inspuiting controleren

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
hengelo
Berichten: 32
Lid geworden op: do 6 jul 2017 20:48
Car: megane rs turbo

Goedenmiddag allemaal

sinds vandaag heb ik de melding: inspuiting controleren.
daarbij brandt ook het service lampje.

als ik de auto uit doe en weer opnieuw start dan gaat de melding niet weg.

iemand hier ervaring mee?
iemand die me een eind op weg kan helpen?

alvast bedankt
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Niet om het een of ander. Maar het is echt niet nodig om voor iedere vraag een nieuw topic aan te maken.
Gebruik de ACT'S ( algemeen chat topics ) of anders in je eigen project topic...


Wat jouw vraag betreft laat de auto uitlezen bij een dealer oid. Dan weet je vrij snel wat er is.
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Resetten en een reiniger in je tank mieteren. Ik zou daar eerst eens mee beginnen.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Thies schreef:Resetten en een reiniger in je tank mieteren. Ik zou daar eerst eens mee beginnen.
Resetten kan alleen met een clip of obd lezer.... daarvoor moet je naar een dealer of goede garage.
En dom een reiniger er in mieteren heeft geen zin als het probleem niet duidelijk is. kan ook een sensor zijn die storing geeft oid. :smoke:
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Gerald schreef:
Thies schreef:Resetten en een reiniger in je tank mieteren. Ik zou daar eerst eens mee beginnen.
Resetten kan alleen met een clip of obd lezer.... daarvoor moet je naar een dealer of goede garage.
En dom een reiniger er in mieteren heeft geen zin als het probleem niet duidelijk is. kan ook een sensor zijn die storing geeft oid. :smoke:
Ik lees die auto's zelf altijd uit, bij mijn garage, en vaak schieten ze al in de foutmodus door een vuiltje, klein drukverschil. Als je bijvoorbeeld je tank een paar keer goed leeg gereden hebt of E10 in frankrijk tankt (dit nade vakantie periode) zie je meer mensen met dit probleem.

OBD lezer kun je bijna op iedere hoek van de straat kopen vandaag de dag, waarom vraag je het anders op een forum ?

Een reiniger zo nu en dan is zeker zo slecht nog niet, je moet er alleen wel een goede in gooien, Wynns is bewezen goed bijvoorbeeld.
Plaats reactie