ACT: Mégane III RS Coupe

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
rikie
Berichten: 36
Lid geworden op: za 23 apr 2005 16:45
Car: Megane 3 RS
Locatie: rotterdam

BOY80 schreef:Iemand hier die een bestelnummer voor me heeft van de gegroefde voorste remschijven? Ik neem aan dat deze gewoon passen op een eerste model uit 2010 die nu geen gegroefde schijven heeft.... en dat dit gewoon in combinatie met de originele blokken kan..
402060019R is met groeven
402060012R is zonder groeven
deze moet je dan wel 2x hebben. worden per stuk verkocht.
kosten bij de dealer € 229,- per stuk zonder korting!

succes.
- Clio 2 RS
- Clio 2 V6
- Clio 2 RS
- Megane 3 RS
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Dank je wel Rikie maar ik heb de remmen eerder deze week al vervangen... kenteken van een cup versie opgeven bij de dealer was net zo gemakkelijk (Y)

Wel vreemd dat de remblokken van de cup een ander bestelnummer hadden, ik dacht toch echt dat alle RSen dezelfde blokken gebruiken... prijs van de blokken was overigens wel hetzelfde, cup of gewoon...
mart
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 7 apr 2014 10:40
Car: Megane 310 RS Cup
Locatie: Bergen op Zoom

Patrick RS schreef:Even die delen met coupe liefhebbers:
http://rkdesign.co.jp/gallery/megane.html

Afbeelding
Weet iemand de maten van deze wielen?
inch ... J ... ET
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Vraagje ... Heeft elke Megane 3 RS bandenspanning controle?
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Nee, de mijne iig niet...
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Kan je aan de ventielen zien.
mart
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 7 apr 2014 10:40
Car: Megane 310 RS Cup
Locatie: Bergen op Zoom

Weet iemand de prijs van deze velgen als je ze nieuw koopt bij de dealer?

[img]http://www.mupload.nl/img/6wphq5capuv.jpg[/img]
Stimpy001
Berichten: 67
Lid geworden op: do 10 jun 2004 8:38
Car: Nr. 645

Van de rechter 19" Steev met rode bies heb ik een keer een prijsopgave van VKV gehad van € 325 per stuk incl. BTW.
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Patrick RS schreef:Kan je aan de ventielen zien.
Auto is 5 jaar oud. De eerste eigenaar kan ervoor gekozen hebben andere banden / ventielen te monteren.
Ik vraag het omdat ik nu winterbanden met ventielen voor bandenspanning controle heb, en de verkoper mij wist te vertellen dat elke RS bandenspanningscontrole aan boord heeft.
Stimpy001
Berichten: 67
Lid geworden op: do 10 jun 2004 8:38
Car: Nr. 645

Als het systeem erop zit dan is het waarschijnlijk uitgeschakeld (door de dealer) omdat er nu banden op zitten zonder sensor.

Als het systeem wel actief is en je hebt geen (werkende) sensoren op de banden zal je gek worden van de meldingen van het systeem.

Bij mijn vorige Megane heb ik het ook uit laten zetten ivm wisselen naar winterwielen. Je kan ook meerdere sensoren in laten lezen geloof ik...
mart
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 7 apr 2014 10:40
Car: Megane 310 RS Cup
Locatie: Bergen op Zoom

Dit zijn de prijzen, mocht iemand het willen weten:


De 19” Steev velgen met rode rand kosten €336.28 per stuk incl. btw en excl. Montage
De 18”zwarte velgen kosten €302.03 incl. btw en excl. Montage

Mocht u verder nog vragen hebben hoor ik het graag van u.

Met vriendelijke groet,


Wim Pesselse | VKV Groep
Aftersales manager Gorinchem
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Steev velg is nog ruim 100 euro duurder met de diamantee afwerking. :)
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Iemand hier met een Forge Recirc Valve? Ik hoor verhalen dat deze beter is dan het origineel en het geld meer dan waard is?
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

De STEEV diamanté heb ik bij Arend Auto Renault in Veghel kunnen vinden voor €400 per stuk zonder band, zonder ventielkapje zonder ventiel. Ik heb ze in Duitsland tweedehands kunnen vinden voor €800 voor een complete set. Zagen er nog super uit, dus dat is zeker het overwegen waard, al zijn ze redelijk lastig om te vinden. In Duitsland heten ze overigens geen STEEV, maar Typhoon.

@Steph, nog nooit over gehoord, al ben ik daar geen veteraan in.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

StephRS schreef:Iemand hier met een Forge Recirc Valve? Ik hoor verhalen dat deze beter is dan het origineel en het geld meer dan waard is?
Het zou kunnen dat de originele dumpvalve bij hogere drukken intern wat gaat lekken, dit lijkt me bij een standaard auto niet aan de orde. Ik neem aan dat je dit ook van RSMegane af hebt? In Nederland heb ik er namelijk vrij weinig mensen over gehoord...
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Ik weet dat zowat elke Focus RS eigenaar de Forge erin heeft liggen en zocht wat info over de upgrade mbt de Megane RS. That's all :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Niet geschoten is altijd mis, ik zou zeggen: probeer het eens :)

Ik weet dat bij vrijwel alle TFSI motoren, zodra er wat aan getuned wordt, de standaard diverter valve vervangen wordt, deze lekken namelijk altijd inwendig....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgens mij zit het verschil in de aansturing van de motor, de focussen zijn allemaal met een MAF of AFM sensor geleverd, deze meet dus voor de turbo al hoeveel lucht er in de motor gaat en hoeveel er moet worden ingespoten. Echter als je daar dan een dumpvalve tussenzet en die gemeten lucht afblaast, dan heb je dus een meetfout en heb je dat ie vaak weer even 'hikt' bij het opnieuw gasgeven omdat ie dan een slokje benzine teveel krijgt ;-)

Daar zijn dus de recirculatie DV's handig voor, die blazen de lucht achter de turbo weer voor de turbo (en achter de MAF sensor) terug in het inlaattraject, zodat er dus geen lucht verloren gaat en dus geen meetfout ontstaat

Megane's zijn geregeld met een MAP sensor, die niet de luchthoeveelheid, maar de luchtdruk meet en dit op een later stadium in het traject, namelijk achter de gasklep op het inlaatspruitstuk. Dus laat jij je gas los, dan blaas je alle lucht af VOOR de gasklep en zo heb je dus geen last van een meetfout.


Dus op je megane kun je prima een open dumpvalve zetten, klinkt gewoon veel spectaculairder
De theorie dat je met een reciculatie DV de turbo nog beter op toeren houd is ook maar nihil, dus dat is ook niet zo boeiend ;-)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Op een Megane kan indd prima een externe, dat wil echter nog niet zeggen dat de originele dumpvalve ook perfect werkt.

Ik weet niet of de TFSI motoren MAP of MAF geregeld zijn maar hierbij is door een bekende van mij gewoon een duidelijk verschil gemeten. De originele, plastic dumpvalve welke met een pennenveertje dicht wordt gehouden blijkt gewoon flink te lekken.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Kan iemand me vertellen wat ik nodig heb om een Meg III rs met navi om te bouwen naar RS monitor?

Ik heb electronica liggen met navi maar wil graag de rs monitor gebruiken. Het gaat om een 265 uit 2013.

Thanks (Y)

Edit: ik lees al her en der dat je meer nodig hebt dan alleen de monitor. Zal wel niks worden tenzij hier iemand zit die liever Navi wil dan een RS monitor?
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Hoop werk voor die paar waardes lijkt mij?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik had hem als dashboard willen gebruiken in de Clio 3 :D Jij weet wat erbij komt kijken om om te bouwen? Ik heb dus 2013 265 electra liggen, met navi pruttel ingebouwd.
chico-chino
Berichten: 40
Lid geworden op: di 4 feb 2014 0:45
Car: megane rs3

ik kwam dit op Ohlins site tegen. vraag me af hoe duur zo'n set kost. En of het ook op de 265pk versie past uit 2013.

wel eens misschien VKV iets meer over weet ???
https://www.mupload.nl/img/d6jibqmlllm.jpg
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

De Renault onderdeelnummer staan erbij op de ohlins site (Y)
Even mailtje wagen of langsgaan dan weet je het zo :)
Racing is the best way to convert money into noise
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ik zal morgen eens kijken. Ik heb overigens gereden met de Ohlins en voor straatgebruik kan je mijn inziens beter uit de voeten met het standaard cup onderstel.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zou gewoon lekker Intrax kiezen voor dat geld...
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

rikie schreef:
BOY80 schreef:Iemand hier die een bestelnummer voor me heeft van de gegroefde voorste remschijven? Ik neem aan dat deze gewoon passen op een eerste model uit 2010 die nu geen gegroefde schijven heeft.... en dat dit gewoon in combinatie met de originele blokken kan..
402060019R is met groeven
402060012R is zonder groeven
deze moet je dan wel 2x hebben. worden per stuk verkocht.
kosten bij de dealer € 229,- per stuk zonder korting!

succes.
Ik verkoop de originele gegroefde schijven voor 150 euro per stuk en steek ze gratis als je wil....
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Achter ook? ;-)
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

StephRS schreef:Achter ook? ;-)
Achterste zijn duurder 170 euro het stuk,daar zit de wiellager bij in....
chico-chino
Berichten: 40
Lid geworden op: di 4 feb 2014 0:45
Car: megane rs3

mede rs rijders,

wie van jullie hebben forge dumpvalve op zijn rs3 ?? Van de week bij K-tec racing besteld. een vriend van mij zei dat ik die forge dumpvalve moet monteren zonder die originele weg te halen. (dus rijden met 2 dumpvalve). Omdat hij zei dat het heel veel werk is om die oude weg te halen. en dat je makkelijk met 2 dumpvalve kan rijden.
ik vroeg me af of het kan en goed is met 2 dumpvalve te rijden. weten jullie misschien hoe het precies zit ?? ik neem aan dat je die oude moet verwijderen. heb nog nooit gehoord dat je met 2 dumpvalve kan rijden.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het kan wet met beiden, dan maakt de forge alleen de helft van het geluid.... En dat is nu juist waarom je een open dumpvalve hebt gekocht lijkt me?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Kan iemand me helpen met wat foto's onder de motorkap? Met name de brandstofleidingen en vacuum zijn belangrijk voor me.

Als het niet teveel moeite is ook foto's heeft van de onderkant ivm retour leidingen richting brandstofpomp/koolfilter?
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

Waar kan ik de kleurcode van mijn Megane 3 RS vinden? Heb een een witte RS.
Vanmorgen viel er een brok ijs van een vrachtwagen, reed ik overheen en nu de onderkant van de bumper beschadigd (alleen zichtbaar wanneer je vanuit de grond kijkt).

Toch wil ik dit met een lakstift bijwerken. Daarvoor heb ik dus de kleurcode nodig :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Staat normaliter in de rechter deursponning, op een sticker. Succes met herstellen!
Plaats reactie