ACT: Electra
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Weet iemand toevallig of het lampje te krijgen is dat in de schakelaar zit van de elec raam bediening?
(Clio 2 Phase 1)
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... to0227.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... to0228.jpg[/img]
(Clio 2 Phase 1)
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... to0227.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... to0228.jpg[/img]
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ok
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Over conrad gesproken... kwam toevallig daar dit ding tegen. Hebben mensen hier ervaring mee? Ik wordt een beetje moe van steeds 33 eu aftikken om fouten uit te laten lezen en doe dat ook niet meer. Maar het natuurlijk handig dat zelf te kunnen.
Hier het apparaatje
Belangrijker, werkt dit bij de meeste recente Renault's, zeg vanaf een bouwjaar 2000?
Hier het apparaatje
Belangrijker, werkt dit bij de meeste recente Renault's, zeg vanaf een bouwjaar 2000?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
linkje doet het niet...
Maar m'n collega had een tijd terug eens zo'n uitleesapparaat, draadloos via bleutooth. Dat zou moeten werken met de moderne auto's maar helemaal 100% werkte het ding toch niet. Verkeerde uitleeswaarden (we wilden met name de olietemperatuur checken op wanneer deze warm genoeg is voor sportief rijden), en ook de foutcodes waren nogal wazig.
Fix de link even, wellicht is het hetzelfde ding.
Maar m'n collega had een tijd terug eens zo'n uitleesapparaat, draadloos via bleutooth. Dat zou moeten werken met de moderne auto's maar helemaal 100% werkte het ding toch niet. Verkeerde uitleeswaarden (we wilden met name de olietemperatuur checken op wanneer deze warm genoeg is voor sportief rijden), en ook de foutcodes waren nogal wazig.
Fix de link even, wellicht is het hetzelfde ding.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Goede vraag. Ik kwam tijdens het bekijken deze link tegen. http://www.obdtools.nl/ Je ziet daar dat voor diverse merken aparte lezers zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Nog meer keus:
http://www.diagnoseapparatuur.nl/motorm ... DgodhmB8SA
http://www.quicklynks.com/index.asp
De UO5 (quicklynks) heb ik liggen en is best handig om zo nu en dan een code (met beschrijving) uit te lezen of te wissen. Airbag storingen wissen kan met de goedkopere meestal niet.
http://www.diagnoseapparatuur.nl/motorm ... DgodhmB8SA
http://www.quicklynks.com/index.asp
De UO5 (quicklynks) heb ik liggen en is best handig om zo nu en dan een code (met beschrijving) uit te lezen of te wissen. Airbag storingen wissen kan met de goedkopere meestal niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dus.... is een van bovenstaande 3 iets....?
Jacques, zie nu je reactie pas, sorry...
In eerste plaats voor mijn Clio II dci, maar alles wat ik er meer mee kan binnen het Renaultsegment is natuurlijk wel een meerwaarde. Voor een Clio/19 moet je denk k met een verloop terug naar een OBDI ?
(Er rijdt vanalles rond binnen mijn familie, Twingo I/II, laguna II, Megane II, Scenic III, enz. Dus met hoe meer modellen compatible, hoe beter )
Heb nog even navraag gedaan hier bij een locale automat zaak en die zeggen dat vooral airbagmeldingen een probleem zijn (laat ik die nu toevallig al een hele tijd hebben in mijn eigen Clio ) en dat veel van deze apparaten hier niet voor geschikt zijn?
In eerste plaats voor mijn Clio II dci, maar alles wat ik er meer mee kan binnen het Renaultsegment is natuurlijk wel een meerwaarde. Voor een Clio/19 moet je denk k met een verloop terug naar een OBDI ?
(Er rijdt vanalles rond binnen mijn familie, Twingo I/II, laguna II, Megane II, Scenic III, enz. Dus met hoe meer modellen compatible, hoe beter )
Heb nog even navraag gedaan hier bij een locale automat zaak en die zeggen dat vooral airbagmeldingen een probleem zijn (laat ik die nu toevallig al een hele tijd hebben in mijn eigen Clio ) en dat veel van deze apparaten hier niet voor geschikt zijn?
Hoe werkt dat bij een clio 1 eigenlijk? Ben nooit iets van een stekker tegen gekomen...
kan ie ook chippen met dat stokbrood of moet ie dan een zak chips mee nemen?
ja, weet ik, maar ik zie nergens een spec staan, wat mij verteld bij welke voertuigen het wel kan en welke niet. (Uiteraard is dat ook nog eens afhankelijk van het type/merk testkast)Tom schreef: Dat zei ik toch van die airbag meldingen.
Hier maar even posten:
waar wordt de intervalstand geregeld van je ruitenwisser? (ja, met de schakelaar, dat snap ik )
Het valt me op dat de wissers van mijn Clio een veel grotere diversiteit aan standen heeft dan mijn Megane. Persoonlijk vind ik het gat tussen de snelste intervalstand en de continu wisstand te groot, in tegenstelling tot dat gat bij de Clio. Ik schakel me nu vaak een ongeluk..
Is er wat kapot, kan ik wat controleren, zijn de schakelaars zomaar uitwisselbaar, waardoor het opgelost wordt of...?
waar wordt de intervalstand geregeld van je ruitenwisser? (ja, met de schakelaar, dat snap ik )
Het valt me op dat de wissers van mijn Clio een veel grotere diversiteit aan standen heeft dan mijn Megane. Persoonlijk vind ik het gat tussen de snelste intervalstand en de continu wisstand te groot, in tegenstelling tot dat gat bij de Clio. Ik schakel me nu vaak een ongeluk..
Is er wat kapot, kan ik wat controleren, zijn de schakelaars zomaar uitwisselbaar, waardoor het opgelost wordt of...?
in de wat...?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
UCH is de regeleenheid, maar zit die ook al op een Megane 1? Naar mijn weten niet.
Heeft de Megane geen regelbare interval dan Haas? Dat zit wel op je Clio toch?
Heeft de Megane geen regelbare interval dan Haas? Dat zit wel op je Clio toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ze hebben allebei een regelbare interval inderdaad, maar de snelste stand op de Clio is sneller dan op de Megane (I coupe) en dat is niet handig. De snelste stand op de Megane is niet 'snel' genoeg...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Klopt, dat heb ik ook gemerkt. 2 meganes waar ik in gereden heb hadden dit ook, bij de clio is dit gewoon verbeterd denk ik. ik zou er gewoon mee leren leven haassie..Haas schreef:ze hebben allebei een regelbare interval inderdaad, maar de snelste stand op de Clio is sneller dan op de Megane (I coupe) en dat is niet handig. De snelste stand op de Megane is niet 'snel' genoeg...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
iemand dit wel eens geprobeerd? zit aan de binnenkant van de bumper dus geen lelijke sensoren in je bumper.
http://www.gadgetsdiscount.nl/Webwinkel ... cator.html
http://www.gadgetsdiscount.nl/Webwinkel ... cator.html
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Dit zou ik er persoonlijk gezien nooit opzetten, zeker niet met zo'n prijskaartje...
vind het systeem wel apart, vraag me af of dat beetje werkt.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ik denk dat het inderdaad een beetje werkt. Het plastic van de bumpers ziet ie al niet lijkt me en bomen ook niet.
Megane R26 -> Megane 4 RS
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Je hebt in de bouwmarkt toch ook leidingzoekers, die ook de houten latten achter je muur kunnen zien? Misschien werkt dit ook wel op die manier.GJ schreef:Ik denk dat het inderdaad een beetje werkt. Het plastic van de bumpers ziet ie al niet lijkt me en bomen ook niet.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Bij de megane I nog d.m.v. een relais met interval, de interval wordt bepaald door weerstand. Als je de stengel vervangt door die van de clio (met een beetje geluk is de stekker gelijk) heb je een ander weerstand verloop en daarmee een ander interval verloop. Een 19 heeft b.v. geen regelbare interval, echter als je een stengel met plaats waarbij je de weerstand kan aanpasssen (die draaiknop dus) werkt dat gewoon.Martijn Kool schreef:Klopt, dat heb ik ook gemerkt. 2 meganes waar ik in gereden heb hadden dit ook, bij de clio is dit gewoon verbeterd denk ik. ik zou er gewoon mee leren leven haassie..Haas schreef:ze hebben allebei een regelbare interval inderdaad, maar de snelste stand op de Clio is sneller dan op de Megane (I coupe) en dat is niet handig. De snelste stand op de Megane is niet 'snel' genoeg...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Haal zo'n ding maar eens een paar cm van de muur, dan werkt ie al niet meer,Willem-Jan schreef:Je hebt in de bouwmarkt toch ook leidingzoekers, die ook de houten latten achter je muur kunnen zien? Misschien werkt dit ook wel op die manier.GJ schreef:Ik denk dat het inderdaad een beetje werkt. Het plastic van de bumpers ziet ie al niet lijkt me en bomen ook niet.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-fout-
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Iemand een elec. schema van de spiegels + spiegel bediening van een Clio 1? Het is niet moeilijk aansluiten...maar iets van een pin out o.i.d. zou het werk wat makkelijker maken
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Er zitten 2 motorjes in iedere spiegel: een voor links/rechts en een voor omhoog/omlaag. Door ompoling veranderd de beweegrichting. Volgens mij gebruikt Renault voor de R19 / Clio en de Megane dezelfde schakelaar. Als je me je PM adres stuurt kan ik je wel het schema van de R19 sturen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak