik heb namelijk een setje Clio 3 RS stoelen met stoelframe gevonden op marktplaats, en nu blijkt dat de stoelframes niet gelijk zijn aan elkaar. Het frame van de Clio 3 RS stoelen is zo'n 8cm smaller. De vraag wat zijn mijn mogelijkheden:
1) Indien mogelijk stoel op oude frame monteren?
2) Nieuwe frame aanpassen?
3) Nieuwe bevestiging gaten boren?
Tevens is de huidige bestuurdersstoel niet meer te verstellen en als de stoel naar voren is geklapt is de rugleuning doorgezakt, zodra deze weer in het frame klikt is de rugleuning weer stevig (hoop dat dit duidelijk is kan het niet anders verwoorden...)
Stoelen
Als je dit in je 16v wilt bouwen zul je inderdaad wat moeten gaan aanpassen.
Het is overigens niet onmogelijk, jasper heeft een setje recaro's in zijn gtt waarvan het frame hetzelfde is.
Welke setje van mp als ik vragen mag? Ik kan geen losse stoelen vinden...
Het is overigens niet onmogelijk, jasper heeft een setje recaro's in zijn gtt waarvan het frame hetzelfde is.
Welke setje van mp als ik vragen mag? Ik kan geen losse stoelen vinden...
Bedankt voor de snelle reacties het betreft de volgende stoelen http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... oelen.html
Ik denk dat ik het beste de stoel op z'n eigen frame kan laten staan en zelf een adapter fabriceer, alleen nu wat zijn de voorwaarden? Welk materiaal te gebruiken en welke dikte staal? En is dit APK approved, of moet de stoel/stoelframe rechtstreeks vast aan de carrosserie?
Ik denk dat ik het beste de stoel op z'n eigen frame kan laten staan en zelf een adapter fabriceer, alleen nu wat zijn de voorwaarden? Welk materiaal te gebruiken en welke dikte staal? En is dit APK approved, of moet de stoel/stoelframe rechtstreeks vast aan de carrosserie?
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
Volgens mij hoeft dit geen probleem op leveren bij de apk als het maar 'deuglijk' bevestigd is.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Voor de APK moet het inderdaad vooral vastzitten en de verstelling moet werken volgens mij. Verder zijn er geen spannende eisen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik heb de haakse slijper toen in de frames gezet, want die waren veel te hoog voor de 5, voor een 16v ook ben ik bang.
Toen iig geslepen aan de passagierskant, bij de bestuurderskant alleen de hoogte verstelling eronderuit gehaald geloof ik.
Het geheel met wat zelf gefabriceerde beugels op de originele sledes van de 5 gebout.
Ik zal eens wat foto's proberen te maken.
* ik zie nu dat jet niet de recaro's hebt, wie weet passen deze wel zo in de hoogte!
dan zou ik lekker een nieuw gaten patroon boren in de bodem, snelste klaar
Toen iig geslepen aan de passagierskant, bij de bestuurderskant alleen de hoogte verstelling eronderuit gehaald geloof ik.
Het geheel met wat zelf gefabriceerde beugels op de originele sledes van de 5 gebout.
Ik zal eens wat foto's proberen te maken.
* ik zie nu dat jet niet de recaro's hebt, wie weet passen deze wel zo in de hoogte!
dan zou ik lekker een nieuw gaten patroon boren in de bodem, snelste klaar