ACT: Mégane II
Starten met kaart,geen handsfree dus.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
oké, met de eerste handsfree kaarten zaten er 2 batterijen in, 1 voor de handsfree en 1 voor het zenden v/d het startsignaal. Dan is 1 v/d 2 leeg.
Maar dat is bij jou dus niet het geval, je zou de tweede even opnieuw in kunnen laten leren bij de dealer.
Maar dat is bij jou dus niet het geval, je zou de tweede even opnieuw in kunnen laten leren bij de dealer.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Inmiddels valt dit te ontkrachten.Patrick.B schreef:Misschien dat ze vanaf 2008 standaard de donkere gebruikten?Adinsx schreef:Op de R26 die ik morgen ophaal zitten ook de donkere volgens mij, maar hij heeft geen xenon (niet mogelijk bij de R26).
Rechts komt er tevens een nieuwe koplamp in, dus hoop voor ze dat ze de juiste hebben besteld
De witte R260 van de kennis is van augustus 2008 en heeft geen xenon, maar wel de zilveren koplampen.
Bij mij zijn ze donker ivm de xenon. Dus daar zal het aan liggen vermoedt ik.
Xenon -> donkere behuizing
geen xenon -> zilveren behuizing
Ik denk overigens dat ze bij xenon niet zilver zijn omdat dit teveel reflecteert, ook ivm de beweegbaarheid van de lens in het geval van xenon?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Iemand op Autoweek (Terence) heeft dit ook.
Wieltje is beetje gaar, maar weet eigenlijk niet of hij het opgelost had.
Wieltje is beetje gaar, maar weet eigenlijk niet of hij het opgelost had.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Wanneer hebben ze dan besloten het RenaultSport logo op de achterklep naar de rechterzijde te verhuizen?
Zie phase1's met het logo links, en phase2 met logo rechts.
Had de R25 hem ook links en de R26 dan weer rechts?
Zie phase1's met het logo links, en phase2 met logo rechts.
Had de R25 hem ook links en de R26 dan weer rechts?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Bij de R25 zit ie ook rechts.Adinsx schreef:Wanneer hebben ze dan besloten het RenaultSport logo op de achterklep naar de rechterzijde te verhuizen?
Zie phase1's met het logo links, en phase2 met logo rechts.
Had de R25 hem ook links en de R26 dan weer rechts?
Iemand een idee wat de achterste motorsteun van een Grand tour uit '04 kost (1.6-16v)
Heb geen idee hoeveel speling deze mag hebben maar het blok kantelt behoorlijk op de steun.
Heb geen idee hoeveel speling deze mag hebben maar het blok kantelt behoorlijk op de steun.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
dat is een kwaaltje van die meganetjes 2 die kantelsteun gaat heel vaak stuk.. wrschijnlijk zal die rubber wel totaal losgescheurd zijn . uit mijn hoofd kosten die steunen iets van 70 euro ex ofzo.. het verschilt nogal de ene kantelsteun kost 40 euro de ander 180 bijv maar ik geloof die types als jouw iets van 70 euro..
Lees her en der ook dat de steun aan distributiezijde vaak overlast veroorzaakt,kosten schijnbaar iets van €150.
Probeer het eerst met de achterste,daar zit behoorlijk/veel speling op.
Probeer het eerst met de achterste,daar zit behoorlijk/veel speling op.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Geen idee.
Als hij op de brug staat dan wil hij het 1e stukje wel sturen. En dan moet je echt ff kracht zetten om het wiel te draaien.
Ik kwam erachter toen ik naar links ging. Daarna op een rechte weg reed. .
Maar de auto nog steeds naar links stuurde.
Bij de dealer hebben ze de tandwielen/rubbers ingevet
Daar is hij wel iets beter door gaan sturen! En minder "nasturen"
Als hij op de brug staat dan wil hij het 1e stukje wel sturen. En dan moet je echt ff kracht zetten om het wiel te draaien.
Ik kwam erachter toen ik naar links ging. Daarna op een rechte weg reed. .
Maar de auto nog steeds naar links stuurde.
Bij de dealer hebben ze de tandwielen/rubbers ingevet
Daar is hij wel iets beter door gaan sturen! En minder "nasturen"
had ik eens met een r5. die stuurde opeens moeilijk toen knarste er wat en viel er een aantal naaldjes uit de stuur kolom. misschien is het ook zo iets lulligs door sturen krijg je weer meer ruimte op een stukke lager en denk je dat door iets anders komt
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
die rechts bovenste gaan inderdaad ook vaak "doorhangen" maar dat is eigenlijk meestal met de dieselversies dan voel je in de auto behoorlijke trilling met stationaire draaiende motor. als je de deur dan openzet zie je die ook helemaal trillen.. . bij jouw auto zul je het wrschijnlijk wel merken als je optrekt dan lijkt het net alsof de motor later reageert op het gas ofja hoe leg je dat uit? je voelt alst ware opt moment van optrekken je motor nog ff nakomen.. nouja in ieder geval zijn de onderste reactie/kantelsteunen vaak de boosdoener . een werkje van 5 minuten als je op een brug kan.. ff onderplaat eronderuit twee bouten 18 los ouwe eruit trekken nieuwe erin drukken .. bam vastzetten onderplaat eronder / of alleen de achterste boutjes eruit halen en de plaat wat wegtrekken en terug zetten en klaar..
Kan morgen bij de dealer zo'n nieuw 'bot' ophalen,iets van €76,- ex per stuk.
Reactie op het gas is idd iets vertraagd,ben benieuwd naar het verschil.
Reactie op het gas is idd iets vertraagd,ben benieuwd naar het verschil.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Wie weet waar je precies op moet letten bij de aankoop van een Megane II, ik heb een 1.4 16v benzine Grand Tour op het oog uit eind 2004. Simpele auto met verder alleen electrische ramen en airco, verder kaal ding.
Welke punten moet ik echt weten?
Welke punten moet ik echt weten?
Trust me. I know what I'm doing.
Zou minimaal gaan voor een 1.6 16v,wij hebben er een en zou niet minder willen als een 1.6
We rijden er al geruime tijd probleemloos mee,kan je dus geen info geven mbt 'zwakke punten'
We rijden er al geruime tijd probleemloos mee,kan je dus geen info geven mbt 'zwakke punten'
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Ik vond net bij de Megane club een hele lijst met aankooptips, hierin werd ook al genoemd dat de 1.4 net wat tekort komt en dat je dat ook gaat merken in het verbruik.
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13604.0
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13604.0
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
een 1.4 heeft geen andere gebreken dan een 1.6 dus kwa motor is het puur dat de motor "te licht"is voor zo'n formaat auto. de bekende kwaaltjes zijn vooral eigenlijk kogels die slijten, en veerpootlagers die knoeken tijdens het sturen,(meer bij scenic) en dan motorsteuntje. verder valt het allemaal wel mee vind ik.. al heb ik wel gemerkt dat het vaak regio gebonden is wat er vaak stukgaat. op cursus hoor je vaak dingen die dan bijv int zuiden regelmatig voorkomen terwijl dat in het noorden zeldzaam is..
alpine heb je de motorsteun al vervangen? merk je het goed?>
alpine heb je de motorsteun al vervangen? merk je het goed?>
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
aanvulling de 1.4 heeft geen nokkenasvertseller en de 1.6 daarentegen wel .. het komt ook regelmatig voor dat die nokkenastandwielen stukgaan dus dat is ook iets wat je mee kunt nemen bij je beslissing.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Versteller bedoel je
Zou niet best zijn als die nokkenas tandwielen regelmatig stuk gaan
En zo regelmatig gaan die dingen niet maar het komt wel eens voor.
@Xabre, ik weet niet wat het doel v/d auto is maar gewoon lekker een proefritje maken en gewoon alles testen. Mischien vind je de 1.4 wel genoeg voor het doel waarvoor je hem gaat gebruiken. Doe dan ook even een proefrit in de 1.6, dan weet je wat het verschil is.
Zou niet best zijn als die nokkenas tandwielen regelmatig stuk gaan
En zo regelmatig gaan die dingen niet maar het komt wel eens voor.
@Xabre, ik weet niet wat het doel v/d auto is maar gewoon lekker een proefritje maken en gewoon alles testen. Mischien vind je de 1.4 wel genoeg voor het doel waarvoor je hem gaat gebruiken. Doe dan ook even een proefrit in de 1.6, dan weet je wat het verschil is.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
volgens mij zit de versteller toch echt in het tandwiel verwerkt en dus gaat het tandwiel stuk toch? aangezien je die compleet vervangen moet??
ik denk dat de 1.4 dan al aardig in de buurt komt van wat je ouders zoeken.. als het niet om de snelheid gaat is een 1.4 meer als zat.. idd gewoon proefrijden en kijken wat het best bevalt..
ik denk dat de 1.4 dan al aardig in de buurt komt van wat je ouders zoeken.. als het niet om de snelheid gaat is een 1.4 meer als zat.. idd gewoon proefrijden en kijken wat het best bevalt..
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
ow jij doelt echt op de typfout maarten jan? haha denk al ik typ in eerste instantie versteller en daarna tandwiel..
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Wie kan even bij zijn II RS opmeten hoe het RenaultSport logo moet zitten, rechts op de kont.
Heb hem binnen gekregen, maar zit geen sjabloon bij, en met name de afstand tot de rand rechts is dan wel even handig om te weten.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 171425.jpg[/img]
Heb hem binnen gekregen, maar zit geen sjabloon bij, en met name de afstand tot de rand rechts is dan wel even handig om te weten.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 171425.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Prima, kom maar hier heen
Ik zit er ook op de Google'n, maar er lijkt wat verschil in hoogte en positie te zijn.
erop klikken = groot
en
[img]http://img88.imageshack.us/img88/3213/r26010.jpg[/img]
Aangezien ik de auto gister gewassen heb en zo nog even wat aan ga doen, wil ik meteen het stukje van de achterklep ontvetten (Dasty is goed zat toch?) en het logo weer terugplakken.
Ik zit er ook op de Google'n, maar er lijkt wat verschil in hoogte en positie te zijn.
erop klikken = groot
en
[img]http://img88.imageshack.us/img88/3213/r26010.jpg[/img]
Aangezien ik de auto gister gewassen heb en zo nog even wat aan ga doen, wil ik meteen het stukje van de achterklep ontvetten (Dasty is goed zat toch?) en het logo weer terugplakken.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Een beetje meetwerk in Photoshop later is de R26 weer voorzien van het originele logo
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... G_1308.jpg[/img]
Zal verhaaltje+foto in het projecttopic zetten
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... G_1308.jpg[/img]
Zal verhaaltje+foto in het projecttopic zetten
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Steun is vervangen,kosten €89,90 zonder korting.the reaper schreef:alpine heb je de motorsteun al vervangen? merk je het goed?>
Reactie op het gas/koppeling is weer als vanouds.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
sorry
Laatst gewijzigd door the reaper op do 11 aug 2011 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch een diesel geworden, een witte 1.5 dci uit 2006 met 114dkm op de teller, volgende week ophalen, komt nog 4 nieuwe bandjes en nieuwe distridutieset omheenMaarten-Jan schreef:Versteller bedoel je
Zou niet best zijn als die nokkenas tandwielen regelmatig stuk gaan
En zo regelmatig gaan die dingen niet maar het komt wel eens voor.
@Xabre, ik weet niet wat het doel v/d auto is maar gewoon lekker een proefritje maken en gewoon alles testen. Mischien vind je de 1.4 wel genoeg voor het doel waarvoor je hem gaat gebruiken. Doe dan ook even een proefrit in de 1.6, dan weet je wat het verschil is.
Trust me. I know what I'm doing.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Wordt de RTC kentekenplaathouder wel overgezet van de Mazda?
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@Xabre, gefeliciteerd, dat wordt meer dan 1000 km op een tank rijden voor je ouders