Vreemd geluid bij starten

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
SanderBrouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 18:21
Car: Renault Megane
Locatie: Opeinde

Iemand enig idee wat dit kan zijn??

Gaat om een 1.6e megane cabrio

Doet hij alleen met warme start....

https://youtu.be/hDcjZAwxA00
Renault Megane 1.5 dci Bose, 2012
Renault Megane 1.6 e cabrio, 1998
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Klinkt als een start motor die even blijft hangen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
SanderBrouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 18:21
Car: Renault Megane
Locatie: Opeinde

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:Klinkt als een start motor die even blijft hangen
Die verdenk ik dus ook...

Maar hoe kan het dan dat het alleen met een warme moter gebeurd...
Renault Megane 1.5 dci Bose, 2012
Renault Megane 1.6 e cabrio, 1998
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Alles zet wat uit door de warmte. Startmotor kost nieuw ca 75 euro via MP of Ebay. Je kan hem ook gewoon delmonteren en schoonmaken en smeren. Als je door blijft rijden, kan het zijn dat de startmotor niet meer vrij komt en dan windt de motor de startmotor op. En dat is zeker einde startmotor. De startmotor zit aan de achterkant van je blok. Een brug is bij montage wel heel gemakkelijk.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
SanderBrouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 18:21
Car: Renault Megane
Locatie: Opeinde

jacques schreef:Alles zet wat uit door de warmte. Startmotor kost nieuw ca 75 euro via MP of Ebay. Je kan hem ook gewoon delmonteren en schoonmaken en smeren. Als je door blijft rijden, kan het zijn dat de startmotor niet meer vrij komt en dan windt de motor de startmotor op. En dat is zeker einde startmotor. De startmotor zit aan de achterkant van je blok. Een brug is bij montage wel heel gemakkelijk.

Thankss toch maar even een starter op snorren..

En een brug hahaha
Renault Megane 1.5 dci Bose, 2012
Renault Megane 1.6 e cabrio, 1998
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik weet dat ze bij Auto Elctric in Huizen, betaalbare startmotoren leveren en ze ook kunnen inbouwen. Misschien heb je er wat aan http://www.auto-electric.nl/startmotore ... e-fase-ii/
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
SanderBrouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 18:21
Car: Renault Megane
Locatie: Opeinde

jacques schreef:Ik weet dat ze bij Auto elctra in Huizen, betaalbare startmotoren leveren en ze ook kunnen inbouwen. Misschien heb je er wat aan http://www.auto-electric.nl/startmotore ... e-fase-ii/
Dankje voor de tip.. Denk dat ik het eerst ff dichter bij huis zoek..
Zal morgen even langs Renault demontage bedrijf in Oudehaske hebben vast 1tje liggen.
Renault Megane 1.5 dci Bose, 2012
Renault Megane 1.6 e cabrio, 1998
SanderBrouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 18:21
Car: Renault Megane
Locatie: Opeinde

Renault Megane 1.5 dci Bose, 2012
Renault Megane 1.6 e cabrio, 1998
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Garages genoeg in de buurt :D ik verbaas me er altijd over hoeveel autozaken er zitten in die omgeving :D

en zonder brug wil ook wel hoor. voorkant flink omhoog krikken en blokken er onder dan kun je echt heel veel zien en doen. Alleen zal er wel eerst een bodemplaat af moeten en de uitlaat los. Dus voor dat je begint snor een extra set boutjes, moeren op om de uitlaat los te maken. Aan het spruitstuk meestal gaat het wel eens fout. Dit helaas met meerder renaultjes mee gemaakt dat iets niet los wou op de normale manier aan de uitlaatspruitstuk specifiek (I)
SanderBrouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 18:21
Car: Renault Megane
Locatie: Opeinde

Abel schreef:Garages genoeg in de buurt :D ik verbaas me er altijd over hoeveel autozaken er zitten in die omgeving :D

en zonder brug wil ook wel hoor. voorkant flink omhoog krikken en blokken er onder dan kun je echt heel veel zien en doen. Alleen zal er wel eerst een bodemplaat af moeten en de uitlaat los. Dus voor dat je begint snor een extra set boutjes, moeren op om de uitlaat los te maken. Aan het spruitstuk meestal gaat het wel eens fout. Dit helaas met meerder renaultjes mee gemaakt dat iets niet los wou op de normale manier aan de uitlaatspruitstuk specifiek (I)
Jaa ik ga even aan de pruts.. En anders in het dorp de garage lief aankijken..
Morgen haal ik een 2e hands startmotor jij Holtrop in oudehaske weg voor 5 tientjes ;)
Renault Megane 1.5 dci Bose, 2012
Renault Megane 1.6 e cabrio, 1998
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik ken ze, top zaak alleen soms aan de prijs. Maar alle onderdelen zijn ook altijd perfect (Y)
Plaats reactie