Aantal vragen Megane RS III Coupe

Post hier al je vragen over de Renault Mégane

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby Maarten-Jan » Wed 17 Aug 2016 6:50

Tsjah bij de clio 4 kwam het in het begin regelmatig voor vanaf nieuw, bij de megane rs hoor je er zelden van. Maar het blijft massa productie dus er kan altijd iets fout gaan.
Maarten-Jan
 
Posts: 4572
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby AnthonyR » Fri 19 Aug 2016 12:32

Megane RS hapt wel op de banden bij hele lage snelheid en vrij haaks sturen. Is een producteigenschap. Dat geeft natuurlijk ook een bijgeluid. Vermoedelijk heb je dat ervaren.
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8893
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby tutuur » Fri 19 Aug 2016 20:39

Dat heeft elke auto, anti Ackermann effect ;-)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby AnthonyR » Fri 19 Aug 2016 22:06

Ja dat zal vast, maar bij een Megane 3 RS is dit een stuk 'erger' dan vele andere auto's.
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8893
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby okido » Sat 20 Aug 2016 6:18

Als dat erger is lagere snelheden, heb je er dan niet voordeel van bij hogere snelheden?
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 364
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby tutuur » Sat 20 Aug 2016 15:54

Daar is het voor :smile:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby Dennis Evertse » Sat 20 Aug 2016 17:52

Komt dit niet door het sper? Als ik met lage snelheid stuur dan hapt ie inderdaad als ik dan de koppeling in druk en de auto laat uitrollen is het weg. (Omdat de sperwerking dan weg is)
Dennis Evertse
 
Posts: 18
Joined: Sat 26 Apr 2014 18:29
Car: Megane III RS265 Cup

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby martyyn » Sat 27 Aug 2016 16:12

Mede door dat geluid heb ik gister afscheid genomen van mijn megane rs. Volgens de dealer hoort het maar in mijn beleving niet.
martyyn
 
Posts: 19
Joined: Thu 30 Jun 2016 6:51
Car: Megane RS 2012

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby Rik Hamberg » Sat 27 Aug 2016 22:59

Jammer zeg! Wat komt er voor terug?
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2360
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby martyyn » Sun 28 Aug 2016 6:51

Hoi Rik,

Ik heb gekozen voor een 10 maanden oude Golf 7 GTI performance DSG met 22k op de teller. Donkere kleur met 19 inch santiago velgen. Nog even te twijfelen om hem te laten chippen stage 1 want dan komt die op de 300pk. Nadeel is wel dat ik mijn garantie verlies. Heb namelijk nog tot nov 2019 garantie.
martyyn
 
Posts: 19
Joined: Thu 30 Jun 2016 6:51
Car: Megane RS 2012

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby jacques » Sun 28 Aug 2016 7:28

Ik hoop dat je DSG bak heel blijft. Ik zou nog maar even wachten met chippen. Je kan je garantie nog nodig hebben.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2385
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby martyyn » Sun 28 Aug 2016 8:51

ja misschien verstandig. 230pk ook wel even genoeg.
martyyn
 
Posts: 19
Joined: Thu 30 Jun 2016 6:51
Car: Megane RS 2012

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby tutuur » Sun 28 Aug 2016 11:23

Goede keuze! Ik ben zelf helemaal verkocht aan Renault modellen maar helaas blijft Renault wat achter met motor/drivetrain techniek, iets waar het VAG platform veel beter door ontwikkeld is!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby martyyn » Sun 28 Aug 2016 13:40

Ik vind de megane 3 RS absoluut schitterend. Maar je herkent het misschien zelf wel een beetje. Ik had 2 beschadige velgen, 2 goed zichtbare krassen op het dashboard, deukje in zijkant van het dak, beschadigd leer op bestuurders stoel en de kap die boven het achter wiel zit zat er niet lekker op. Stoorde me ontzettend aan deze kleine dingen die uiteindelijk erg duur waren om op te laten knappen. Zeker voor een auto met 65k op de teller uit 2012. Het krakende geluid tijdens het sturen was voor mij de druppel om deze auto in te ruilen. Had ik al deze gebreken niet gehad had ik er nog gewoon in blijven rijden.
martyyn
 
Posts: 19
Joined: Thu 30 Jun 2016 6:51
Car: Megane RS 2012

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby Maarten-Jan » Mon 29 Aug 2016 5:38

tutuur wrote:Goede keuze! Ik ben zelf helemaal verkocht aan Renault modellen maar helaas blijft Renault wat achter met motor/drivetrain techniek, iets waar het VAG platform veel beter door ontwikkeld is!

Kwa motorisch zit Renault toch echt wel een stuk hoger dan vag, zo goed als de 1.9 tdi maakt vw ze niet meer (na alle debacles afgelopen jaren is dat wel duidelijk, zo wel binnen als buiten de media, scheurende cilinder koppen... kettingen, je weet het wel ;-) ). Dsg is uiteraard wel een mooi stukje techniek maar als die s'ochtends als het koud is niet in de achterruit wil denk je daar anders over :lol: (0) Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Renault probleemloos is maar dat blijft meestal beperkt tot 1 mm meer ruimte op een naadje of een sporadisch rammeltje, dat soort dingetjes. Renault heeft z'n tijd ook wel gekend hoor daar niet van, Laguna 2 met te kleine olie retour vanaf de turbo om maar 1 te noemen, de pk6 van de eerste jaren...
Maarten-Jan
 
Posts: 4572
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby tutuur » Mon 29 Aug 2016 7:04

Ik weet dat er bij VAG ook talloze issues zijnmaar ik doelde meer op de tuneabiloty, wat bij een hothatch toch wel erg interessant is!

Bij Renault zit alles al min of meer op het tandvlees, waar je bij VAG rustig 2x zo hoog kan gaan zonder noemenswaardige problemen. Alles is gewoon veel meer overberekend!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby Maarten-Jan » Mon 29 Aug 2016 7:45

Dat is wel waar, je haalt er met de standaard componenten wel snel veel uit. Met een standaard F4R uit de laatste RS moet je niet veel verder dan 320 pk gaan voor je intern moet gaan upgraden. De ND0 bakken kunnen dan wel weer een stuk meer hebben als de vroegere J bakken. De EDC helaas niet zo veel, hopelijk wordt de 4 R.S. met handbak leverbaar. En ben benieuwd naar de 1.8T, wat ik begrepen heb, hebben ze er bij Renault aardig wat moeite in gestoken om van de 1.6T van Nissan - waar die op gebaseerd is - een (flink) wat sportiever blok te maken.
Maarten-Jan
 
Posts: 4572
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby tutuur » Mon 29 Aug 2016 11:19

Hoger dan 320pk ook nog wel hoor, aan mij de taak om dat te bewijzen ;-)

Inmiddels rijdt vrijwel elke hothatch met een direct ingespoten motor, waar ze bij Renault gewoon elke keer software iets meer uit de huidige hardware hebben geperst.....

Het zijn betrouwbare motoren, dat zeker maar het feit blijft dat het gewoon een opgepepte Clio RS motor is van inmiddels bijna 20 jaar oud
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby Maarten-Jan » Mon 29 Aug 2016 12:21

En dat gaat je vast lukken ;-)

Directe inspuiting is leuk voor het verbruik, maar kwa vermogen boeit het niet zo heel veel (zie F20C b.v., 243 pk met gepoorte injectie).

Dat het inmiddels een beetje antiek begint te worden weet Renault ook, nu de 3 R.S. uit productie is zullen we hem niet meer terugzien (wie weet nog in de clio R.S. 16 :smile: ).
De 1.6T en de 1.8T hebben wel directe inspuiting en daarmee zijn ze weer aardig bij de tijd (ook al zijn het nissan motoren maar goed, logisch ook als je in 1 groep zit).

We zullen zien wat de 1.8T gaat brengen :D

Aan de diesel kant lopen ze wel voorop (met de 2.0 dci als meesterstukje met kruislings geplaatste in/uitlaat poorten, de 1.6 dci is ook een mooi stukje techniek en helemaal bij de tijd).
Heeft uiteraard niets met hot-hatches te maken die diesels :P
Maarten-Jan
 
Posts: 4572
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby tutuur » Mon 29 Aug 2016 21:51

Direct ingespoten motoren zijn toch ook wel erg interessant om vermogen tehalen hoor, een F20c is dan weer een heel ander verhaal, maar dat heeft meer te maken met de bizar goede flow in de kop en wildere nokkenassen als standaard dan je ooit in een F4R tegen zult komen.

De huidige generatie 2 liter direct ingespoten motoren hebben allen rond de 10:1 compressie, waardoor turbo's sneller opspoelen, het rendement zonder turbodruk hoger ligt en door de koelende werking van de direct ingespoten brandstof ligt de vermogenslimiet ook nog eens hoger. Win-win, nu nog betrouwbaar en dan kan het wel eens interessant worden!

Wel jammer dat het een 1.8 gaat zijn waar alle concurrenten lekker aan 2.0 vast blijven houden! Enne, 4wd? Of zal het gewoon een fwd blijven?
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Aantal vragen Megane RS III Coupe

Postby Maarten-Jan » Tue 30 Aug 2016 5:41

Als je ziet wat ze uit die 1.6 halen in Japan dan komt dat kwa vermogen met die 1.8 vast goed :smile:

Het wordt FWD met 4ws, wordt wel spannend hoe goed die echt gaat worden, weer een heel ander recept als de 3. 5 deurs, vierwielsturing, zal ongetwijfeld zwaarder zijn...
Maarten-Jan
 
Posts: 4572
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Return to Mégane



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron