ACT: Electra

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.

ACT: Electra

Postby Haas » Fri 17 Feb 2006 16:52

Deze was er nog niet geloof ik... :)

Stel hier al je vragen die met een kort Ja of Nee beantwoord kunnen worden. Dan krijgen we geen topics van drie replies (Y)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Haas » Fri 17 Feb 2006 16:53

meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Roy » Fri 17 Feb 2006 16:54

Ja :wink:
Roy
Moderator
 
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Postby Roy » Fri 17 Feb 2006 16:55

Nee :lol:
Roy
Moderator
 
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Postby Haas » Fri 17 Feb 2006 16:56

wat dan wel?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby ReneMegane » Fri 17 Feb 2006 16:57

JA wel
ReneMegane
 
Posts: 363
Joined: Sun 11 Jul 2004 18:08
Location: Zierikzee

Postby Roy » Fri 17 Feb 2006 16:58

Waarschijnlijk sluiting in de bedrading naar de toeter. Ff een nieuw draadje leggen :)
Roy
Moderator
 
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Postby Gerald » Fri 17 Feb 2006 17:00

rene19 wrote:JA wel
Met 2 woorden spreken zeker :wink:
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11047
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Haas » Fri 17 Feb 2006 17:01

tnx roy! ff voor de snelheid, hoe ver moet ik me dash dan afbreken? Maw, kost dat heel veel tijd?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Martijn » Fri 17 Feb 2006 17:07

Valt mee, als je het kapje onder je stuur loshaalt kan je bij de draadjes.

Nu we toch een ACT: Electra hebben: hoe maakte je ook alweer een hotelschakeling?





:wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
User avatar
Martijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8102
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Zwinderen

Postby Robke » Fri 17 Feb 2006 17:46

----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P
Robke
 
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Location: d'n Berg
Car: Lexus IS250

Postby Robke » Fri 17 Feb 2006 17:47

Hmm, heb ik al die spaties voor niks gezet........
Je snapt de opzet wel. :lol: :wink:
Robke
 
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Location: d'n Berg
Car: Lexus IS250

Postby Johan » Fri 17 Feb 2006 17:50

toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
User avatar
Johan
 
Donateur
Posts: 4175
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Location: Nijmegen
Car: renault 5 gt turbo

Postby Johan » Fri 17 Feb 2006 17:52

uhm, waarom kan ik me post niet editten. :evil:
User avatar
Johan
 
Donateur
Posts: 4175
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Location: Nijmegen
Car: renault 5 gt turbo

Postby Haas » Fri 17 Feb 2006 17:53

mijne doet t al 5 maanden niet, maar ja, moet wel voor de apk he :)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Tom » Fri 17 Feb 2006 17:55

gewoon raam open en schreeuwen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Gerald » Fri 17 Feb 2006 17:56

Johan wrote:toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
Luchthoorn?? Ding is toch gewoon electrisch... :s

Enne net als haas snapte ik de logica ook neit meer gister.... :wink:
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11047
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Haas » Fri 17 Feb 2006 18:02

Tom wrote:gewoon raam open en schreeuwen


:lol:

zal t de keurmeester zeggen ;)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Johan » Fri 17 Feb 2006 18:08

Frits wrote:
Johan wrote:toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
Luchthoorn?? Ding is toch gewoon electrisch... :s

Enne net als haas snapte ik de logica ook neit meer gister.... :wink:


die luchtpomp is elektrisch ja. Maar dat hoorntje werkt op lucht. Tis geen clio he :)
User avatar
Johan
 
Donateur
Posts: 4175
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Location: Nijmegen
Car: renault 5 gt turbo

Postby antoine » Fri 17 Feb 2006 18:13

robclio16V wrote:----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P


Mooie tekening Rob.
antoine
 
Posts: 7689
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby antoine » Fri 17 Feb 2006 18:16

Haas wrote:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??


Relais versleten?
antoine
 
Posts: 7689
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby peter5GTTurbo » Fri 17 Feb 2006 18:28

robclio16V wrote:----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P



Hmmm ik heb deze altijd geleerd als wisselschakeling.
Maare nu de kruisschakeling.
peter5GTTurbo
 
Posts: 2308
Joined: Thu 6 Mar 2003 19:14
Location: Katwijk ZH

Postby Haas » Fri 17 Feb 2006 18:28

antoine wrote:
Haas wrote:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??


Relais versleten?


uh...relais? waar en hoe?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby antoine » Fri 17 Feb 2006 18:36

robclio16V wrote:----------
|
|
/
| |
/ /
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P


:wink:
antoine
 
Posts: 7689
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby antoine » Fri 17 Feb 2006 18:38

Haas wrote:
antoine wrote:
Haas wrote:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??


Relais versleten?


uh...relais? waar en hoe?


Waarschijnlijk zal de claxon wel geschakeld worden door een relais. Misschien is die wel kapot. Maar waar die moet zitten???? Bij de t2 zit hij in de 'motorruimte' langs de hoofdremcilinder.
antoine
 
Posts: 7689
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Haas » Fri 17 Feb 2006 18:42

hmz...zal t wel ff nalopen, hoop dat ik de draadjes btje kan volgen, heb geen zin me dash eruit te halen oid :S
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Martijn » Fri 17 Feb 2006 18:49

robclio16V wrote:----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P


:worship: :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
User avatar
Martijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8102
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Zwinderen

Postby antoine » Fri 17 Feb 2006 19:01

Haas wrote:
antoine wrote:
Haas wrote:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??


Relais versleten?


uh...relais? waar en hoe?


Download deze file anders maar eens, is het mr boek van de gtt.
http://aspracing.free.fr/MR-276.zip
antoine
 
Posts: 7689
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Steven » Fri 17 Feb 2006 19:03

Haas wrote:hmz...zal t wel ff nalopen, hoop dat ik de draadjes btje kan volgen, heb geen zin me dash eruit te halen oid :S


Bekend probleem volgens mij, de vorige eigenaar heeft bij mij ook met de bedrading van de toeter zitten vogelen. Zit beetje vaag in elkaar, maar het werkt al jaren :p
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Haas » Fri 17 Feb 2006 19:11

@Antoine, (Y)

@Steven, dat moet ik bij mij nog zien te bereiken :P
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Joost (DoubleYou) » Fri 17 Feb 2006 19:14

Johan wrote:uhm, waarom kan ik me post niet editten. :evil:
Die bug had ik al gepoist in het bugtopic maar is nog niet gefixt.
.
Joost (DoubleYou)
 
Posts: 5375
Joined: Tue 13 May 2003 22:30
Location: Netherlands
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS

Postby Tom » Fri 17 Feb 2006 19:15

ik wel
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Haas » Fri 17 Feb 2006 19:17

tom, modfuncties zal t wel door komen :)

maaruh..ff ontopic weer ;)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Haas » Sun 19 Feb 2006 17:51

dames, heren en ander gespuis.

Om terug te komenop mijn toeterprobleem: Toeter deed t niet. Wel twaalf volt op draadje, echt geen geluid. Andere hoorn veranderde nix, massapunten schoon enz.
Vandaag nog een keer gemeten, idd 12v, maar geen TOET TOET. De draad van schakelaar naar toeter vervangen, ff omzeilt, nog niets. Als ik het circuit kortsloot deedtie t wel, dus schakelaar kapot neem ik aan??
Weerstand meten was ook maf bij dat ding, ene keer 200 ohm, dan weer 15.. Geen idee wat n normale waarde is voor zoiets, maar dat dat zo verandert lijkt me niet handig.

Kortom, schakelaar kapot??
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby ReneMegane » Sun 19 Feb 2006 18:26

ja kan nie missen
ReneMegane
 
Posts: 363
Joined: Sun 11 Jul 2004 18:08
Location: Zierikzee

Return to Electronica



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron