Hoe kan je zien dat het om een megane 3 rs CUP gaat?

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
vcarijn
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 6 mar 2016 21:25

Hallo beste autofanaten,

Ik ben compleet nieuw hier. Ik rijd momenteel met een toyota gt86 maar sta op het punt deze in te ruilen voor een 2010 megane 3 rs.
Ik ben van plan om met deze wagen geregeld trackdays en ring trips te doen dus een CUP is wel een must.
Nu ben ik op deze advertentie gekomen; http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
Betreft er eentje van 11/2010 met relatief weinig kms. Nu zegt de verkoper dat het een CUP chassis is maar HOE kan ik dit 100% zeker weten?

Sommige meganes hebben de letter "CUP" aan de ruit staan maar soms dan ook weer niet.
Ik weet dat de recaro's optioneel zijn, right? Hij heeft wel rode remklauwen, maar geen gegroefde schijven vooraan, weird?
Kan ik ergens op de papieren van de wagen zien dat dit een CUP versie is?
Wil gewoon niet in het zak gezet worden! :grin:

Enig advies is zeer welkom!

Thanks!
Vincent
RickL
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 11 nov 2015 15:36
Car: Megane RS250

Je kan altijd even een renault dealer bellen met het Chassis nummer.
Die kunnen dan alle opties opzoeken en dus ook of het CUP is of niet.

Normaal heeft een Cup wel altijd gegroefde schijven maar dit kan natuurlijk ook achteraf aangepast zijn.
Verder durf ik niet te zeggen waar je het aan kan zien. Rijd ermee en als hij lekker stuitert over een klinkerweggetje dan zit je goed.
vcarijn
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 6 mar 2016 21:25

Bedankt voor de uitleg, ga ik sowieso doen!
Normaal zou hij toch ook niet te veel torque steer mogen hebben met het dif.
Doet hij dat wel, dan zal er wel geen dif in zitten. In elk geval is het chassis nummer checken bij renault het beste.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Cup is altijd gecombineerd met sper. Dit moet je dus merken met rijden door bochten (beetje op het gas gaan). Ik zou dus eerst rijden met een non cup om goed het verschil te merken.

Deze megane is inderdaad een twijfelgeval. De rode remklauwen kunnen ook later zo gemaakt zijn. Van de meeste Nederlandse Rsjes kan ik het je wel vertellen maar van deze durf ik het niet met 100% zekerheid te zeggen. De remschijven zeggen niet zo veel . Ze kunnen ook vervangen zijn door niet gegroefde remschijven omdat ze wat goedkoper zijn en net zo goed remmen (volgens sommige).
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kleurcode op de veren anders?
Minddsign
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 apr 2013 22:29
Car: Megane 3 RS Cup
Contacteer:

De cup ligt ook 1 cm lager dan normale versie. Vind deze vrij hoog op z'n pootjes staan met de 18" eronder. Die van mij staat ook op z'n 18" winterrubber, maar ligt aanzienlijk lager dan deze op de foto's. Verder zoals boven al aangegeven de remschijven zouden groeven moeten hebben en de diff is merkbaar aanwezig.

Zeker het chassis nummer checken, kan nooit 100% zeker zijn van foto's of aanpassingen die gemaakt zijn achteraf zoals Patrick ook al zei.
Plaats reactie