ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane

ACT: Mégane II RS

Postby Patrick RS » Thu 19 Aug 2010 14:31

Aangezien deze nog miste dit topic.

En om maar meteen van start te gaan.

Wie heeft er ervaringen met een Dump valve op een megane rs?

Ik heb ze wel gezien op megane rs en geluidjes gehoord op you tube maar twijfel nog. Heb mij laten vertellen als de dump valve te veel afblaast het weer slecht zou zijn voor de turbo.

Dit ziet er leuk uit:
Image

dit is er bij mb te koop:
http://www.mbcarperformance.com/catalog ... ts_id=3008
Last edited by Patrick RS on Sun 18 Dec 2011 13:42, edited 2 times in total.
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14658
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Postby RenaultclioII16v (Peter) » Thu 19 Aug 2010 19:45

Heb er goede ervaringen mee! :p
RenaultclioII16v (Peter)
 
Posts: 3702
Joined: Mon 7 Jan 2002 0:00
Location: St. Annaland
Car: Talisman sedan

Postby Patrick RS » Thu 19 Aug 2010 21:11

RenaultclioII16v (Peter) wrote:Heb er goede ervaringen mee! :p


Ik begrijp dat jij er 1 hebt? Heb je hem ook van MB?

En zo ja is het gewoon plug and play?
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14658
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Postby ClioCharly » Sat 21 Aug 2010 11:20

Hoe kan een dumpvale nu teveel afblazen? Dat gebeurt alleen als hij lekt, dan zou je een te lagere turbo druk hebben ja.
Maar dat komt dan doordat de dumpvale dan niet goed afsluit.
En voor de rest kan een dumpvale niet meer afblazen dan er is, dus ik weet niet waar jij dat vandaan hebt.
Gewoon er op zetten dat ding als je het een leuk geluid vindt. Alleen het demonteren van huidige valve en monteren van de blankingplate is een rot werkje.
Maar als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel. (Ik heb hem er wel 10 x af en op gemaakt)
ClioCharly
 
Posts: 211
Joined: Sat 14 Jun 2003 14:15

Postby ClioCharly » Sat 21 Aug 2010 16:21

Dan zet ik deze vraag hier ook maar ff.

Weet niet of er meer mensen last van hebben. Maak ik heb last van speling in mijn bestuurdersstoel, bij een hobbel voel en hoor je dat er speling in zit.
Nu lijkt het er op dat de speling op rail zit waar mee je hem van voor en naar achter versteld.
Het gekke is dat het niet de eerste Renault sport is waar ik het tegen kom. Allebei de Clio RSen hadden er ook last van die ik heb gehad. Alleen bij de Laguna heb ik er geen last van gehad nu rij ik Megane RS en daar is de speling weer.
Bij Clio's heb ik toen een vierpunts gordel gemonteerd en was het weg.
Daar mee trok je jezelf vast met stoel en al en was er geen speling meer op de rail bij een hobbel. Maar daar heb ik nu bij de Megane even geen zin in.

Dus ik ben benieuwt of er meer mensen zijn die daar last van hebben en wat ze er eventueel aan gedaan hebben.
ClioCharly
 
Posts: 211
Joined: Sat 14 Jun 2003 14:15

Postby Patrick RS » Sat 21 Aug 2010 22:09

ik heb recaro stoelen en heb er geen last van.

Wat betreft de dump valve . Ik ga er over nadenken en dan zal ik hem vast wel eens bestellen :D
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14658
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Postby RenaultclioII16v (Peter) » Thu 26 Aug 2010 19:12

Van de stoelspeling heb ik geen last. Heb je de vergrendeling al es goed nagekeken?
RenaultclioII16v (Peter)
 
Posts: 3702
Joined: Mon 7 Jan 2002 0:00
Location: St. Annaland
Car: Talisman sedan

Postby RenaultclioII16v (Peter) » Thu 26 Aug 2010 19:14

Patrick.B wrote:
RenaultclioII16v (Peter) wrote:Heb er goede ervaringen mee! :p


Ik begrijp dat jij er 1 hebt? Heb je hem ook van MB?

En zo ja is het gewoon plug and play?


Of deze:
http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=160201&product=FMFK054
RenaultclioII16v (Peter)
 
Posts: 3702
Joined: Mon 7 Jan 2002 0:00
Location: St. Annaland
Car: Talisman sedan

Postby RenaultclioII16v (Peter) » Wed 1 Sep 2010 11:30

Is iemand nog ergens foto's van een megane RS met andere velgen tegengekomen?
RenaultclioII16v (Peter)
 
Posts: 3702
Joined: Mon 7 Jan 2002 0:00
Location: St. Annaland
Car: Talisman sedan

Postby Rik Hamberg » Wed 1 Sep 2010 13:48

Doel je op zoiets :foto: :

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

:lol:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2360
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Postby tutuur » Wed 1 Sep 2010 14:49

vind de uitlaten van die oranje fransoos wel stoer :smile:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Robke » Wed 1 Sep 2010 16:23

Zwitser dus, er staat zelfs een Zwitsers vlaggetje op het kenteken....
Robke
 
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Location: d'n Berg
Car: Lexus IS250

Postby tutuur » Wed 1 Sep 2010 18:34

oeps :lol: zag ff snel fr staan vandaar :p
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby ClioCharly » Thu 2 Sep 2010 13:43

Nog even voor de liefhebbers van een blow off valve op de RS het kan dus ook met HKS en niet alleen met Forge. :lol:

Hier even wat foto's van mij update.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
ClioCharly
 
Posts: 211
Joined: Sat 14 Jun 2003 14:15

Postby ramon16V » Thu 2 Sep 2010 17:11

(Y) nu nog ff filmpje met geluid
ramon16V
 
Posts: 338
Joined: Sun 17 Mar 2002 0:00

Postby tutuur » Thu 2 Sep 2010 17:51

ik vind het de beste DV die er is, heb em dan zelf ook :)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Steven » Thu 2 Sep 2010 18:15

Ok hoeveel dumpvalves heb je dan wel niet gehad? :p
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby ARNO16V » Thu 2 Sep 2010 19:46

Die bovenste rood/oranje Megane RS!!! Doe mij die maar!!! :worship:
ARNO16V
 
Posts: 6609
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby NappelpapRS » Fri 3 Sep 2010 8:21

ClioCharly wrote:Alleen het demonteren van huidige valve en monteren van de blankingplate is een rot werkje.
Maar als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel. (Ik heb hem er wel 10 x af en op gemaakt)


Wat is de gemakkelijkste manier om dat te doen? (voor zover er een gemakkelijke manier is :p )
NappelpapRS
 
Posts: 99
Joined: Sat 2 May 2009 17:06
Location: Nijverdal

Postby Tom » Fri 3 Sep 2010 10:38

of het net werk weet ik niet, maar het is wel met (grote) voorsprong de lelijkste DV die ik ook gezien heb zeg. Wat een sjonnie apparaat :@
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby ClioCharly » Sat 4 Sep 2010 12:42

Hele zwake opmerking voor een moderator, zeg dan niks.
Last edited by ClioCharly on Sat 4 Sep 2010 13:16, edited 1 time in total.
ClioCharly
 
Posts: 211
Joined: Sat 14 Jun 2003 14:15

Postby paulvanrooij » Sat 4 Sep 2010 13:05

Dus een moderator mag geen mening hebben? :)

vind dat ding qua looks ook te walgelijk voor woorden, mij een te hoog fast & furious gehalte.

Maar als die werkt en jij er blij mee bent is t goed toch?
paulvanrooij
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby ClioCharly » Sat 4 Sep 2010 13:31

Nee hoor dat hoeft voor mij ook weer niet. Ik heb hem niet genomen voor de looks, maar voor een goede werking.
Hij zit tenslotte onder de motor kap.
ClioCharly
 
Posts: 211
Joined: Sat 14 Jun 2003 14:15

Postby Tom » Sat 4 Sep 2010 13:35

Dat is in ieder geval een goede overweging. (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby ClioCharly » Sat 4 Sep 2010 13:38

O Tom zijn tweede berichtje is weg, dan slaat mijn post hier boven ook ff nergens op. :lol:

Maar begrijp me niet verkeerd, ieder mag zijn eigen mening hebben. :worship:
ClioCharly
 
Posts: 211
Joined: Sat 14 Jun 2003 14:15

Postby Steven » Sat 4 Sep 2010 13:38

Juist!

Die SSQV's zie je veel op dikke japanners, ze zijn oa instelbaar en je kunt met verschillende membraanplaatjes werken voor ook verschillende geluiden.
Het is wel kwaliteit, wat op zich wel enigzins logisch is met een merk als HKS.

Maar toch vond ik het geluid van mijn baileys mooier en die was ook makkelijker weg te werken in een kein hoekie :)

Edit: er word hier wel behoorlijk gechoogeld met posts, die van mij hierboven was ook verdwenen, tot ik dat met een nieuwe post aangaf, nu is de ouwe terug en die opmerking is pleite :lol:
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Tom » Sat 4 Sep 2010 13:44

Ik doe niets, alleen 1 bericht van mezelf na 2 minuten weer weg gehaald :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby ClioCharly » Sat 4 Sep 2010 13:52

Dat bedoel ik. :lol: boefje :lol:
ClioCharly
 
Posts: 211
Joined: Sat 14 Jun 2003 14:15

Postby tutuur » Sat 4 Sep 2010 16:50

Steven wrote:Juist!

Die SSQV's zie je veel op dikke japanners, ze zijn oa instelbaar en je kunt met verschillende membraanplaatjes werken voor ook verschillende geluiden.


je zegt wel heel wijs: "hoeveel DV's heb je dan gehad" maar kennelijk weet je er zelf ook niet erg veel van...
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Martijn Kool » Sat 4 Sep 2010 17:21

bij steven lees ik in elk geval geen google kennis.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6439
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby tutuur » Sat 4 Sep 2010 17:33

bij wie wel dan?

of moet ik nu gaan uitleggen waarom ik dit de beste vind? ik VIND dit de beste :wink: of mag een eigen mening hebben tegenwoordig ook al niet meer?
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby ARNO16V » Sat 4 Sep 2010 21:57

Kom op mensen, iedereen heeft zijn eigen ervaringen en meningen, respecteer dat, en een beetje aardig blijven naar elkaar is wel zo netjes. :beer:
ARNO16V
 
Posts: 6609
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby Steven » Sun 5 Sep 2010 0:01

tutuur wrote:
Steven wrote:Juist!

Die SSQV's zie je veel op dikke japanners, ze zijn oa instelbaar en je kunt met verschillende membraanplaatjes werken voor ook verschillende geluiden.


je zegt wel heel wijs: "hoeveel DV's heb je dan gehad" maar kennelijk weet je er zelf ook niet erg veel van...


Nee ik heb idd, d'r ligt er toevallig 1 vlak naast de clio ;)

Dat van die instelbare veerdingetjes enzo was geloof ik voor die ouwe imitatie HKS bedenk ik me net, lag ooit ook es een doos van bij ons in de garage.
Volgens mij kon je voor de looks dan van die kleurenplaatjes krijgen.

Ah zo'n pushpullzuigerding werkt prima, maar toch blijft ie wat log en lelijk.
En de Baileys gaf toch altijd een veel scherpere kaTTTSSSJJjjj 8)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby NappelpapRS » Sun 5 Sep 2010 5:35

NappelpapRS wrote:
ClioCharly wrote:Alleen het demonteren van huidige valve en monteren van de blankingplate is een rot werkje.
Maar als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel. (Ik heb hem er wel 10 x af en op gemaakt)


Wat is de gemakkelijkste manier om dat te doen? (voor zover er een gemakkelijke manier is :p )


iemand?

edit: ik las net op een engels Megane forum dat het niet nodig is om de huidige ''dump valve'' (recirulator//diverter...geef het een naam) te verwijderen...dat zou me een rotklus besparen. Maar is dat waar?
qoute van het forum: "It fits onto the throttle body, and the air box, and the vacuum hose fits (by t-piece) onto the already fitted air recirculator near the turbo."
NappelpapRS
 
Posts: 99
Joined: Sat 2 May 2009 17:06
Location: Nijverdal

Postby ClioCharly » Sun 5 Sep 2010 7:17

Ik heb je een berichtje gestuurd met wat info over het monteren en demonteren.

Ik zelf heb nogal gesodemieter gehad met de originele recirculatieklep op de turbo, dat ik ook de rede dat ik er een blow off valve/dump valve opgezet heb.
Maar als je hem laat zitten gaat er minder lucht over de dump valve omdat ze dan nog alle bij hun werk doen, dus iets minder geluid het is maar net wat je wil.
Maar sluit de originele wel aan als hij blijft zitten anders werkt het niet en heb je druk verlies omdat hij dan niet goed sluit.
ClioCharly
 
Posts: 211
Joined: Sat 14 Jun 2003 14:15

Return to Mégane



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group