ACT: Mégane I

Post hier al je vragen over de Renault Mégane

Postby Merijn » Tue 18 Jun 2013 5:30

Is er een misverstand dan? :)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31457
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby chris-mc » Tue 18 Jun 2013 12:51

enige wat je kan hebben met de 1.6 16v is dat de penbobines
kapot kunnen gaan,maar verder is het een goed blok.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
User avatar
chris-mc
 
Donateur
Posts: 3926
Joined: Wed 9 Jan 2002 0:00
Location: Oost-souburg (zeeland,NL)
Car: Megane coupe ph1 16V

Postby Mark van Nierop » Wed 19 Jun 2013 17:42

:lol: sluipreclame..... (S)

zullen we dan ook maar even aan WillemJan vragen of hij het woordt '' Van Nierop Banden '' weghaalt uit één van zijn laatste update's van zijn 25 projectentopic.......

Kom op zeg, waar zijn we hier mee bezig he. (N)

je moest eens weten wat Van Nierop Banden allemaal betekend heeft voor de club zonder dat daar ooit echt reclame voor gemaakt is,

Oja ik ben zelfs nog sponser, volgens het getekende sponsorcontract die ik van de RTC heb gekregen.....
Mark van Nierop
 
Posts: 2992
Joined: Sat 16 Jul 2005 15:49
Location: Staphorst

Postby Tom » Wed 19 Jun 2013 18:04

Wat je voor een club doet om wat voor reden dan ook moet je zelf weten. En doe je dit ongevraagd / uit eigen initiatief / vrijwillig dan is dat leuk en gul maar meer kun je er ook niet van verwachten (tenzij de club anders besluit).

Merijn zijn opmerking is naar mijn mening helemaal niet "verkeerd". Maar blijkbaar schiet hij nogal in het verkeerde keelgat (toch niet zo belangeloos in het verleden?) want er wordt nogal fel op gereageerd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Mark van Nierop » Wed 19 Jun 2013 18:14

@ Tom,

wat er int verleden gedaan is was zeker niet ''ongevraagd / uit eigen initiatief / vrijwillig ''
Er waren zelf hele meeting's van afhankelijk
Mark van Nierop
 
Posts: 2992
Joined: Sat 16 Jul 2005 15:49
Location: Staphorst

Postby ARNO16V » Wed 19 Jun 2013 18:15

Is Merijn sowieso nog wel Moddereter? Of alleen "uber spammer" en een beetje het agentje willen uithangen?

@Tom: (toch niet zo belangeloos in het verleden?) want er wordt nogal fel op gereageerd. -> of moeten we de jaarcijfers nu naar je toe gaan mailen :grin:
ARNO16V
 
Posts: 6609
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby Tom » Wed 19 Jun 2013 18:21

Kun je als niet lid zijnde niet zien of iemand moderator is? :~

Wanneer een meeting afhankelijk is van iets of iemand zijn inzet wil dat niet meteen zeggen dat zoiets niet belangeloos / vrijwillig gedaan is volgens mij. Dat staat kompleet los van elkaar.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby ARNO16V » Wed 19 Jun 2013 18:48

Tom wrote:Kun je als niet lid zijnde niet zien of iemand moderator is? :~

Wanneer een meeting afhankelijk is van iets of iemand zijn inzet wil dat niet meteen zeggen dat zoiets niet belangeloos / vrijwillig gedaan is volgens mij. Dat staat kompleet los van elkaar.


Bij jou wel te zien Tom, net zoals je uber spam titel ( blijf dat maar een rare titel vinden) maar bij merijn niet.

Is er overigens nog wel een sponsor coördinator?
ARNO16V
 
Posts: 6609
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby Tom » Wed 19 Jun 2013 18:56

Ik zie idd dat Merijn de enige is in de groep waar ik geen moderator titel zie staan. Apart. Een sponsor coördinator is er volgens mij niet met die titel. Jammer, daar zou best wat meer aandacht voor mogen zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby ARNO16V » Wed 19 Jun 2013 19:16

Tom wrote:Ik zie idd dat Merijn de enige is in de groep waar ik geen moderator titel zie staan. Apart. Een sponsor coördinator is er volgens mij niet met die titel. Jammer, daar zou best wat meer aandacht voor mogen zijn.


En nu word er dus door jullie achter de schermen druk gezocht naar het contract van van Nierop banden Staphorst? :D


Ik zie het zeker van Merijn als een persoonlijke aanval, en ik denk dat ik ook voor Mark kan spreken.
Wees dan een vent en ga de dialoog aan, stuur een pm, of bel me op, en kom niet met een zwak antwoord/vraag aan van "is er een misverstand dan?"
En dat is niet de 1ste keer dat het gebeurt.

Ik geef netjes antwoord op een vraag van iemand, en vermeld daar alvast bij waar het gebeurt is (die vraag kan tenslotte ook gesteld worden)

Voor de rest zie je echt geen linkjes e.d. of andere aanbiedingen/reklame, dus vandaar dat er wel op word gereageerd als zijnde "in het verkeerde keelgat"

Post ik of Mark, nou iedere dag of week iets waar de firma naam in voor komt, tja dan snap ik het zelf ook wel.
Aan de andere kant, de RTC heeft het achter de schermen ook niet voor elkaar.

Maar als je zo mensen wilt weren van een forum, dan ben je op de goede weg denk ik.... en het is al zo doods aan het worden hierzo!

Zelfs op een harstikke mooie toertocht met barbeknoei en overnachting word niet gereageerd, is praktisch geen animo voor.

Ik weet dat WJ enorm z'n best doet, maar volgensmij is hij 1 van de weinige, "trekken aan een dood paard" noemen ze dat ook wel.

Politieagenten zat, maar mensen die echt wat willen en gaan doen voor de club die zijn er heel erg weinig meer volgensmij.
ARNO16V
 
Posts: 6609
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby Willeon de Zoete » Wed 19 Jun 2013 20:15

Amen....

En nu allemaal lekker gaan slapen. Door dit warme weer raken we een beetje oververhit... :p
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 6998
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Postby ARNO16V » Fri 28 Jun 2013 16:30

Heb een hele nette PM van Merijn ontvangen omtrent de vorige postings, en de meningsverschillen/onduidelijkheden zijn hiermee de wereld uit geholpen.

Netjes opgelost zo, nogmaals bedankt Merijn (Y)
ARNO16V
 
Posts: 6609
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby Willeon de Zoete » Fri 28 Jun 2013 18:09

Top!

(Y)
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 6998
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Re: ACT: Mégane I

Postby Haas » Fri 17 Jan 2014 15:05

Weet iemand of de pijp van de achterdemper van een Coupé en een Break dezelfde zijn?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Re: ACT: Mégane I

Postby Erik Olijnsma » Fri 17 Jan 2014 16:28

Qua diameter?
Bij de Coupé loopt de pijp schuin, maar recht. Bij een break zit er een knikje in.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
 
Posts: 12075
Joined: Sun 31 Aug 2003 15:41
Location: Fryslân

Re: ACT: Mégane I

Postby Arco » Fri 17 Jan 2014 16:32

Alleen de middenpijp is anders dacht ik.

Maar nu ik erover nadenk, zal de eindpijp ook anders zijn omdat de break na de achteras iets langer is....

ff searchen via www.uitlaatdiscounter.nl ?
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: Mégane I

Postby Arco » Fri 17 Jan 2014 16:35

5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: Mégane I

Postby Haas » Mon 20 Jan 2014 16:39

Het gaat eigenlijk alleen om de pijp tot aan de achterdemper zelf. Dus vanaf het koppelstuk van de middenpijp tot aan de achterdemper...
Projectje ;)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Re: ACT: Mégane I

Postby Nenad16v » Tue 1 Apr 2014 11:07

Weet iemand misschien het nummer van de thermostaathuis pakking? 2.0 16v 1996
Nenad16v
 
Posts: 12
Joined: Tue 28 Sep 2010 20:26

Re: ACT: Mégane I

Postby Arco » Tue 1 Apr 2014 12:17

Nenad16v wrote:Weet iemand misschien het nummer van de thermostaathuis pakking? 2.0 16v 1996


ronde : 77 00 718 380

ovale : 77 01 040 739
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: Mégane I

Postby Nenad16v » Tue 1 Apr 2014 14:12

Thnx (Y)
Nenad16v
 
Posts: 12
Joined: Tue 28 Sep 2010 20:26

Re: ACT: Mégane I

Postby Haas » Tue 24 Jun 2014 10:11

Waar zit bij een Coupé ph II het pompje van de ruitenwissersproeier? Onder de parafan tegen het schutbord aan?

Het reservoir is vol, het pompje draait voor zowel voor als achterruit, maar op beide ramen helaas weinig actie... Voor had hij al langer moeite mee (langer pompen voor er wat uitkwam), maar nu is achter er ook mee genokt.
Is dat een kwestie van schoonmaken of kan ik beter meteen n nieuwe bestellen?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Re: ACT: Mégane I

Postby Tim » Tue 24 Jun 2014 10:58

Uit het verre verleden herinner ik me iets achter/bij het rechter voorscherm.

Edit: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=7592.0
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Re: ACT: Mégane I

Postby tutuur » Tue 24 Jun 2014 15:43

Er zit een soort klepje(met rubbers) in de pomp die zorgt dat achter óf voor bediend wordt. Deze heeft bij mijn Clio na het vullen met antivries zichzelf vol gezogen en sloot dus beide kanten af. Dit zou bij jou ook wel eens het geval kunnen zijn...
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: Mégane I

Postby Haas » Wed 25 Jun 2014 7:12

hmz.. dat had de Clio van mijn zus vorig jaar ook inderdaad! Heb dat ding eerst nog helemaal schoongemaakt, maar het resultaat daarna was nog steeds niet fantastisch, al kwam er wel weer gewoon vloeistof uit de sproeiers. Uiteindelijk dus maar een nieuwe ingezet, aangezien dat ding een paar tientjes kostte..

Denk dat ik hetzelfde euvel heb, want heb er een paar weken geleden vloeistof ingeknikkerd. Ik had alleen niet goed gekeken en kwam er later achter dat het puur was en niet verdund..
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Re: ACT: Mégane I

Postby Tim » Wed 25 Jun 2014 7:43

Onverdund is het te agressief?
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Re: ACT: Mégane I

Postby Haas » Wed 25 Jun 2014 8:15

zowiezo niet fijn voor de rubbers van je wisserbladen, dus dat rubber ringetje in dat pompje kan er vast ook niet lekker tegen... Had t ook kunnen weten ... :X
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Re: ACT: Mégane I

Postby Tim » Wed 25 Jun 2014 9:02

Nooit geweten! Bij toeval dat ik nog nooit onverdunde vloeistof gekocht heb en dat het dus goed gegaan is. Ik dacht dat het vooral gewoon lekker agressief was en je ruiten mooi schoon kreeg en dat het aanlengen vooral ervoor zorgde dat je meer vloeistof krijgt maar het is dus gewoon schadelijk voor je rubbers.
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Re: ACT: Mégane I

Postby Haas » Wed 25 Jun 2014 9:45

hang maar een keer met je snufferd boven zo'n kan onverdund en neem maar eens een diepe snuif.... daar gaan je ogen van tranen ;)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Re: ACT: Mégane I

Postby Haas » Mon 17 Nov 2014 11:22

Vorige week een keer stil gevallen met mijn Megane en vanmorgen weer.. Auto start en rijdt zonder problemen, maar na ongeveer 10 minuten rijden (stukje stad en kort stukje snelweg) kom ik bij een stoplicht uit. Vorige week viel de motor zonder aankondiging uit toen ik de koppeling intrapte. Na veel starten en gehannes met mijn gaspedaal toch weer met moeite aan de praat gekregen. Motor liep daarna prima, maar na een minuut of 2 a 3 rijden zat er een paar keer een hik in. Daarna niks meer van gemerkt. Vanmorgen hetzelfde verhaal, weliswaar hikte hij 2x wat bij stationair lopen, maar bleef hij wel aan (met wat extra gas). Helaas viel hij 1 stoplicht later wel meteen uit .... en kon ik starten wat ik wilde, maar aanslaan ho maar. Auto weggeduwd en na veel start + gaspedaalpogingen sloeg hij met veel pijn en moeite aan, al bleef hij stationair niet aan. Na even op 3000+ rpm te hebben gelopen, deed hij dat wel weer. Maar weer op pad gegaan en binnen 5 minuten 3x een hik, waarbij de motor uitviel tijdens het rijden. Contact eraf en erop bleek de oplossing, want alle 3 de keren sloeg hij meteen weer aan.

Nu de vraag : Wat is het probleem? :D

Ik heb links en rechts wat reacties gezien over het diesel opvoerpompje onder de voetenruimte van de passagier, maar die lijkt in orde, aangezien hij netjes draait als ik er handmatig 12V op zet.
Daarbij gaat het voorgloeilampje me te vaak/lang branden, wat me de gaspedaalsensor doet vermoeden (heb dit bij mijn Clio II dci ook gehad).
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Re: ACT: Mégane I

Postby Alpine » Mon 17 Nov 2014 12:42

Onlangs met een benzine uitvoering een zelfde storing gehad.
Na flink speurwerk bleek er een draadbreuk in de kabelboom te zitten ter hoogte van de rechter veertoren daar waar de kabelboom onder het inlaatspruitstuk doorgaat.
Misschien kun je er wat mee, al weet ik niet hoe het bij een diesel gemonteerd zit.

Succes
Alpine
 
Posts: 1462
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Mégane I

Postby MartijnG » Mon 17 Nov 2014 12:50

BDP / nokkenas sensor ? Kun je m uitlezen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: Mégane I

Postby Haas » Mon 17 Nov 2014 16:10

Ik kan m zelf niet uitlezen helaas.....

De gaspedaalsensor kost bij de dealer ongev. 150 ex BTW, dus dat is ook niet echt een 'gokwaardige' prijs.....
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Re: ACT: Mégane I

Postby Niels V Dijk » Mon 17 Nov 2014 17:31

Langskomen dan met die Megane! ;-)
Gokken kan altijd nog :D
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1278
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Re: ACT: Mégane I

Postby Alpine » Mon 17 Nov 2014 17:39

Andere vraag, wat kost het als ik een 2e sleutel bij de auto wil?
Gaat om een sleutel met 1 knop voor een coupé uit 1998 1.6e
Alpine
 
Posts: 1462
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Return to Mégane



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron