clio turbo

Post hier al je vragen over de Clio
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

CLIO TURBO ALMOST READY! 28 September 2002

Possibly our fastest demo car ever bares its teeth at Trax

Our long awaited Turbo conversion for 1.816V clio is almost available and the eagle eyed among you will have spotted it at some of this years end of term shows. Our very own demonstrater is in the final mappig stages and is already looking at over 300bhp!!! Acceleration and top end speed have been icreased massivley, even wearing its new 17"s and roof spoiler.

So why has it taken so long?

Its true the car has been under development for months, the reason for this is solely you, the customer. Here at BB we like to make sure our products are going to work and be reliable which is why when we undergo a project as massive as this one, its going to take time to iorn out any potential bugs and achieve peak performance from the conversion.

Unfortuantly for this reson we arnt 100% finished yet! only about 98% but needless to say the first people to hear about the finished article will be you guys throught the web site and we hope to have the kits ready for fitment very shortly.


[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/ab ... g24-35.jpg[/img]
Rory
Berichten: 1167
Lid geworden op: di 12 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch

Kijk dat eens mooi spul :D
Misschien nog meer links/info erover :)
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Te vinden op de site van BB performance. Ze zijn 'm nog aan 't testen en is voor 98% klaar. Ze willen dat 't betrouwbaar is voor de klant dus moeten ze nog wat testen doen. Maar man o man nu al +300 PK! >-)
Rory
Berichten: 1167
Lid geworden op: di 12 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch

Nu nog hopen dat het betaalbaar blijft voor ons ;)
Lijkt me toch wel leuk een turbokit erbij gooien! :lol:
Anonymous

Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Rory schreef:Nu nog hopen dat het betaalbaar blijft voor ons ;)
Lijkt me toch wel leuk een turbokit erbij gooien! :lol:
Fastchip heeft al een hele tijd een turbokit voor de 1.8 16v, bestaande uit:

Garret T25
Exhaust manifold
Thick headgasket
Bigger injectors
Oil lines
Reprogrammed & Modified ECU
Installation manual

[img]http://www.fastchip.nl/img/Turbokit.jpg[/img]

[img]http://www.fastchip.nl/img/Renault16VTurboEngine.jpg[/img]

kosten: EUR 3310,-.
Prestaties: 200-210 PK bij 0.7 BAR.

dus reken maar uit wat een systeempje van BB met 300+ pk zou gaan kosten (zitten iets meer aanpassingen aan denk ik)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat die 400 PK sterke Maxi niet erg betrouwbaar zal zijn en dat daar het probleem ligt.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

O ja, turbokits zijn er ook voor de williams en de sportspider

voor info kijk op http://www.fastchip.nl
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Matthijs schreef:Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
Waarom niet dan? Volg je redenatie niet helemaal geloof ik! Dat er meer uit te halen valt ofzo? De maxi turbo is maar een 1.6 8v namelijk (toch?)

of dat er nooit 300 pk uit komt? :S
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

300 pk , kan best, maar wel erg kostbaar maar je zult er echt geen hoge kilometerstanden mee halen.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Jeroen V schreef:300 pk , kan best, maar wel erg kostbaar maar je zult er echt geen hoge kilometerstanden mee halen.
Hoeft ook niet toch? Als je maar lol hebt! :D

Nee, ik vindt dat dus ook, zo'n turbokit van fastchip lijkt mij beter voor je motortje, maar iemand die de BB-kit straks kan betalen zal een keer een nieuw blokje ook niet zo'n probleem vinden denk ik.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Die set van BB performance gaat kosten omgerekend rond de 5000 euro met sterkere zuigers en voor de rest is de set bijna gelijk aan die van Fastchip alleen heeft Fastchip dan een T2 en BB een T3 turbo.
K-tec gaat ongeveer dezelfde set leveren maar die zitten nog in de ontwikkelings fase.

Vergeet niet dat je compressie verhouding ook moet worden aangepast dus je motor moet ook uit elkaar en met alleen een dikkere koppakking redt je het niet om meer dan 200 pk betrouwbaar eruit te halen.

Ik heb overal geinformeerd omdat ik een motor met +250 pk wil hebben en dat is niet alleen een turbo erop zetten en gaan maar dat vraagt veel meer drastische aanpassingen.

Op deze site staan ook een paar turbo aangedreven Clio's http://digilander.libero.it/pureclio16v ... ndex+.html
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

zo te zien werkt BB met een chargecooler en fastchip met een air - air intercooler.
there is no spoon.
Anonymous

Tijn schreef:zo te zien werkt BB met een chargecooler en fastchip met een air - air intercooler.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de turbo kit vna fastchip ene beetje standaard vind en ook niet echt handig want waar wil je zo'n air to air intercooler in godsnaam plaatsen in een clio ?

Dan lijkt mij zo'n chargecooler systeem een stuk slimmer in het geval clio.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Tijn schreef:zo te zien werkt BB met een chargecooler en fastchip met een air - air intercooler.
Je hebt gelijk Tijn. :wink:

De intercooler van Fastchip komt van een polo af en die van BB is speciaal ontwikkeld.

Als je de sets ondeling gaat verglijken is die van Fastchip voor de hobby-bob en die van BB voor de profs het verschil in pk's en koppel is heel groot.
Laatst gewijzigd door RO 16v op di 29 okt 2002 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Ze zullen 'm cker wel helemaal aanpassen. Lijkt me logisch. ben benieuwd hoe ie z'n vermogen op de weg neerzet.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

jeroen.k schreef: zo'n turbokit van fastchip lijkt mij beter voor je motortje
Lijkt mij niet want bij de set van fastchip zitten b.v geen sterkere zuigers en denk je dat je met een dikkere koppakking de compressie verhouding genoeg omlaag brengt.

De set van BB is wel duurder maar wel veel beter voor je motor omdat er veel meer aanpassingen aan gedaan worden.

Vergeet niet dat BB alles uit de kast heeft getrokken om 300 pk eruit te halen.
Anonymous

jeroen.k schreef:
Matthijs schreef:Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
Waarom niet dan? Volg je redenatie niet helemaal geloof ik! Dat er meer uit te halen valt ofzo? De maxi turbo is maar een 1.6 8v namelijk (toch?)

of dat er nooit 300 pk uit komt? :S
Nou een maxi is geprepareerd, dat is een blok waar met veel zorg overna is gedacht en die engelsen denken door aan de buitenkant van het blok er weer iets bij te plakken dat ze bijna 2x zoveel vermogen kunnen trekken ?? Geloof je het zelf ;)
Ron RS
Berichten: 675
Lid geworden op: ma 15 apr 2002 0:00
Locatie: Papendrecht

eerst zien dan geloven :lol:
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Matthijs schreef:
jeroen.k schreef:
Matthijs schreef:Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
Waarom niet dan? Volg je redenatie niet helemaal geloof ik! Dat er meer uit te halen valt ofzo? De maxi turbo is maar een 1.6 8v namelijk (toch?)

of dat er nooit 300 pk uit komt? :S
Nou een maxi is geprepareerd, dat is een blok waar met veel zorg overna is gedacht en die engelsen denken door aan de buitenkant van het blok er weer iets bij te plakken dat ze bijna 2x zoveel vermogen kunnen trekken ?? Geloof je het zelf ;)
Dacht al dat je dat bedoelde! ;)

maar zoals ik nu hoor veranderen ze het blok zelf dus ook. En je weet hoe die engelsen van hoge turbodruk houden hè! :)
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Matthijs schreef:
jeroen.k schreef:
Matthijs schreef:Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
Waarom niet dan? Volg je redenatie niet helemaal geloof ik! Dat er meer uit te halen valt ofzo? De maxi turbo is maar een 1.6 8v namelijk (toch?)

of dat er nooit 300 pk uit komt? :S
Nou een maxi is geprepareerd, dat is een blok waar met veel zorg overna is gedacht en die engelsen denken door aan de buitenkant van het blok er weer iets bij te plakken dat ze bijna 2x zoveel vermogen kunnen trekken ?? Geloof je het zelf ;)
JA!
Anonymous

twingoturbo schreef:
Matthijs schreef:
jeroen.k schreef:
Matthijs schreef:Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
Waarom niet dan? Volg je redenatie niet helemaal geloof ik! Dat er meer uit te halen valt ofzo? De maxi turbo is maar een 1.6 8v namelijk (toch?)

of dat er nooit 300 pk uit komt? :S
Nou een maxi is geprepareerd, dat is een blok waar met veel zorg overna is gedacht en die engelsen denken door aan de buitenkant van het blok er weer iets bij te plakken dat ze bijna 2x zoveel vermogen kunnen trekken ?? Geloof je het zelf ;)
JA!
Dan dnek je zeker ookd at die Twingo van jouw harder is gaan rijden van die neon die er onder hangt :lol:
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Matthijs je mening lijkt me duidelijk, discussie over wel of geen 300pk is niet echt nodig.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Ook Mathijs heeft humor! :wink:
Anonymous

Robert dB. schreef:Matthijs je mening lijkt me duidelijk, discussie over wel of geen 300pk is niet echt nodig.
twingoturbo. schreef:Ook Mathijs heeft humor!

Hihi, nou was eigenlijk omdat ik die advatar zag, ziet wel wel mooi uit zo, kan niet anders zeggen ,maarja die kilo's he die moet je ook weer meeslepen :lol:
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

daarom verkoop ik m'n sportstoelen :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, gewoon lekker op nix zitten, echte mannen hebben genoeg houvast ana het stuur :D
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

:lol: :lol: :lol:
Anonymous

Robert dB. schreef:Matthijs je mening lijkt me duidelijk, discussie over wel of geen 300pk is niet echt nodig.
Wat moet je hier dan op repplyen ?? dat je het allemaal zo prachtig vind wat die engelsen doen ?? Het is een forum he Robert, als er nou niets te modderen is.........
Stylo
Berichten: 170
Lid geworden op: za 11 mei 2002 11:09
Locatie: Zwolle;Overijssel

Echt heel erg gaaf.
Nu nog een NOS setje erin en gaaaaaaaaan!!!!
Heerlijk
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

Ach.... hier in Enschede is er ook iemand met een Clio 2.0 turbo bezig :wink:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Nick (germanstyle) schreef:Ach.... hier in Enschede is er ook iemand met een Clio 2.0 turbo bezig :wink:
hiero in de buurt ook :lol:
rev it like a rental
JW
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 11 nov 2001 0:00

Menno schreef:
Nick (germanstyle) schreef:Ach.... hier in Enschede is er ook iemand met een Clio 2.0 turbo bezig :wink:
hiero in de buurt ook :lol:
Opschepper!!!

P.S. Je chip werkt goed!
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

ach
Ivar
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 24 jun 2002 14:36

Voor de PK mensen: in Max power van volgende maand (dus niet de nieuwe die je nu kunt kopen) staat als het goed is een 5 turbo met 523 PK, zal waarschijnlijk wel een 150 pk NOS bij op geteld zijn maar toch :)
Plaats reactie