ACT: Mégane II

Post hier al je vragen over de Renault Mégane

Postby Alpine » Thu 14 Jul 2011 10:27

Starten met kaart,geen handsfree dus.
Alpine
 
Posts: 1462
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Postby Maarten-Jan » Thu 14 Jul 2011 12:18

oké, met de eerste handsfree kaarten zaten er 2 batterijen in, 1 voor de handsfree en 1 voor het zenden v/d het startsignaal. Dan is 1 v/d 2 leeg.
Maar dat is bij jou dus niet het geval, je zou de tweede even opnieuw in kunnen laten leren bij de dealer.
Maarten-Jan
 
Posts: 4572
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Adinsx » Tue 2 Aug 2011 8:15

Patrick.B wrote:
Adinsx wrote:Op de R26 die ik morgen ophaal zitten ook de donkere volgens mij, maar hij heeft geen xenon (niet mogelijk bij de R26).

Rechts komt er tevens een nieuwe koplamp in, dus hoop voor ze dat ze de juiste hebben besteld ;)


Misschien dat ze vanaf 2008 standaard de donkere gebruikten?


Inmiddels valt dit te ontkrachten.

De witte R260 van de kennis is van augustus 2008 en heeft geen xenon, maar wel de zilveren koplampen.
Bij mij zijn ze donker ivm de xenon. Dus daar zal het aan liggen vermoedt ik.

Xenon -> donkere behuizing
geen xenon -> zilveren behuizing

Ik denk overigens dat ze bij xenon niet zilver zijn omdat dit teveel reflecteert, ook ivm de beweegbaarheid van de lens in het geval van xenon?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby DennisT » Tue 2 Aug 2011 16:12

Iemand ervaring met het niet omhoog schuiven van het navigatiescherm in een phase 2?
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby Adinsx » Tue 2 Aug 2011 18:51

Iemand op Autoweek (Terence) heeft dit ook.
Wieltje is beetje gaar, maar weet eigenlijk niet of hij het opgelost had.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Adinsx » Wed 3 Aug 2011 9:47

Wanneer hebben ze dan besloten het RenaultSport logo op de achterklep naar de rechterzijde te verhuizen?

Zie phase1's met het logo links, en phase2 met logo rechts.
Had de R25 hem ook links en de R26 dan weer rechts?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Rik Hamberg » Wed 3 Aug 2011 15:23

Adinsx wrote:Wanneer hebben ze dan besloten het RenaultSport logo op de achterklep naar de rechterzijde te verhuizen?

Zie phase1's met het logo links, en phase2 met logo rechts.
Had de R25 hem ook links en de R26 dan weer rechts?


Bij de R25 zit ie ook rechts.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2360
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Postby Alpine » Wed 3 Aug 2011 17:47

Iemand een idee wat de achterste motorsteun van een Grand tour uit '04 kost (1.6-16v)
Heb geen idee hoeveel speling deze mag hebben maar het blok kantelt behoorlijk op de steun.
Alpine
 
Posts: 1462
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Postby the reaper » Wed 3 Aug 2011 19:00

dat is een kwaaltje van die meganetjes 2 die kantelsteun gaat heel vaak stuk.. wrschijnlijk zal die rubber wel totaal losgescheurd zijn . uit mijn hoofd kosten die steunen iets van 70 euro ex ofzo.. het verschilt nogal de ene kantelsteun kost 40 euro de ander 180 bijv maar ik geloof die types als jouw iets van 70 euro..
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby Alpine » Wed 3 Aug 2011 19:55

Lees her en der ook dat de steun aan distributiezijde vaak overlast veroorzaakt,kosten schijnbaar iets van €150.
Probeer het eerst met de achterste,daar zit behoorlijk/veel speling op.
Alpine
 
Posts: 1462
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Postby zipzip » Wed 3 Aug 2011 20:39

Weet iemand wat een nieuw stuurhuis kost? Van de Megane RS Trophy
Mijn stuur gaat na het sturen niet meer netjes naar het midden. :(
zipzip
 
Posts: 379
Joined: Mon 17 Jan 2011 23:32
Location: Hagestein

Postby Abel » Wed 3 Aug 2011 20:47

lagertje in de stuur kolom stuk?
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby zipzip » Wed 3 Aug 2011 21:00

Geen idee.
Als hij op de brug staat dan wil hij het 1e stukje wel sturen. En dan moet je echt ff kracht zetten om het wiel te draaien.
Ik kwam erachter toen ik naar links ging. Daarna op een rechte weg reed. .
Maar de auto nog steeds naar links stuurde.
Bij de dealer hebben ze de tandwielen/rubbers ingevet
Daar is hij wel iets beter door gaan sturen! En minder "nasturen"
zipzip
 
Posts: 379
Joined: Mon 17 Jan 2011 23:32
Location: Hagestein

Postby Abel » Wed 3 Aug 2011 22:42

had ik eens met een r5. die stuurde opeens moeilijk toen knarste er wat en viel er een aantal naaldjes uit de stuur kolom. misschien is het ook zo iets lulligs door sturen krijg je weer meer ruimte op een stukke lager en denk je dat door iets anders komt
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby the reaper » Thu 4 Aug 2011 11:03

die rechts bovenste gaan inderdaad ook vaak "doorhangen" maar dat is eigenlijk meestal met de dieselversies dan voel je in de auto behoorlijke trilling met stationaire draaiende motor. als je de deur dan openzet zie je die ook helemaal trillen.. . bij jouw auto zul je het wrschijnlijk wel merken als je optrekt dan lijkt het net alsof de motor later reageert op het gas ofja hoe leg je dat uit? je voelt alst ware opt moment van optrekken je motor nog ff nakomen.. nouja in ieder geval zijn de onderste reactie/kantelsteunen vaak de boosdoener . een werkje van 5 minuten als je op een brug kan.. ff onderplaat eronderuit twee bouten 18 los ouwe eruit trekken nieuwe erin drukken .. bam vastzetten onderplaat eronder / of alleen de achterste boutjes eruit halen en de plaat wat wegtrekken en terug zetten en klaar..
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby Alpine » Thu 4 Aug 2011 11:26

Kan morgen bij de dealer zo'n nieuw 'bot' ophalen,iets van €76,- ex per stuk.
Reactie op het gas is idd iets vertraagd,ben benieuwd naar het verschil.
Alpine
 
Posts: 1462
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Postby Xabre » Sat 6 Aug 2011 15:13

Wie weet waar je precies op moet letten bij de aankoop van een Megane II, ik heb een 1.4 16v benzine Grand Tour op het oog uit eind 2004. Simpele auto met verder alleen electrische ramen en airco, verder kaal ding.

Welke punten moet ik echt weten?
Xabre
 
Posts: 5502
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Postby Alpine » Sat 6 Aug 2011 15:55

Zou minimaal gaan voor een 1.6 16v,wij hebben er een en zou niet minder willen als een 1.6
We rijden er al geruime tijd probleemloos mee,kan je dus geen info geven mbt 'zwakke punten'
Alpine
 
Posts: 1462
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Postby Xabre » Sat 6 Aug 2011 15:59

Ik vond net bij de Megane club een hele lijst met aankooptips, hierin werd ook al genoemd dat de 1.4 net wat tekort komt en dat je dat ook gaat merken in het verbruik.

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13604.0
Xabre
 
Posts: 5502
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Postby the reaper » Sat 6 Aug 2011 16:10

een 1.4 heeft geen andere gebreken dan een 1.6 dus kwa motor is het puur dat de motor "te licht"is voor zo'n formaat auto. de bekende kwaaltjes zijn vooral eigenlijk kogels die slijten, en veerpootlagers die knoeken tijdens het sturen,(meer bij scenic) en dan motorsteuntje. verder valt het allemaal wel mee vind ik.. al heb ik wel gemerkt dat het vaak regio gebonden is wat er vaak stukgaat. op cursus hoor je vaak dingen die dan bijv int zuiden regelmatig voorkomen terwijl dat in het noorden zeldzaam is..



alpine heb je de motorsteun al vervangen? merk je het goed?>
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby the reaper » Sat 6 Aug 2011 16:11

aanvulling de 1.4 heeft geen nokkenasvertseller en de 1.6 daarentegen wel .. het komt ook regelmatig voor dat die nokkenastandwielen stukgaan dus dat is ook iets wat je mee kunt nemen bij je beslissing.
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby Maarten-Jan » Sat 6 Aug 2011 16:25

Versteller bedoel je :p
Zou niet best zijn als die nokkenas tandwielen regelmatig stuk gaan ;-)
En zo regelmatig gaan die dingen niet maar het komt wel eens voor.

@Xabre, ik weet niet wat het doel v/d auto is maar gewoon lekker een proefritje maken en gewoon alles testen. Mischien vind je de 1.4 wel genoeg voor het doel waarvoor je hem gaat gebruiken. Doe dan ook even een proefrit in de 1.6, dan weet je wat het verschil is.
Maarten-Jan
 
Posts: 4572
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Xabre » Sat 6 Aug 2011 18:14

zal ik doen dan.. ding is voor m'n ouders bedoeld, hoeft niet harder dan 120 te gaan :p moet eens per jaar wel een setje fietsen kunnen hebben en moeten boodschappen inkunnen
Xabre
 
Posts: 5502
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Postby the reaper » Sat 6 Aug 2011 18:43

volgens mij zit de versteller toch echt in het tandwiel verwerkt en dus gaat het tandwiel stuk toch? aangezien je die compleet vervangen moet??

ik denk dat de 1.4 dan al aardig in de buurt komt van wat je ouders zoeken.. als het niet om de snelheid gaat is een 1.4 meer als zat.. idd gewoon proefrijden en kijken wat het best bevalt..
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby the reaper » Sat 6 Aug 2011 18:45

ow jij doelt echt op de typfout maarten jan? haha denk al ik typ in eerste instantie versteller en daarna tandwiel.. :-(
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby Adinsx » Sun 7 Aug 2011 10:37

Wie kan even bij zijn II RS opmeten hoe het RenaultSport logo moet zitten, rechts op de kont.

Heb hem binnen gekregen, maar zit geen sjabloon bij, en met name de afstand tot de rand rechts is dan wel even handig om te weten.

Image
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Abel » Sun 7 Aug 2011 11:16

even een rs meeting organiseren >)
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby Adinsx » Sun 7 Aug 2011 11:24

Prima, kom maar hier heen :)

Ik zit er ook op de Google'n, maar er lijkt wat verschil in hoogte en positie te zijn.
erop klikken = groot


en

Image


Aangezien ik de auto gister gewassen heb en zo nog even wat aan ga doen, wil ik meteen het stukje van de achterklep ontvetten (Dasty is goed zat toch?) en het logo weer terugplakken.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Adinsx » Sun 7 Aug 2011 12:12

Een beetje meetwerk in Photoshop later is de R26 weer voorzien van het originele logo :p

Image

Zal verhaaltje+foto in het projecttopic zetten ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Alpine » Thu 11 Aug 2011 9:21

the reaper wrote:alpine heb je de motorsteun al vervangen? merk je het goed?>


Steun is vervangen,kosten €89,90 zonder korting.
Reactie op het gas/koppeling is weer als vanouds.
Alpine
 
Posts: 1462
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Postby the reaper » Thu 11 Aug 2011 11:40

sorry :smile:
Last edited by the reaper on Thu 11 Aug 2011 20:44, edited 1 time in total.
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby Adinsx » Thu 11 Aug 2011 18:36

Edit: verkeerde topic
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Xabre » Mon 15 Aug 2011 18:44

Maarten-Jan wrote:Versteller bedoel je :p
Zou niet best zijn als die nokkenas tandwielen regelmatig stuk gaan ;-)
En zo regelmatig gaan die dingen niet maar het komt wel eens voor.

@Xabre, ik weet niet wat het doel v/d auto is maar gewoon lekker een proefritje maken en gewoon alles testen. Mischien vind je de 1.4 wel genoeg voor het doel waarvoor je hem gaat gebruiken. Doe dan ook even een proefrit in de 1.6, dan weet je wat het verschil is.

Toch een diesel geworden, een witte 1.5 dci :P uit 2006 met 114dkm op de teller, volgende week ophalen, komt nog 4 nieuwe bandjes en nieuwe distridutieset omheen :smile:
Xabre
 
Posts: 5502
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Postby Willem-Jan » Mon 15 Aug 2011 21:30

Wordt de RTC kentekenplaathouder wel overgezet van de Mazda? :beer:
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5592
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Laguna, 5 GTE, 4F6

Postby Maarten-Jan » Tue 16 Aug 2011 7:16

@Xabre, gefeliciteerd, dat wordt meer dan 1000 km op een tank rijden voor je ouders :D
Maarten-Jan
 
Posts: 4572
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Return to Mégane



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron