Lekkende krukaskeerring Clio III RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
RutgerJ
Berichten: 104
Lid geworden op: di 23 dec 2008 22:22
Car: Clio III RS
Locatie: Den Haag

M'n Clio III RS naar de dealer gebracht vanwege een wat hoog olieverbruik en waarschijnlijk olie lekkage.

Volgens de garage is de krukaskeerring de oorzaak van de lekkage. Om deze de vervangen moet de versnellingsbak er uit. Omdat er erg veel arbeidsloon in zit adviseren ze ook meteen de koppeling te vervangen omdat deze over een jaar toch ook wel vervangen zou moeten worden en dan opnieuw de bak er uit zou moeten halen.

Totale kosten plaatje €1600,-

De duurste repartie die ik tot nu toe heb gehad. Is het normaal dat dit zo veel kost?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

poe dat is niet mals. Ik gok dat een merkloze garage ongeveer de helft rekent.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

"Waarschijnlijk"? Ligt er olie onder als 'ie een nacht geparkeerd heeft gestaan?

Mijn oude III RS verbruikte ca. 1/4l olie op 1000km. Dat vond ik ook hoog. Maar dat schijnt normaal te zijn. Ik heb ook nooit wat onder de auto gevonden.
Laatst gewijzigd door #Ron# op wo 16 jul 2014 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wat is de km stand?

Die keerring kost echt geen drol, dus het zit hem idd in de uren. Ben je zelf handig kun je in een weekendje veel geld besparen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RutgerJ
Berichten: 104
Lid geworden op: di 23 dec 2008 22:22
Car: Clio III RS
Locatie: Den Haag

Aan het hoge verbruik was ik wel gewend. Ik had 'm voordat ik een weekje naar Frankrijk ging voor de APK gebracht en gevraagd of ze meteen de olie konden bijvullen (heb niet voor niets zo'n My Renault pas). Na het weekje Frankrijk kreeg ik opeens al de melding olie bijvullen. Dus ik terug naar de garage om te checken of ze echt wel de olie hadden bijgevuld. Toen gingen ze naar de auto kijken en viel op dat er olie lekkage was.

De KM stand is rond de 77.000. Sinds ik een half jaar geleden verhuist ben maak ik weinig kilometers. Clio brengt z'n tijd met name door in de parkeergarage onder ons appartement.

Ben zelf niet handig, dus ik ben wel op de garage aangewezen.
RutgerJ
Berichten: 104
Lid geworden op: di 23 dec 2008 22:22
Car: Clio III RS
Locatie: Den Haag

Pfffft, de auto staat nu al meer dan een week bij de dealer. Eerst hadden ze er niet aan kunnen werken omdat er iemand ziek was. Vervolgens was het verhaal dat er achter de keerring nog meer olie lekkage was, toen weer iets en toen weer iets anders. Nu zijn de hele ochtend al telefonisch onbereikbaar. Wat een gezeik.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Fijn he, vakantieperiode...

Raar verhaal dat er achter de krukaskeerring nog meer olielekkage is? Achter de keerring zit juist de olie, dus snap niet zo goed waar ze het over hebben. Gewoon een keer langs gaan en je gezicht laten zien, worden ze altijd lekker zenuwachtig van (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

MartijnG schreef:Fijn he, vakantieperiode...

Raar verhaal dat er achter de krukaskeerring nog meer olielekkage is? Achter de keerring zit juist de olie, dus snap niet zo goed waar ze het over hebben. Gewoon een keer langs gaan en je gezicht laten zien, worden ze altijd lekker zenuwachtig van (Y)
Iedere dag even langs gaan. Worden ze vanzelf druk. ;-)
RutgerJ
Berichten: 104
Lid geworden op: di 23 dec 2008 22:22
Car: Clio III RS
Locatie: Den Haag

De olielekkage hebben ze gerepareerd. Echter speelt er nu een nieuw probleem. Omdat de versnellingsbak er uit moest adviseerde de dealer om gelijk even de koppeling te vervangen. Wanneer deze tzt vanwege normale slijtage vervangen moet worden dan zou weer de versnellingsbak er uit moeten en dat is vrij kostbaar vanwege het arbeidsloon dat daar in gaat zitten. Dus handig omdat gelijk maar even mee te nemen.

Toen bleek alleen de nieuw gemonteerde koppeling niet goed te werken terwijl de oude die er in zat geen problemen gaf. Vervolgens hebben ze meen ik eerst een nieuwe cylynder (kan dat?) bestelt in de hoop dat dit het probleem zou verhelpen. Na 3 dagen bleek dat niet de oplossing. Nu denken ze dat de nieuwe door Renault geleverde koppeling niet goed is en gaan ze deze opnieuw bestellen. Dan moet weer de versnellingsbak er uit. Ze hebben wel toegezegd dat alle extra kosten voor hun rekening zijn maar ik zit nu al 2 weken zonder Clio. Wel een gratis leenauto maar toch, echt vrolijk word je er niet van.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo, dit wordt langzamerhand toch wel een vervelende zaak, zeg! Hopelijk dat straks alles geregeld is en dat de auto weer goed rijdt en schakelt, zonder lekkages. Dan ben je de factuur hopelijk snel vergeten!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ververlend inderdaad. Zit zijn dingen waar je niet op zit te wachten. Een koppeling die niet werkt lijkt me al bijna niet mogelijk, dus of verkeerd gemonteerd of gewoon problemen met ontluchten (koppelingscilinder). Of gewoon niet goed gekeken naar de oorspronkelijke koppeling met uitbouwen.

Ach, je doet er niks aan...als het zometeen inderdaad maar opgelost is (Y) Beter dat ze er nu langer over doen en zorgen dat alles werkt dan dat je de auto na een paar dagen terug krijgt en je nog 3x terug moet ;-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
dohcmartijn
Berichten: 170
Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
Car: Clio 3 RS / V6
Locatie: reeuwijk

Tja, heb door de jaren heen al zoveeeeel onkunde meegemaakt bij dealers. Maarja uiteindelijk komt het meestal goed :grin:
RutgerJ
Berichten: 104
Lid geworden op: di 23 dec 2008 22:22
Car: Clio III RS
Locatie: Den Haag

Ze hebben toch een nieuwe koppeling bestelt. Deze zou vandaag geleverd worden. Geloof nooit dat het dan nog voor het weekend klaar is.

Mis m'n Clio. Een leenauto met een 3 cilinder 900cc grasmaaier motor is niet echt fun.
Plaats reactie