ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Aangezien deze nog miste dit topic.

En om maar meteen van start te gaan.

Wie heeft er ervaringen met een Dump valve op een megane rs?

Ik heb ze wel gezien op megane rs en geluidjes gehoord op you tube maar twijfel nog. Heb mij laten vertellen als de dump valve te veel afblaast het weer slecht zou zijn voor de turbo.

Dit ziet er leuk uit:
[img]http://img175.imageshack.us/img175/9210 ... mpkit1.jpg[/img]

dit is er bij mb te koop:
http://www.mbcarperformance.com/catalog ... ts_id=3008
Laatst gewijzigd door Patrick RS op zo 18 dec 2011 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Heb er goede ervaringen mee! :p
Cleaned Style
Projecttopic
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Heb er goede ervaringen mee! :p
Ik begrijp dat jij er 1 hebt? Heb je hem ook van MB?

En zo ja is het gewoon plug and play?
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Hoe kan een dumpvale nu teveel afblazen? Dat gebeurt alleen als hij lekt, dan zou je een te lagere turbo druk hebben ja.
Maar dat komt dan doordat de dumpvale dan niet goed afsluit.
En voor de rest kan een dumpvale niet meer afblazen dan er is, dus ik weet niet waar jij dat vandaan hebt.
Gewoon er op zetten dat ding als je het een leuk geluid vindt. Alleen het demonteren van huidige valve en monteren van de blankingplate is een rot werkje.
Maar als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel. (Ik heb hem er wel 10 x af en op gemaakt)
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Dan zet ik deze vraag hier ook maar ff.

Weet niet of er meer mensen last van hebben. Maak ik heb last van speling in mijn bestuurdersstoel, bij een hobbel voel en hoor je dat er speling in zit.
Nu lijkt het er op dat de speling op rail zit waar mee je hem van voor en naar achter versteld.
Het gekke is dat het niet de eerste Renault sport is waar ik het tegen kom. Allebei de Clio RSen hadden er ook last van die ik heb gehad. Alleen bij de Laguna heb ik er geen last van gehad nu rij ik Megane RS en daar is de speling weer.
Bij Clio's heb ik toen een vierpunts gordel gemonteerd en was het weg.
Daar mee trok je jezelf vast met stoel en al en was er geen speling meer op de rail bij een hobbel. Maar daar heb ik nu bij de Megane even geen zin in.

Dus ik ben benieuwt of er meer mensen zijn die daar last van hebben en wat ze er eventueel aan gedaan hebben.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ik heb recaro stoelen en heb er geen last van.

Wat betreft de dump valve . Ik ga er over nadenken en dan zal ik hem vast wel eens bestellen :D
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Van de stoelspeling heb ik geen last. Heb je de vergrendeling al es goed nagekeken?
Cleaned Style
Projecttopic
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Patrick.B schreef:
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Heb er goede ervaringen mee! :p
Ik begrijp dat jij er 1 hebt? Heb je hem ook van MB?

En zo ja is het gewoon plug and play?
Of deze:
http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... ct=FMFK054
Cleaned Style
Projecttopic
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Is iemand nog ergens foto's van een megane RS met andere velgen tegengekomen?
Cleaned Style
Projecttopic
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

vind de uitlaten van die oranje fransoos wel stoer :smile:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zwitser dus, er staat zelfs een Zwitsers vlaggetje op het kenteken....
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

oeps :lol: zag ff snel fr staan vandaar :p
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Nog even voor de liefhebbers van een blow off valve op de RS het kan dus ook met HKS en niet alleen met Forge. :lol:

Hier even wat foto's van mij update.

[img]http://94.100.118.120/1087350001-108740 ... _VSXu.jpeg[/img]

[img]http://94.100.121.197/1087350001-108740 ... _FJbT.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.34/1087350001-1087400 ... _coXF.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.80/1087350001-1087400 ... _Ob33.jpeg[/img]

[img]http://94.100.123.17/1087350001-1087400 ... _pLCy.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.40/1087350001-1087400 ... _EK48.jpeg[/img]
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

(Y) nu nog ff filmpje met geluid
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik vind het de beste DV die er is, heb em dan zelf ook :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ok hoeveel dumpvalves heb je dan wel niet gehad? :p
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Die bovenste rood/oranje Megane RS!!! Doe mij die maar!!! :worship:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
NappelpapRS
Berichten: 99
Lid geworden op: za 2 mei 2009 17:06
Locatie: Nijverdal

ClioCharly schreef:Alleen het demonteren van huidige valve en monteren van de blankingplate is een rot werkje.
Maar als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel. (Ik heb hem er wel 10 x af en op gemaakt)
Wat is de gemakkelijkste manier om dat te doen? (voor zover er een gemakkelijke manier is :p )
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

of het net werk weet ik niet, maar het is wel met (grote) voorsprong de lelijkste DV die ik ook gezien heb zeg. Wat een sjonnie apparaat :@
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Hele zwake opmerking voor een moderator, zeg dan niks.
Laatst gewijzigd door ClioCharly op za 4 sep 2010 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Dus een moderator mag geen mening hebben? :)

vind dat ding qua looks ook te walgelijk voor woorden, mij een te hoog fast & furious gehalte.

Maar als die werkt en jij er blij mee bent is t goed toch?
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Nee hoor dat hoeft voor mij ook weer niet. Ik heb hem niet genomen voor de looks, maar voor een goede werking.
Hij zit tenslotte onder de motor kap.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat is in ieder geval een goede overweging. (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

O Tom zijn tweede berichtje is weg, dan slaat mijn post hier boven ook ff nergens op. :lol:

Maar begrijp me niet verkeerd, ieder mag zijn eigen mening hebben. :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Juist!

Die SSQV's zie je veel op dikke japanners, ze zijn oa instelbaar en je kunt met verschillende membraanplaatjes werken voor ook verschillende geluiden.
Het is wel kwaliteit, wat op zich wel enigzins logisch is met een merk als HKS.

Maar toch vond ik het geluid van mijn baileys mooier en die was ook makkelijker weg te werken in een kein hoekie :)

Edit: er word hier wel behoorlijk gechoogeld met posts, die van mij hierboven was ook verdwenen, tot ik dat met een nieuwe post aangaf, nu is de ouwe terug en die opmerking is pleite :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik doe niets, alleen 1 bericht van mezelf na 2 minuten weer weg gehaald :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Dat bedoel ik. :lol: boefje :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Steven schreef:Juist!

Die SSQV's zie je veel op dikke japanners, ze zijn oa instelbaar en je kunt met verschillende membraanplaatjes werken voor ook verschillende geluiden.
je zegt wel heel wijs: "hoeveel DV's heb je dan gehad" maar kennelijk weet je er zelf ook niet erg veel van...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

bij steven lees ik in elk geval geen google kennis.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

bij wie wel dan?

of moet ik nu gaan uitleggen waarom ik dit de beste vind? ik VIND dit de beste :wink: of mag een eigen mening hebben tegenwoordig ook al niet meer?
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Kom op mensen, iedereen heeft zijn eigen ervaringen en meningen, respecteer dat, en een beetje aardig blijven naar elkaar is wel zo netjes. :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

tutuur schreef:
Steven schreef:Juist!

Die SSQV's zie je veel op dikke japanners, ze zijn oa instelbaar en je kunt met verschillende membraanplaatjes werken voor ook verschillende geluiden.
je zegt wel heel wijs: "hoeveel DV's heb je dan gehad" maar kennelijk weet je er zelf ook niet erg veel van...
Nee ik heb idd, d'r ligt er toevallig 1 vlak naast de clio ;)

Dat van die instelbare veerdingetjes enzo was geloof ik voor die ouwe imitatie HKS bedenk ik me net, lag ooit ook es een doos van bij ons in de garage.
Volgens mij kon je voor de looks dan van die kleurenplaatjes krijgen.

Ah zo'n pushpullzuigerding werkt prima, maar toch blijft ie wat log en lelijk.
En de Baileys gaf toch altijd een veel scherpere kaTTTSSSJJjjj 8)
NappelpapRS
Berichten: 99
Lid geworden op: za 2 mei 2009 17:06
Locatie: Nijverdal

NappelpapRS schreef:
ClioCharly schreef:Alleen het demonteren van huidige valve en monteren van de blankingplate is een rot werkje.
Maar als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel. (Ik heb hem er wel 10 x af en op gemaakt)
Wat is de gemakkelijkste manier om dat te doen? (voor zover er een gemakkelijke manier is :p )
iemand?

edit: ik las net op een engels Megane forum dat het niet nodig is om de huidige ''dump valve'' (recirulator//diverter...geef het een naam) te verwijderen...dat zou me een rotklus besparen. Maar is dat waar?
qoute van het forum: "It fits onto the throttle body, and the air box, and the vacuum hose fits (by t-piece) onto the already fitted air recirculator near the turbo."
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Ik heb je een berichtje gestuurd met wat info over het monteren en demonteren.

Ik zelf heb nogal gesodemieter gehad met de originele recirculatieklep op de turbo, dat ik ook de rede dat ik er een blow off valve/dump valve opgezet heb.
Maar als je hem laat zitten gaat er minder lucht over de dump valve omdat ze dan nog alle bij hun werk doen, dus iets minder geluid het is maar net wat je wil.
Maar sluit de originele wel aan als hij blijft zitten anders werkt het niet en heb je druk verlies omdat hij dan niet goed sluit.
Plaats reactie