Hallo iedereen,
Sinds kort heb ik mijn verzameling uitgebreid met een Megane Cabriolet uit 97 (geel ) met de in mijn ogen beste motor die renault ooit gemaakt heeft, de F7R .
Super mooie onvertrapte originele auto! Ik zal snel eens even wat foto's plaatsen hier, zodra ik hem helemaal heb zoals ik hem hebben wil.
Maar nu eerst een vraag waarmee ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Vlak voordat ik de auto kocht van de vorige eigenaar, wist deze mij te melden dat er net een andere accu in gekomen was, aangezien de oude was overleden.
Sinds die andere accu (geen nieuwe) erin is gekomen doet de radio het ineens niet meer. Na wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat de zekering van de (Klok/radio/diefstalbeveiliging/Buitenspiegelverstelling/Electrische antenne) er uit is geknapt en dit ook direct weer doet als ik er een nieuwe in zet. Dus ergens sluiting lijkt me...
Inmiddels heb ik de stekkers los getrokken van de spiegelverstelling, spiegelverwarming, electrische antenne, radio stekkers, en de klok stekkers maar nog steeds klapt de zekering eruit als ik er een nieuwe in doe. Het enige wat ik nog niet los heb getrokken is de diefstalbeveiliging, omdat ik ook niet weet waar deze gelokaliseerd zit. Maar het lijkt me sterk dat hier de sluiting in zit, want de diefstalbeveiliging/alarm staat uitgeschakeld d.m.v. de sleutel in het dashboard kastje.
Iemand nog ideeen/suggesties? De deurbekleding heb ik ook al los gehaald en ben geen gesmolten bedrading o.i.d. tegengekomen....
Help please
Electrisch Probleem Megane Cabrio 97
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Zekering kastje naast de accu kan wel vaker problemen geven ..
Vaak rotte stekkers daar
Vaak rotte stekkers daar
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Kijk even naar schroeven door kabelbomen bij speakers of gewoon bij montage van de deurpanelen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Nope, al gecheckt en alles ligt er netjes bij.
Wel een nieuw opmerkelijk detail. Als ik een bij de isostekker de geschakelde + meet plus massa krijg ik netjes 12volt. Als ik de constante plus meet + massa krijg ik 0. Vrij logisch want de zekering ligt eruit natuurlijk.
Maar nu. Als ik zelf even een getrokken draad rechtstreeks op de + van de accu leg en die bij de constante + van de iso stekker in druk, krijg ik sluiting. Kan ik hieruit me conslusie trekken dat het dus in de + van de radio moet zitten?
Wel een nieuw opmerkelijk detail. Als ik een bij de isostekker de geschakelde + meet plus massa krijg ik netjes 12volt. Als ik de constante plus meet + massa krijg ik 0. Vrij logisch want de zekering ligt eruit natuurlijk.
Maar nu. Als ik zelf even een getrokken draad rechtstreeks op de + van de accu leg en die bij de constante + van de iso stekker in druk, krijg ik sluiting. Kan ik hieruit me conslusie trekken dat het dus in de + van de radio moet zitten?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Maybe je radio stuk !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Ja dat lijkt er dan wel op, kijk even of er niet ooit een carkit of iets anders aan geknoopt is , vaak gaat men daar de mist in
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
maak de contact punten van de batterij een proper, en meet deze eens uit?
en kijk ook ff dat er geen draden verkeerd zijn aangesloten !!
grts david
en kijk ook ff dat er geen draden verkeerd zijn aangesloten !!
grts david
ja, een draadje bij de accu niet goed aangesloten? meestal zitten daar ook nog wat dunne draden die losmoeten anders krijg je de accu er niet uit. Ik kan mij ook nog vaak herinneren dat ik ook ooit zo iets stoms heb gedaan een + en een - omgedraaid. dat gaf ook een rare storing...