Clio 2 phase 2 1 4 16v probleem afslaan en touren schommelen

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
pascalhotsaus
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 13 dec 2015 8:03
Car: Clio ll

Goeie avonf allemaal! Sinds een maand of 2 heb ik het probleem dat mijn auto wilt afslaan en enorm schommel in stationair..

2 flesjes injector cleaner deden het voor 2 weken.. daarna nrt zo hard weer terug.. iemand idee of deze vervangen moeten worden of het de stappenmotor is..

Ik heb ook wel eens gehad dat ik de auto kon latem rijdem zonder gas te geven.. bij starten koude motor liep dit op tot 1700 touren. Rem in trappen gaf die niks om..
Eenmaal zn ritje gehad was alles weer normaal..

Fijne avond nog haha
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Clio 2 motor problemen? BDP sensor eerst vervangen, inclusief de eerste deel van de kabel. daar is een soldeer modificatie voor. Andere aansluiting :D
pascalhotsaus
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 13 dec 2015 8:03
Car: Clio ll

Naja dan daar maar eens naar kijken haha
pascalhotsaus
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 13 dec 2015 8:03
Car: Clio ll

Owja en hij viel me 5x achter mekaar uit.. ritje over de snelweg jagen en hij liep even weer normaal
pascalhotsaus
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 13 dec 2015 8:03
Car: Clio ll

Iemand een idee want volgens mij bij een defect bdp sensor wilt de auto ook niet starten en dat doet die dus nog wel
Rob v/d Wetering
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 9:57
Car: Clio 2 rs fase 2

Wat ik er van begrijp kan de sensor slechter worden waardoor de problemen komen / erger worden het hoeft niet perse te zijn dat hij niet meer start. Weet niet of er een mogelijkheid is om deze schoontemaken is dat ke het kunt uit proberen of het de sensor is of messchien

Ben geen monteur maar dit is wat ik vind als ik het op zoek .
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

het is als je googelt en navraagt bij renault echt een behoorlijke kwaal, die bij warme motor voor raarlopen en uitval kan zorgen. en niet starten bij koude motor ook sowieso.

Sluit het op voorhand niet uit. de gemodificeerde heeft een blauwe stekker meen ik, dus je kunt makkelijk controleren of je al een andere hebt.
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Bdp sensor geeft niet deze problemen.
Wat vaak voorkomt is dat het inlaattraject valse lucht zuigt. Meestal op de aansluiting van het spruitstuk op de gasklep.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

valse lucht is meen ik toch juist hoog in toeren, en afslaan bij weg rijden?
Marc Muller
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 22 aug 2005 11:24

Gasklep is vervuild, demonteren reinigen en de basisstand inlezen. Succes gr
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

coupe16v schreef:Bdp sensor geeft niet deze problemen.
Wat vaak voorkomt is dat het inlaattraject valse lucht zuigt. Meestal op de aansluiting van het spruitstuk op de gasklep.
nu ik de opening post opnieuw lees, zeg ik ook valse lucht idd. Stom, ik dacht helemaal niet na over wat je schreef. ik ging meteen uit van de bdp. (S)
pascalhotsaus
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 13 dec 2015 8:03
Car: Clio ll

Bij deze is de clio weg en ben ik overgestapt op fiat.
De clio stond elke maand wel eens in de garage en dat was niet meer leuk.

Iniedergeval de injectoren waren op. A 70eu per stuk 4 nodig.. dusja dat grapje werd hem.niet meer want dan zouden gelijk logisch gezien ook maar ff de bougies bobines en de dis maar gedaan moeten worden en dat is dat ding niet waard..
Op dag van verkoop witte rook continue.. ding was leuk om.mee te jagen maar wat een elende heb je dr van..

Naja succes em tot.bedankt.
Een sensor is meestal stuk of niet stuk 1 van die 2
Bdp sensor stuk start de motor niet.
En dat deed die nog wel..
Daarnaast had ik al een blauwe zag ik..
Maarjs haha

Hoihoi!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:bye:
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

:bye:
Plaats reactie