ACT: Mégane II RS
Af en toe vind ik het schakelen 'stroef' gaan bij mijn RS. Is de schakelstang af te stellen zoals bijv. een JB3/JC5?
Welke olie met er in deze versnellingsbak, 75W90? En hoe controleer ik het peil ervan?
Welke olie met er in deze versnellingsbak, 75W90? En hoe controleer ik het peil ervan?
ND0 staat er om bekend dat terug schakelen van 2 naar 1 moeilijk gaat, de rest gaat prima. je kunt je pook chekken of die lekker kan bewegen. auto na een ritje ff stil zetten en met koppeling ingetrapt met niet draaiende motor ff alles bij langs. makkelijk? 6 moeilijk? check je kabels dan maar. die kun je stellen onder je lucht filter/accu makkelijk ff kijken met een ander in de auto
bak in 6 pook op 6 kabel los maken en weer vast zetten oid. zo iets heb ik ook met mijn 2.0 16V moeten doen omdat ik met extra kracht de pook naar rechts moest doen.
bak in 6 pook op 6 kabel los maken en weer vast zetten oid. zo iets heb ik ook met mijn 2.0 16V moeten doen omdat ik met extra kracht de pook naar rechts moest doen.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heeft in ieder geval wat ervaring opgedaan op de Nordschleife
[img]https://p9qzca.by3302.livefilestore.com ... %20623.jpg[/img]
Stuur Patrick RS even een berichtje, hij weet waarschijnlijk vanuit het register wel meer van deze auto.
[img]https://p9qzca.by3302.livefilestore.com ... %20623.jpg[/img]
Stuur Patrick RS even een berichtje, hij weet waarschijnlijk vanuit het register wel meer van deze auto.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Kom eens naar die van mij kijkenBennRS schreef:Een vriend van me heeft een aanbod gekregen om een R25 F1-team te kopen met kenteken 74-TJ-LB. Heeft iemand daar info over/van? Mag ook via PM.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Wat ik bij jou lees herken ik wel maar dat is echt een motorsteun. Die heb ik een jaar geleden vervangen.Jitze schreef:Heb jij ook resontantie rond 1200 toeren? Bij starten hangt hij bij mij rond de 1200 toeren en resoneert alles enorm. Alle rammelt dan in het interieur. Na een tijdje zakt het toerental naar ongeveer 900 en is het over.Patrick RS schreef:Ik gaat de vraag toch even hier neer gooien.
Mijn motor tril/schokt een beetje bij stationair draaien. Je ziet ook een beetje de bijrijdersstoel shaken. Zodra je weg rijd nergens last van en heeft ook gewoon vermogen.
Ik heb geen storingen of iets dergelijks. We denken nu aan de injectoren...
Wat hebben we al gedaan:
- uitlezen maar geen storingen
- gasklep schoongemaakt
- Bougies vervangen
- vacuum slang bovenop de motor vervangen (zat een scheurtje in)
- motorsteunen naast de motor en onder (botje) zijn vervangen.
Iemand hier met nog wat ideeën?
Ik verdenk een motorsteun (rechts, de oliegevulde), maar die heb jij dus al vervangen en scheelt niets. Wellicht gewoon een Megane kwaaltje? Zie eerder in dit topic ook al wat mensen erover klagen. Injectoren schijnt het wel iets te verbeteren. Iemand een idee wat een setje injectoren kost?
Gr, Jitze
Ik heb nu alleen dat de motor wat onrustig loopt bij stationair draaien. Vermoedelijk een injector. (1 kost 80 euro +/-). Gaan we snel wat aan doen
ok, dan eerst die maar eens vervangen.
Vraagje: weet iemand waar de zekeringen van de xenonverlichting zitten? Mijn rechterlamp doet het niet. Nieuwe geplaatst: doet hij het nog steeds niet
Vanavond accu eruit, accutray eruit en daar gekeken naar de zekeringen. Nergens een indeling te vinden wat welke is en zo op het zicht (kon er moeilijk 'bij' om te zien) geen kapotte zekeringen. Weet iemand precies welke het is? Haynes werkplaatshandboek geeft helaas geen info.
Alvast bedankt.
Vraagje: weet iemand waar de zekeringen van de xenonverlichting zitten? Mijn rechterlamp doet het niet. Nieuwe geplaatst: doet hij het nog steeds niet
Vanavond accu eruit, accutray eruit en daar gekeken naar de zekeringen. Nergens een indeling te vinden wat welke is en zo op het zicht (kon er moeilijk 'bij' om te zien) geen kapotte zekeringen. Weet iemand precies welke het is? Haynes werkplaatshandboek geeft helaas geen info.
Alvast bedankt.
Ik zat ernaast wat betreft type lamp. Het zijn juist D1S lampen, waar de ballast geintegreerd zit.
Heb jij toevallig een ph1? Daar zit een ander systeem op dan de ph2.
Edit: ik zit er nog een keer naast. De starter is geintegreerd, niet de ballast. Ik ga in ieder geval eerst de zekering checken en dan de ballast.
Heb jij toevallig een ph1? Daar zit een ander systeem op dan de ph2.
Edit: ik zit er nog een keer naast. De starter is geintegreerd, niet de ballast. Ik ga in ieder geval eerst de zekering checken en dan de ballast.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Ik heb een ph1 indd maar een ph2 heeft ook een ballast onder de lamp ( is anders als ph1 ballast)
De kabelboom loopt vanaf de zekeringkast van rechts naar links, denk dat de zekering beide lampen erop heeft zitten.
Als je de werkende lamp wisselt naar de kant die niet werkt en de niet werkende lamp naar de goede kant kun je al wat uitsluiten.
De kabelboom loopt vanaf de zekeringkast van rechts naar links, denk dat de zekering beide lampen erop heeft zitten.
Als je de werkende lamp wisselt naar de kant die niet werkt en de niet werkende lamp naar de goede kant kun je al wat uitsluiten.
Racing is the best way to convert money into noise
Hoe makkelijk of lastig is het om de binnenste stuurkogel van een Megane RS ph I te vervangen?
Ik heb echt wel wat gereedschap, maar geen special tools van de dealer oid. Heb ook geen brug, maar dat maakt mij niet zo veel uit. Het gaat me meer om of het een beetje bereikbaar is en/of wat de ervaringen zijn hiermee?
Het gaat in dit geval om de kogel aan bijrijderszijde. Is die bereikbaar als ik het stuur naar links draai, of zit het subframe dan in de weg?
Ik heb echt wel wat gereedschap, maar geen special tools van de dealer oid. Heb ook geen brug, maar dat maakt mij niet zo veel uit. Het gaat me meer om of het een beetje bereikbaar is en/of wat de ervaringen zijn hiermee?
Het gaat in dit geval om de kogel aan bijrijderszijde. Is die bereikbaar als ik het stuur naar links draai, of zit het subframe dan in de weg?
lastige dingen zijn dat als je op de grond er aan wilt werken.. als je geen tool daar voor hebt kan je flink in de problemen komen aangezien die verbindingen soms vast gedraaid zijn zonder 6kant of 2kant. (de kogel zit gewoon soms vast in een rond stuk) dat zat ook zo bij mijn megane 2.0 dci
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Ik heb het thuis in de garage gedaan, kom je zo bij met het wiel eraf.
Wel de tool ervoor gebruikt om ergernis te voorkomen
Let goed op dat je het plastic ringentje plaatst tussen stuurhuis en binnenste kogel.
Hier zie je hem:
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/Megane%20RS%20Daan/B0A5371C-8F02-4982-BD63-7B02FB97B287_zpshkpmashw.jpg[/img]
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/Megane%20RS%20Daan/FB34772E-E392-45BA-94AE-ED9F2ACC89F7_zpsuebvdcml.jpg[/img]
Wel de tool ervoor gebruikt om ergernis te voorkomen
Let goed op dat je het plastic ringentje plaatst tussen stuurhuis en binnenste kogel.
Hier zie je hem:
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/Megane%20RS%20Daan/B0A5371C-8F02-4982-BD63-7B02FB97B287_zpshkpmashw.jpg[/img]
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/Megane%20RS%20Daan/FB34772E-E392-45BA-94AE-ED9F2ACC89F7_zpsuebvdcml.jpg[/img]
Racing is the best way to convert money into noise
Links en rechts al half wat gezocht, maar het antwoord nog niet gevonden en het is te regenachtig om nu buiten te gaan rommelen.... dus....
Toen ik mijn Megane RS kocht (ong. 4 maanden geleden) zijn er 2 nieuwe xenonlampen in gekomen, omdat ze niet dezelfde kleur hadden. Alles goed en wel, na ongeveer 2 maanden begon de rechter af en toe te flikkeren en een maand geleden de linker ook. De rechter doet t nu dus helemaal niet meer, de linker nog wel, maar flikkert continu en gaat voortdurend aan en uit.
Kwestie van nieuwe lampen erin of een creditcard aanschaffen en op zoek naar 2 nieuwe ballasten?
Toen ik mijn Megane RS kocht (ong. 4 maanden geleden) zijn er 2 nieuwe xenonlampen in gekomen, omdat ze niet dezelfde kleur hadden. Alles goed en wel, na ongeveer 2 maanden begon de rechter af en toe te flikkeren en een maand geleden de linker ook. De rechter doet t nu dus helemaal niet meer, de linker nog wel, maar flikkert continu en gaat voortdurend aan en uit.
Kwestie van nieuwe lampen erin of een creditcard aanschaffen en op zoek naar 2 nieuwe ballasten?
Vanuit de aftermarket tijd weet ik nog dat knipperende lampen 99% zeker de ballast is....
Td04-14t, waarom wil je een blanket? Zit standaard al een super geschikt hitteschild overheen
Er zit rechtsvoor speling op mijn wiel van mijn Megane. Heb de binnenste en de buitenste stuurkogel vervangen en het busje in het stuurhuis, maar er blijft toch nog iets van speling opzitten. Het is niet heel goed voelbaar, maar als je (met de auto op de krik) tegen de voorzijde van het wiel slaat met je vuist, hoor je ergens speling zitten in 'stuurrichting'. Daarbij, als ik wegrij met vol stuuruitslag naar rechts en ik schakel naar 2, hoor ik hetzelfde bij het op laten komen van de koppeling.
Eigenwijs als ik ben, ben ik er eigenlijk van overtuigd dat de rest van de ophanging spelingsvrij is. Blijft de vraag: Wat kan er nog meer speling geven in de sporingsrichting?
Eigenwijs als ik ben, ben ik er eigenlijk van overtuigd dat de rest van de ophanging spelingsvrij is. Blijft de vraag: Wat kan er nog meer speling geven in de sporingsrichting?
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Misschien het lager van de onderste fuseekogel die in de wielnaaf zit?
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Hoor je bij opkomen van de koppeling en weer los laten een klik klak geluid (weet ff niet hoe ik het ander neer moet zetten). Had ik ook bij mijn oude trophy 2, bleek na lang zoeken dit te zijn:
[img]https://www.mupload.nl/img/uxsjgdhgqsb80.jpg[/img]
[img]https://www.mupload.nl/img/y2wldsdrpx8bx.jpg[/img]
[img]https://www.mupload.nl/img/uxsjgdhgqsb80.jpg[/img]
[img]https://www.mupload.nl/img/y2wldsdrpx8bx.jpg[/img]
Patrick, je foto's zijn niet openbaar denk ik.. althans, ik kan ze niet zien
BTW: Het klinkt inderdaad wel zoals je het omschrijft!
BTW: Het klinkt inderdaad wel zoals je het omschrijft!
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Haas schreef:Patrick, je foto's zijn niet openbaar denk ik.. althans, ik kan ze niet zien
BTW: Het klinkt inderdaad wel zoals je het omschrijft!
nu wel als t goed is
nu doen ze het wel inderdaad, bedankt.
Morgen eens even checken
Morgen eens even checken
Passen 7jx17 et50 stalen velgen op een rs?
5x108 naaf 60.1mm
Die dingen zitten op een espace en vel satis geloof ik
Gaat net passen met de brembo's denk ik..mischien voor volgend seizoen een setje semi's rondom monteren en dan zouden stalen velgen ideaal zijn.
5x108 naaf 60.1mm
Die dingen zitten op een espace en vel satis geloof ik
Gaat net passen met de brembo's denk ik..mischien voor volgend seizoen een setje semi's rondom monteren en dan zouden stalen velgen ideaal zijn.
Past, die zaten ook onder de megane die ik gesloopt heb
past ligt ook in mijn kofferbak als res wiel
gr leo
bekijk de R26 viewtopic.php?p=2358329#p2358329
bekijk de R26 viewtopic.php?p=2358329#p2358329
Volgens internet is de uitlaat bij een R26 anders dan bij een
"gewone" RS.
Iemand enig idee of dat zo is (en zo ja) wat er dan precies anders is?
"gewone" RS.
Iemand enig idee of dat zo is (en zo ja) wat er dan precies anders is?
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Volgens mij weinig verschil hoor. Hooguit qua demping of zo.