Clio 2 RS - snelheidsmeter valt uit en hapert

Post hier al je vragen over de Clio

Clio 2 RS - snelheidsmeter valt uit en hapert

Postby ejk » Fri 19 Oct 2018 22:26

Hoi,

Misschien heeft iemand hier tips waar te zoeken voor het volgende probleem. De snelheidsmeter van mijn 2003 Clio 2 RS Ragnotti viel steeds vaker terug naar 0 onder het rijden. Ik toen het na een aantal weken toch wel vervelend vaak voor kwam heb ik de snelheidssensor op de versnellingsbak vervangen door een nieuwe. Zoals hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?f=87&t=30811&p=2336848&hilit=snelheidsmeter#p2336848. Dit heeft echter niet geholpen. Nog steeds valt de naald vaak terug naar nul. Het enige verschil is dat de naald nu af en toe weer probeert mee te doen maar blijft haperen tussen 1/4 en 3/4 van de echte snelheid. Ik heb ook de indruk dat tijdens het haperen de motor lichtjes stottert.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Bedankt.

Erik
ejk

Re: Clio 2 RS - snelheidsmeter valt uit en hapert

Postby Merijn » Sun 21 Oct 2018 6:58

Misschien een raar idee: heb je je mobiele telefoon altijd dicht in de buurt van de klokken hangen/liggen?

Ik heb bij wat oudere auto’s eerder gemerkt dat die daar soms last van hebben. Zou een goedkope oplossing zijn. :-)
Merijn
Über-Spammer

Donateur
Car: 5 GT Turbo

Postby ejk » Sun 21 Oct 2018 7:14

Merijn wrote:Misschien een raar idee: heb je je mobiele telefoon altijd dicht in de buurt van de klokken hangen/liggen?

Ik heb bij wat oudere auto’s eerder gemerkt dat die daar soms last van hebben. Zou een goedkope oplossing zijn. :-)

Bedankt voor de tip maar dat is het niet.
ejk

Postby bozothenutter » Sun 21 Oct 2018 10:18

ejk wrote: Ik heb ook de indruk dat tijdens het haperen de motor lichtjes stottert.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Bedankt.

Erik

als de motor stottert is er meer an de hand....

back to basics, alle massa's goed en goed verbonden?
kan je hem uitlezen (evt rijdend loggen?)
bozothenutter

Return to Clio