Van keycard naar Keyless ??

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flynn
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 18:42
Car: Megane 4 RS 2018

Ik zit met een vraagje/ idee (I) .

Ik heb nu 2 Megane RS-jes gehad die keyless entry hadden en (hoe stom....) ging ik met mijn nieuwe 3e RS ervan uit dat dit standaard was.
Het is een M RS 3 uit 2015 en vraag me af of dit makkelijk (en niet te duur) te activeren is.

Ben al een aantal keren weggelopen zonder de RS op slot te zetten. Gewoontes kan je afleren, maar tot nu toe nog niet gelukt :lol:
http://www.dje-quake.nl
Music is the answer....
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

al eerst eens kijken of je wel sensors hebt zitten achter de deurklinken? indien niet zal je een hele hoop spullen nodig hebben waaronder een andere kaart
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Die luxe ineens moeten missen lijkt me ook verschrikkelijk! Maar ik zelf zou er misschien toch maar aan proberen te wennen, dit omdat er met keyless heel veel gestolen worden (U)
Gebruikersavatar
flynn
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 18:42
Car: Megane 4 RS 2018

Niels V Dijk schreef:Die luxe ineens moeten missen lijkt me ook verschrikkelijk! Maar ik zelf zou er misschien toch maar aan proberen te wennen, dit omdat er met keyless heel veel gestolen worden (U)
Klopt, dat las ik ook overal tav keyless entry, makkelijk te hacken. Maar ze zijn verrekte handig. Geen knoppen drukken, gewoon bij je, ben gewoon 5 jaar verwend, hahaha :grin:

Zitten geen sensoren op de portierhendels, dus laat het lekker zo en hopen dat ik de RS steeds minder vergeet op slot te doen :p
http://www.dje-quake.nl
Music is the answer....
mox
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 6 jan 2006 1:19

Bij keyless entry is de auto voorzien van een "HFM" ECU (Hands Free Module) en de keycards zijn uiteraard anders. Niet reëel om die zaken alsnog te (laten) plaatsen, denk ik :-(
2000 Clio 2 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 Clio 2 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 Clio 4 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Plaats reactie