Hallo iedereen ik heb een vraag,
Als ik stil sta en ik draai mijn stuur linksom dan hoor ik een vrij hard krakend en schurend geluid.
Nu denk ik aan een fuseekogel of stuurkogel
Als ik de andere kant het stuur omdraai dan hoor ik niks.
Het wordt nog gerepareerd onder garantie, maar ben benieuwd of jullie weten wat het zou kunnen zijn.
Verder een top auto.
Binnenkort plaats ik foto's.
Alvast veel dank
kraken bij sturen
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Veerpootlager?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Ik heb precies hetzelfde gehad. Al 2 keer.
Onderste fuseekogel kapot waarschijnlijk. Die in de naaf zit. Renault dealer vervangt deze alleen compleet met naaf, a €340,- voor alleen het onderdeel..
Uit de Clio cup kun je een losse kogel bestellen, heb ik ook gedaan en zelf erin gezet. Was toen voor €60 klaar.
Eerst maar eens kijken of het daadwerkelijk die kogel is. Maar grote kans van wel
Edit: je hebt nog garantie zie ik
Onderste fuseekogel kapot waarschijnlijk. Die in de naaf zit. Renault dealer vervangt deze alleen compleet met naaf, a €340,- voor alleen het onderdeel..
Uit de Clio cup kun je een losse kogel bestellen, heb ik ook gedaan en zelf erin gezet. Was toen voor €60 klaar.
Eerst maar eens kijken of het daadwerkelijk die kogel is. Maar grote kans van wel
Edit: je hebt nog garantie zie ik
Laatst gewijzigd door Niels V Dijk op di 17 feb 2015 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
7711 167 656
Dank iedereen tot dusver voor jullie hulp,ik heb inderdaad gelukkig garantie dus deze mogelijkheden kan ik alvast voorleggen.
Is het ook wijs om de andere kant te laten vervangen,of heb je dan meteen aan allebei de kanten nieuwe fuseekogels als ze de hele draagarm vervangen of de naaf?of zeg ik nu iets geks?
Ik ben zelf geen wilde rijder,eerder een rustige rijder,hoelang gaat een nieuwe dan ongeveer mee?of zijn de nieuwe fuseekogels en naven nu beter dan voorheen?
Is het ook wijs om de andere kant te laten vervangen,of heb je dan meteen aan allebei de kanten nieuwe fuseekogels als ze de hele draagarm vervangen of de naaf?of zeg ik nu iets geks?
Ik ben zelf geen wilde rijder,eerder een rustige rijder,hoelang gaat een nieuwe dan ongeveer mee?of zijn de nieuwe fuseekogels en naven nu beter dan voorheen?
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Dat is alleen de kogel, dat nummer. Maar ik zou niets ervan zeggen, dan krijg je een complete nieuwe naaf waarschijnlijk.
Tegen de 100.000km zie je dat ze vaker kapot gaan. Heb het ook al bij de Meg 3 rs meegemaakt.
Tegen de 100.000km zie je dat ze vaker kapot gaan. Heb het ook al bij de Meg 3 rs meegemaakt.
Zal de andere kant dan binnenkort dan ook geen klachten gaan geven?
En kun je evt. het type nummer achterhalen voor het complete set?
Volgens mij zit het aan de linkerkant.
Ik moest trouwens 1 maand even aankijken(rij niet veel hoofdzakelijk in weekenden),hij heeft een soort vet opgedaan.
Volgens hem kan het zijn dat de kogel een laagje roest kan hebben vanwege het lange stilstaan,als niet opgelost is dan wordt het gemaakt.
En kun je evt. het type nummer achterhalen voor het complete set?
Volgens mij zit het aan de linkerkant.
Ik moest trouwens 1 maand even aankijken(rij niet veel hoofdzakelijk in weekenden),hij heeft een soort vet opgedaan.
Volgens hem kan het zijn dat de kogel een laagje roest kan hebben vanwege het lange stilstaan,als niet opgelost is dan wordt het gemaakt.
Vandaag hebben ze gecheckt waar het kraken vandaan komt,de lagers zelf waren allemaal prima.
Na een tijdje verder zoeken bleek de lagertjes bovenin de veerpoot het probleem te zijn,1 van de lagertjes is niet goed meer.
Ze hebben het nieuwe onderdeel origineel besteld en nu is het wachten tot het binnenkomt,
Duurt wel heel de dag omdat heel de veerpoot eruit moet,maar ben weer blij dat alles straks weer opgelost is.
Na een tijdje verder zoeken bleek de lagertjes bovenin de veerpoot het probleem te zijn,1 van de lagertjes is niet goed meer.
Ze hebben het nieuwe onderdeel origineel besteld en nu is het wachten tot het binnenkomt,
Duurt wel heel de dag omdat heel de veerpoot eruit moet,maar ben weer blij dat alles straks weer opgelost is.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Een hele dag lijkt me sterk. Heb vanmiddag in 1 uur tijd de veerpootlager van mn 19 16v vernieuwdremco2706 schreef:Vandaag hebben ze gecheckt waar het kraken vandaan komt,de lagers zelf waren allemaal prima.
Na een tijdje verder zoeken bleek de lagertjes bovenin de veerpoot het probleem te zijn,1 van de lagertjes is niet goed meer.
Ze hebben het nieuwe onderdeel origineel besteld en nu is het wachten tot het binnenkomt,
Duurt wel heel de dag omdat heel de veerpoot eruit moet,maar ben weer blij dat alles straks weer opgelost is.
Zal misschien bij jou iets langer kunnen zijn ivm ander type auto, maar een dag lijkt me sterk...vraag me af wat ze de rest vd tijd gaan doen...
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Ja een rs heeft een ander onderstel. http://www.pistonheads.com/pics/news/19 ... susp-L.jpg
Ik heb ooit eens een offerte ontvangen voor montage van een schroefset, deze was toen 400 euro aan arbeidsloon.
Ik heb ooit eens een offerte ontvangen voor montage van een schroefset, deze was toen 400 euro aan arbeidsloon.
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
- Car: Clio 3 RS / V6
- Locatie: reeuwijk
Hi,
Hoe is het uiteindelijk verholpen?
Ik heb sinds kort vergelijkbare klachten, zelfde auto. Als de auto/motor koud is hoor je niks, hoe verder je hebt gereden hoe harder het kraken/scheuren hoorbaar is. Het geluid lijkt dus afhankelijk van de temperatuur.
Ben met de klacht al ff langs Reno gereden, toen uiteraard geen geluid
Hoe is het uiteindelijk verholpen?
Ik heb sinds kort vergelijkbare klachten, zelfde auto. Als de auto/motor koud is hoor je niks, hoe verder je hebt gereden hoe harder het kraken/scheuren hoorbaar is. Het geluid lijkt dus afhankelijk van de temperatuur.
Ben met de klacht al ff langs Reno gereden, toen uiteraard geen geluid
4e mei moet ik erheen naar de garage,na verdere navraag duurt reparatie ongeveer 2 uur ipv heel de dag.
Dus ik kan nog niet vertellen of het heeft geholpen,je kan wel alvast deze mogelijke oplossing aanhalen bij je garage,ze kunnen het zo checken of je veerpootlagers kapot zijn.
Dus ik kan nog niet vertellen of het heeft geholpen,je kan wel alvast deze mogelijke oplossing aanhalen bij je garage,ze kunnen het zo checken of je veerpootlagers kapot zijn.
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
- Car: Clio 3 RS / V6
- Locatie: reeuwijk
Oké,
Bij mij is het kraken, scheuren alleen als de auto op temperatuur is, is dat bij jouw ook zo?
Keep me posted,
Bij mij is het kraken, scheuren alleen als de auto op temperatuur is, is dat bij jouw ook zo?
Keep me posted,
Bij mij was het kraken als de auto minimaal 1 week heeft stilgestaan,als je bijvoorbeeld naar links stuurt om een parkeerplaats uit te rijden.
Ze zijn er ongeveer 3.5uur mee bezig geweest,de auto lijkt iets strakker te sturen ook het kraken heb ik nog niet geconstateerd,dus het lijkt verholpen.
Wel zijn de banden uitgebalanceerd want bij 110km/uur had ik last van een trilling,is nu ook weg maar nu voel ik het als ik zachtjes rem vanaf 30km/uur,zou dit ook door de banden komen die toch wat breder en platter zijn dan standaard?
Maar nu heb ik een volgend euvel,wilde gisteren de airco aanzetten maar geen koude lucht,op 15 graden gezet ook nagenoeg niks.
Weer een afspraak gemaakt en moet de 18e terugkomen,of koudevulmiddel is leeg of een aircoslang lek.
Maar ik vergeef deze auto zijn mankementjes(onderhand straks alles vernieuwd)want elke keer stap ik met een bigsmile in,gelukkig allemaal nog garantie.
Ook gister met mijn achterwiel net langs een stoeprand geschaafd met mijn velg ,meteen diepe krassen,ook meteen laten verhelpen.
Denk eraan om alles te laten poedercoaten,maar ben er nog niet overuit,dan in een zwarte kleur lijkt me wel gaaf.
Ze zijn er ongeveer 3.5uur mee bezig geweest,de auto lijkt iets strakker te sturen ook het kraken heb ik nog niet geconstateerd,dus het lijkt verholpen.
Wel zijn de banden uitgebalanceerd want bij 110km/uur had ik last van een trilling,is nu ook weg maar nu voel ik het als ik zachtjes rem vanaf 30km/uur,zou dit ook door de banden komen die toch wat breder en platter zijn dan standaard?
Maar nu heb ik een volgend euvel,wilde gisteren de airco aanzetten maar geen koude lucht,op 15 graden gezet ook nagenoeg niks.
Weer een afspraak gemaakt en moet de 18e terugkomen,of koudevulmiddel is leeg of een aircoslang lek.
Maar ik vergeef deze auto zijn mankementjes(onderhand straks alles vernieuwd)want elke keer stap ik met een bigsmile in,gelukkig allemaal nog garantie.
Ook gister met mijn achterwiel net langs een stoeprand geschaafd met mijn velg ,meteen diepe krassen,ook meteen laten verhelpen.
Denk eraan om alles te laten poedercoaten,maar ben er nog niet overuit,dan in een zwarte kleur lijkt me wel gaaf.
Balen dat je na aankoop toch al wat probleempjes heb gehad .
Maar je bent niet de enige, ik had in het begin accu problemen.
Mijn auto heeft een tijdje tekoop gestaan met zwart geplasticdipte velgen, die troep is er gelukkig van af, ik vond het niet mooi.
Maar misschien voor jou omdat je dat idee misschien hebt.
[img]http://i62.tinypic.com/t9gx39.jpg[/img]
Zo zag dat eruit toen, om een beetje een beeld te krijgen
Maar je bent niet de enige, ik had in het begin accu problemen.
Mijn auto heeft een tijdje tekoop gestaan met zwart geplasticdipte velgen, die troep is er gelukkig van af, ik vond het niet mooi.
Maar misschien voor jou omdat je dat idee misschien hebt.
[img]http://i62.tinypic.com/t9gx39.jpg[/img]
Zo zag dat eruit toen, om een beetje een beeld te krijgen
Excuses voor late reactie,bedankt voor de foto,zo is de mijne nu ook.
Ik heb in de chat-topic neergezet dat mijn klacht terug is gekomen(vergeten en over het hoofd gezien dat ik deze topic nog had).
Dit betekend dat het dus nog steeds een klacht onder de garantie was(inmiddels verstreken),echter is het toch zo dat een gemelde klacht onder garantie,erna ook nog opgelost dient te worden?
Ik heb in de chat-topic neergezet dat mijn klacht terug is gekomen(vergeten en over het hoofd gezien dat ik deze topic nog had).
Dit betekend dat het dus nog steeds een klacht onder de garantie was(inmiddels verstreken),echter is het toch zo dat een gemelde klacht onder garantie,erna ook nog opgelost dient te worden?
FF een schop naar boven,heel de afgelopen winter geen last gehad,en nu het warmer begint te worden begint het licht schurend geluid weer bij in/uitsturen.
Garage kan niks geks ontdekken,eind verleden jaar is er al een wiellager vervangen,zolang het technisch geen kwaad kan vind ik het best.
Het is niet altijd aanwezig,soms helemaal geen last ook niet na een langere rit,en soms heb ik er wel last van.
Ik hou er voorlopig maar op dat dit bij mijn auto hoort ofzo.
De meeste autoos krijgen geluiden als het kouder weer wordt,bij mij als het warmer wordt.
Garage kan niks geks ontdekken,eind verleden jaar is er al een wiellager vervangen,zolang het technisch geen kwaad kan vind ik het best.
Het is niet altijd aanwezig,soms helemaal geen last ook niet na een langere rit,en soms heb ik er wel last van.
Ik hou er voorlopig maar op dat dit bij mijn auto hoort ofzo.
De meeste autoos krijgen geluiden als het kouder weer wordt,bij mij als het warmer wordt.