Hey,
Zijn er hier mensen die de short shifter van M-tech in gebruik hebben? Ben erg benieuwd naar gebruikerservaringen...
http://www.short-shifters.com/pk4018-sh ... -3-rs.html
Thanks
Boy
short shifter meg3 RS
Is al een keer zelf gemaakt: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 8#p2377468
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Helaas.... jij verwijst naar megane 2.jacques schreef:Is al een keer zelf gemaakt: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 8#p2377468
Zou em zo durven bestellen maar ik maak me ietwat zorgen door de tekst in de beschrijving van M-tech zelf: Shifting with this PK4018 Short shifter feels almost like a rally sequential gearbox, "click-clack"
Dit geeft mij het idee dat schakelen helemaal niet zo soepel meer gaat.... click-clack wtf?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ze bedoelen dat het voelt als een sequentiele bak, zo kort dat het schakelen wordt.BOY80 schreef:
Zou em zo durven bestellen maar ik maak me ietwat zorgen door de tekst in de beschrijving van M-tech zelf: Shifting with this PK4018 Short shifter feels almost like a rally sequential gearbox, "click-clack"
Dit geeft mij het idee dat schakelen helemaal niet zo soepel meer gaat.... click-clack wtf?
click clack is dan click uit de versnelling, clack in de volgende.
let er wel op dat iets korter schakelen niet erg is, maar bij te kort de kans op de verkeerde versnelling wordt vergroot met alle ellende van dien. vooral bij terug schakelen.
edit: M-tech, is nederlands, waarom bel je ze niet eens op.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Een beetje bedrijf weet wel wat zijn beperkingen zijn.BOY80 schreef:Goeie.... ze gaan vast eerlijk vertellen wat de nadelen kunnen zijn..Gerald schreef:BOY80 schreef: edit: M-tech, is nederlands, waarom bel je ze niet eens op.
en daarbij, waarom direct zo negatief?
Project: GTT Blue Sport
Haha, is zeker niet negatief bedoeld, hoor.Gerald schreef:Een beetje bedrijf weet wel wat zijn beperkingen zijn.BOY80 schreef:Goeie.... ze gaan vast eerlijk vertellen wat de nadelen kunnen zijn..Gerald schreef:BOY80 schreef: edit: M-tech, is nederlands, waarom bel je ze niet eens op.
en daarbij, waarom direct zo negatief?
Maar ik denk dat je voor werkelijke ervaringen bij gebruikers moet zijn en niet bij de producent...
Dat klik klak zal gerust wel meevallen, beetje verkooppraat vermoed ik.
Vraag eens hoeveel procent van de slag er nog over is of hoeveel deze korter is geworden.
Dan kun je zelf wel inschatten hoe het gaat worden...
Vraag eens hoeveel procent van de slag er nog over is of hoeveel deze korter is geworden.
Dan kun je zelf wel inschatten hoe het gaat worden...
Wat Arthur zegt, 30% Schakelverkorting is vaak vrij normaal, daarboven tot 50% verkorting en meer, dan wordt het wat extremer.
En even afhankelijk van waar je woont en die toko zit, kun je misschien wel even langs om te proberen?
Ik heb tot nog toe nog nooit nadelen bij schakelweg verkorting gehad, ja alleen bij Robke in z'n Clio, die de 50%(?) shortshifter pook met 30% kortere bakpin had, dat was wel echt teveel van het goede.
Als het echt klik-klak is, dan denk ik eerder aan de Ferrari bakken, die gewoon echt zo schakelen als dat het klinkt.
En even afhankelijk van waar je woont en die toko zit, kun je misschien wel even langs om te proberen?
Ik heb tot nog toe nog nooit nadelen bij schakelweg verkorting gehad, ja alleen bij Robke in z'n Clio, die de 50%(?) shortshifter pook met 30% kortere bakpin had, dat was wel echt teveel van het goede.
Als het echt klik-klak is, dan denk ik eerder aan de Ferrari bakken, die gewoon echt zo schakelen als dat het klinkt.