Problemen Clio 4 diesel

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
paukes
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 aug 2014 13:19

Goedemiddag allen,

Ik ben sinds een jaar "trotse'" bezitter van een nieuwe Clio 4 Diesel. Hij rijdt daadwerkelijk heerlijk maar er zijn mij toch hier en daar al een aantal oplever problemen geweest. (er zijn a 14 defecten gesignaleerd en verholpen door Renault aan mijn auto, waaronder gordels niet aangesloten op computer, kras op auto stickers op bumpers etc) nu vroeg ik me af of er nog meer mensen last hebben van problemen bij hun Clio 4 (Diesel).

Ik heb namelijk ook al in een "leen Clio" gereden die dezelfde problemen had als mijn auto.

* benzine verbruik board computer komt bij lange na niet overeen wat er daadwerkelijk getanked wordt (wijkt bijna 20% af)
* Opgegeven gemiddelde benzine verbruik per kilometer komt niet overeen met opgave fabriek. (ik weet het rijstijl, wind etc beïnvloedt) afwijking meer als 30% (europese norm 25%)
* plastic kraakt aan alle kanten (alle deur panelen en Dashboard kraken enorm)
* achterklep scharnieren kraken (alsof je hele carrosserie tordeert)
* Remmen maken herrie, alsof je met 50 liter water in je auto rijdt wat heen en weer klotst.

Renault heeft mijn auto nu namelijk "opgegeven" en doet het af dit is het product wat je koopt. Ik weet dat ik geen Porsche heb gekocht en dat er best iets mis mee mag zijn, maar deze geluiden is echt gekken werk.

bij deze hoef ik geen hulp wat de problemen zijn maar graag informatie die andere clio rijders ook hebben.

hartelijk dank.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Rij nu anderhalf jaar in een clio 4 (dci, dynamique, meeste opties), inmiddels rond de 44k op de klok.
Tot nu toe nul problemen.

Voor wat betreft de zaken die je noemt, mijn ervaring:
* ik rij rond de 1 op 23 / 24, board computer geeft over de afgelopen 44k 4.2L/100 aan (veel snelweg, cruise control 130/140)
* fabrieksopgave is iets van 1 op 33 geloof ik maar goed, je weet zelf ook al dat je dat echt niet gaat halen en sterk afhankelijk van veel factoren), niet iets om blind op te staren.
* geen plastic gekraak (uberhaupt geen kraakjes of piepjes)
* geen last van krakende achterklep scharnieren
* ook geen last van remmen die herrie maken

weet niet of je er wat aan hebt maar goed, de zaken die je ondervind lijken me in elk geval niet normaal.
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Zelfde verhaal eigenlijk als Maarten-Jan. Wij rijden inmiddels 9 maanden/30.000km in onze Estate Dyn 1.5d. En áls ik al iets moet verzinnen dat niet helemaal goed is, dan is het de R-link die een keer of drie is uitgevallen. Geen kraakje, geen piepje, helemaal niets. Ik heb wel gehoord dat de eerst afgeleverde Clio's wat kinderziektes hadden, maar zoals ik begrijp van jouw verhaal is het niet een van de eersten?

Advies: Je hebt garantie, ze lossen het maar op. En met deze houding ook bij Renault aankloppen.
paukes
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 aug 2014 13:19

Hey thanks guys,

ik las op de clioclub.nl al dat er behoorlijk wat clio`s zijn met de problemen die ik ook ervaar en soms nog erger en soms wat minder.

Renault zelf doet het af als dit is het product is wat u heeft gekocht en anders moet u maar een advocaat in de arm nemen. (officiële statement Renault Nederland en de Dealer)

het is niet zo dat het een klein piepje is maar een constante rammel. En steeds gezeur met mijn clio, heb al 44000 KM gereden en hij heeft al 13 keer bij de dealer gestaan met problemen die de dealer ook weer heeft opgelost.

ik hoor graag ook andere ervaringen
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Bedenk wel - daarom is het ook goed dat je naar ervaringen vraagt - dat als je gaat zoeken je altijd wel mensen met problemen zal vinden.
Mensen zonder problemen zullen het niet melden op fora, mensen met problemen uiteraard wel.

Dat het niet iets is waar je mee tevreden mag zijn moge duidelijk zijn, is er niet iets van een klachten commissie binnen Renault?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Weet niet precies hoe die communicatie is gegaan (beetje 1 zijdig verhaal nu), maar de houding van Renault NL is wel apart?
paukes
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 aug 2014 13:19

ik snap heel goed dat mensen zich alleen melden met problemen, maar misschien is het alleen een serie die niet goed is, of andere producten gebruikt. mijn buurman heeft een TCe (5maanden nieuwer) en die ondervond ook geen problemen terwijl hij ook in mijn auto heeft gereden en inderdaad ook dat gekraak hoorde.

De dame die ik heb gesproken is ook absoluut niet de vriendelijkste (tegen mij). dat kan natuurlijk altijd misschien heb ik het verkeerd getroffen. maar de stelling die zij innam nadat ik had gevraagd of een onafhankelijk expert naar de auto kan kijken was nee, dat moet u een advocaat nemen. of de kosten zelf betalen. zij legt de schuld (of problemen) bij de garage neer. (die uitermate z`n best heeft gedaan, maar ook niet alles kan oplossen) er is bevestigd door renault NL dat er 13 defecten aan mijn auto zijn geconstateerd en dat dit niet hoort maar ze doen er verder niks aan. Ik heb altijd gezegd ik hoef geen compensatie maar wil een auto die voldoet aan de verwachting die ik heb bij een nieuwe Clio. Dit voldoet dus totaal niet aan mijn verwachting. (ik ken het merk behoorlijk goed want ik rij al 13 jaar verschillende Renaults (megane, Clio 3 GT, 5jes en clio 2))
Plaats reactie