Aanschaf Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Luke
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 1 sep 2014 20:33
Car: none

Stel me even voor
Luc van Houdenhove 39, bijna 40:)
Zit in de verkoop in It en heb dus al jaren een bedrijfswagen
Heel mijn leven al met Honda crx (vooral vtec) bezig geweest.
Paar jaar geleden Bmw cabrio gekcoht als weekend wagen die ik vorig weekend had verkocht
WOu nl een leuke hot hatch voor mijn 40STE die ik definitief ging bijhouden
Heel veel auto's getest, cooper s, audi tt . leuke auto's maar geen ziel, zeer liniaire motor
Na het raadplegen van verschillende magazines, forum etc kom ik bij een leuke klassieker, nl de clio Williams
Vraag is, kan je nog een betrouwbare clio williams vinden en wat is de gemiddelde prijs die je voor een goed exemplaar moet betalen
ben uit België
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Goedemorgen Luc!

Allereerst welkom op dit forum. (Y) Er zijn hier veel mensen die een Williams hebben of hebben gehad, dus je bent aan het juiste adres. Ikzelf heb er ook 1 gehad, maar helaas heb ik afscheid van 'm moeten nemen, een aantal jaren geleden.

We zijn hier natuurlijk een beetje gekleurd, aangezien je hier op een forum voor Renault liefhebbers bent, maar ik hoop dat we toch een beetje objectief kunnen blijven. ;)

Allereerst moet gezegd worden dat een Clio Williams gewoon iets speciaals is. Het is, buiten zijn overeenkomende looks, in de verste verte niet te vergelijken met een Clio 16V. De motor is echt veel beter, de versnellingsbak is sterker, het interieur is heerlijk en kwalitatief van een stuk betere kwaliteit dan die van de 'gewone' Clio 16V en de beleving in een 'Willie' is daarom echt een stuk beter. De Williams is, samen met mijn eerste 5 GT Turbo, echt de leukste auto die ik tot op heden gehad en gereden heb (in dezelfde (prijs)klasse).

Maar het kan niet allemaal fantastisch zijn natuurlijk! Er zijn natuurlijk ook een aantal 'minpuntjes'. Allereerst, maar dat staat eigenlijk los van het feit dat het een Williams is, is de auto gewoon op leeftijd. Het jongste in Nederland en Belgie geleverde model is nu al 19 jaar oud. Dat brengt natuurlijk de nodige gebreken met zich mee: roest, hoge kilometerstanden, versleten versnellingsbakken, etc. Het is dus zaak dat je een goed exemplaar zoekt. Helaas zijn er een hoop mensen je al voor geweest, want de afgelopen jaren zijn er veel Willies naar Belgie, maar vooral naar Frankrijk verhuisd, omdat de prijzen hier in Nederland een stuk lager liggen/lagen dan in hun thuisland. Ze zijn in Nederland dus echt schaars aan het worden en ik denk dat dat in Belgie niet echt anders zal zijn.

Als je echt geinteresseerd bent in een Williams, houdt dan het aankoopadvies in de gaten. Jaren geleden is er een aankoopadvies geschreven op dit forum, waarin staat beschreven waar je op moet letten. Er zijn toch wel een aantal bekende mogelijke problemen met Clio's, waar je uit kan afleiden wat de algehele staat is en of je voor grote kosten komt te staan op korte termijn.

Het aankoopadvies kun je hier vinden: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=1269856

Verder is hier de laatste jaren heel veel informatie bij elkaar gekomen: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=9668 en http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 87&t=26618

Hier kun je het Williams Register vinden, waar over eigenlijk alle Williams' die Nederland rijk is/was wel iets vermeld is: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 08&t=28530


Succes met je zoektocht! Als je een goede Willie vindt, dan ga je er heel veel plezier aan beleven! (Y)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Welkom op ons forum Luc. Aan het bovenstaande verhaal van Merijn kan ik eigenlijk niets toevoegen, behalve dat ik het alleen maar kan bevestigen. Succes met je zoektocht naar een mooie Williams.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik heb ook 9 jaar in zo'n ding gereden en het is idd een superauto. Is mooi en blijft mooi (Y). En idd niet te vergelijken met de (vaak nog snellere) hedendaagse snelle speeltjes. Die hebben veel minder karakter.

Voor een williams is hetzelfde van toepassing als voor iedere andere auto. Zoek een nette en bekijk de auto van boven tot onder. Onderdeelprijzen vallen nog best wel mee en een goed onderhouden williams is gewoon echt goed betrouwbaar! Hier is iig kennis genoeg (Y) Iets verlagen en een ander einddempertje eronder en een wiliams is af :smile: (maar dat is bij veel gevallen al gebeurd).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

6 Jaar eigenaar geweest van 'n Williams, die geheel is omgebouwd tot tracktool voor Nürburgringfun.

Blijft een heerlijke bak, die je in tegenstelling tot de VTEC's heerlijk op koppel kan rijden, wat dus prima geschikt is voor lekker rustig cruisen en af en toe ff lekker doorhalen wanneer je er zelf zin in hebt.
Zoals al reeds gezegd, gr00t verschil met de 1,8 ook, die het echt van z'n toeren moet hebben om een beetje lekker vooruit te komen.

Prima collectorsitem, die alleen nog maar meer waard zal worden in originele staat (Y)
Plaats reactie