Op sommige sites lees ik soms erg negatieve verhalen over de betrouwbaarheid van 197 RS'en...
Nu vroeg ik me af of hoe hier de ervaring zijn rondom de betrouwbaarheid van dit model.
Ook zou ik graag weten wat zoal het verbruik is.
Ik las op enkele sites dat 1:10-12 normaal is, klopt dat?
Betrouwbaarheid en verbruik Clio 197 RS?
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Hier ook, rond de 1 op 10/11.. Als ik alleen snelweg kilometers maak verbruikt ie rond de 1 op 12.
Betrouwbaarheid zit idd wel goed. Geen gekke dingen gehad
Betrouwbaarheid zit idd wel goed. Geen gekke dingen gehad
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
ik ook 1;10/1;11
betrouwbaarheid is goed.
zwakke plekken zijn:
dynamo (circuit gebruik)
versnellingsbak
normale vrij snelle slijtage:
uitlaatspruitstuk (flexibele stukken)
Onderste fusseekogels.
betrouwbaarheid is goed.
zwakke plekken zijn:
dynamo (circuit gebruik)
versnellingsbak
normale vrij snelle slijtage:
uitlaatspruitstuk (flexibele stukken)
Onderste fusseekogels.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Olieverbruik?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
olieverbruik is op straat weinig tot niks. 1L op 15.000km
Op de ring lust die wel wat olie. 1L op circa 15 rondes
Wel apart want me oude clio 2 RS met inmiddels 300k op de klok verbruikt geen druppel en is ook een f4r
Op de ring lust die wel wat olie. 1L op circa 15 rondes
Wel apart want me oude clio 2 RS met inmiddels 300k op de klok verbruikt geen druppel en is ook een f4r
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
op zich wel bijzonder slechte reclame dat er in de motoren onderling zo veel verschil zit, het vermogen halen ze wel, maar misschien dat Renault de motoren af fabriek moeten laten inlopen. BMW laat de motoren mechanisch in lopen, niet thermisch belast. die zetten een motor in een bok en met inloopolie laten ze de motor een bepaalde tijd draaien met een vooraf bepaald toeren tal.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Abel schreef:op zich wel bijzonder slechte reclame dat er in de motoren onderling zo veel verschil zit, het vermogen halen ze wel, maar misschien dat Renault de motoren af fabriek moeten laten inlopen. BMW laat de motoren mechanisch in lopen, niet thermisch belast. die zetten een motor in een bok en met inloopolie laten ze de motor een bepaalde tijd draaien met een vooraf bepaald toeren tal.
als er iets veel varieert bij renault zijn het de gemeten vermogens......
Born Grippy
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Waar baseer je het op dat ze dat niet doen?Abel schreef:op zich wel bijzonder slechte reclame dat er in de motoren onderling zo veel verschil zit, het vermogen halen ze wel, maar misschien dat Renault de motoren af fabriek moeten laten inlopen. BMW laat de motoren mechanisch in lopen, niet thermisch belast. die zetten een motor in een bok en met inloopolie laten ze de motor een bepaalde tijd draaien met een vooraf bepaald toeren tal.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
nee dus.......Abel schreef:okay, maar ze halen het wel allemaal toch?
als ik het goed begrijp doen de 172's het goed als ze de 150/155 halen een 182 als hij 160/165 haalt
Born Grippy
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
is dat niet aan de wielen bozo?
als dat aan de wielen is dan halen ze het volgens mij behoorlijk
als dat aan de wielen is dan halen ze het volgens mij behoorlijk
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
mijn 'ervaring' komt van vooral van Cliosport.net, in GB vinden ze het leuker om omgerekende krukas pk's te meten, vandaar.
Clio's die daar hun opgegeven vermogen halen zijn zeldzaam...
maar dan kom je ook op het gevaar van rollenbanken vergelijken.
heeft Jo hier geen mening over, die heeft toch al aardig wat metingen gedaan?
Leverden fabrikanten maar een uitdraai van de auto mee bij aankoop oid...meen zelfs ergens te hebben gelezen dat ze wettelijk 20% mogen afwijken.
Clio's die daar hun opgegeven vermogen halen zijn zeldzaam...
maar dan kom je ook op het gevaar van rollenbanken vergelijken.
heeft Jo hier geen mening over, die heeft toch al aardig wat metingen gedaan?
Leverden fabrikanten maar een uitdraai van de auto mee bij aankoop oid...meen zelfs ergens te hebben gelezen dat ze wettelijk 20% mogen afwijken.
Born Grippy
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
ja die ken ik 247 toch?
Pure heeft ook zoiets gebouwd:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... WRlnNty3wU
denk dat je niet wil weten wat het gekost heeft.....en zet je aan het denken over de clio's die ik heb zien staan toen ik nog op zoek was naar mijn auto...heb er genoeg zien staan die dachten met een uitlaat en filtertje en een remap de 230 aan te tikken....
NA tunen van deze motoren is niet rendabel, maar wel leuk
wil je echt meer vermogen (+50pk) moet je lekker turbo gaan.
Pure heeft ook zoiets gebouwd:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... WRlnNty3wU
denk dat je niet wil weten wat het gekost heeft.....en zet je aan het denken over de clio's die ik heb zien staan toen ik nog op zoek was naar mijn auto...heb er genoeg zien staan die dachten met een uitlaat en filtertje en een remap de 230 aan te tikken....
NA tunen van deze motoren is niet rendabel, maar wel leuk
wil je echt meer vermogen (+50pk) moet je lekker turbo gaan.
Born Grippy
279 BHP haalt dat ding...
N/A blijft voor circuitgebruik toch wel een stuk fijner te rijden, ik kan m'n Hearsie voor +/-2k wel van een turbo voorzien, toch heb ik liever een M-blok voor het dubbele.
Zometeen maar weer ff een kraslot halen
N/A blijft voor circuitgebruik toch wel een stuk fijner te rijden, ik kan m'n Hearsie voor +/-2k wel van een turbo voorzien, toch heb ik liever een M-blok voor het dubbele.
Zometeen maar weer ff een kraslot halen
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
maar dat kost dan geen 2K.....Steven schreef:279 BHP haalt dat ding...
N/A blijft voor circuitgebruik toch wel een stuk fijner te rijden, ik kan m'n Hearsie voor +/-2k wel van een turbo voorzien, toch heb ik liever een M-blok voor het dubbele.
Zometeen maar weer ff een kraslot halen
dacht dat Pure hun blok rond de 15K wilden houden........
Born Grippy