ACT: Electra

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Weet iemand toevallig of het lampje te krijgen is dat in de schakelaar zit van de elec raam bediening?

(Clio 2 Phase 1)

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... to0227.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... to0228.jpg[/img]
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ja via Conrad geloof ik (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Ok (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Over conrad gesproken... kwam toevallig daar dit ding tegen. Hebben mensen hier ervaring mee? Ik wordt een beetje moe van steeds 33 eu aftikken om fouten uit te laten lezen en doe dat ook niet meer. Maar het natuurlijk handig dat zelf te kunnen.

Hier het apparaatje

Belangrijker, werkt dit bij de meeste recente Renault's, zeg vanaf een bouwjaar 2000?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

linkje doet het niet...

Maar m'n collega had een tijd terug eens zo'n uitleesapparaat, draadloos via bleutooth. Dat zou moeten werken met de moderne auto's maar helemaal 100% werkte het ding toch niet. Verkeerde uitleeswaarden (we wilden met name de olietemperatuur checken op wanneer deze warm genoeg is voor sportief rijden), en ook de foutcodes waren nogal wazig.

Fix de link even, wellicht is het hetzelfde ding.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Goede vraag. Ik kwam tijdens het bekijken deze link tegen. http://www.obdtools.nl/ Je ziet daar dat voor diverse merken aparte lezers zijn.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Ik zie deze staan : hiero nummer 1

En deze : hiero nummer 2
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Werkt niet, Haasje...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hmz...snel met mijn mobiel gedaan..



Poging 3 dan maar :

Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3

Ik wil hem met name gebruiken voor mijn eigen Clio (1.5 DCi 2001), weet alleen niet of daar een OBDII stekker in zit?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nog meer keus:


http://www.diagnoseapparatuur.nl/motorm ... DgodhmB8SA
http://www.quicklynks.com/index.asp

De UO5 (quicklynks) heb ik liggen en is best handig om zo nu en dan een code (met beschrijving) uit te lezen of te wissen. Airbag storingen wissen kan met de goedkopere meestal niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dus.... is een van bovenstaande 3 iets....?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kijk eens op ebay daar staan de wereld odb2 usb dingen op met cd's vol met software voor 10 euro
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Haas, waar wil je hem voor gebruiken? Je R19 en Clio 1 of voor de modernere Renaults?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Jacques, zie nu je reactie pas, sorry... (F)

In eerste plaats voor mijn Clio II dci, maar alles wat ik er meer mee kan binnen het Renaultsegment is natuurlijk wel een meerwaarde. Voor een Clio/19 moet je denk k met een verloop terug naar een OBDI ?

(Er rijdt vanalles rond binnen mijn familie, Twingo I/II, laguna II, Megane II, Scenic III, enz. Dus met hoe meer modellen compatible, hoe beter :) )

Heb nog even navraag gedaan hier bij een locale automat zaak en die zeggen dat vooral airbagmeldingen een probleem zijn (laat ik die nu toevallig al een hele tijd hebben in mijn eigen Clio :( ) en dat veel van deze apparaten hier niet voor geschikt zijn?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hoe werkt dat bij een clio 1 eigenlijk? Ben nooit iets van een stekker tegen gekomen...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dan komt er een Fransman met een stuk stokbrood in zijn hand en een glazen bol in de andere (0)


Dat zei ik toch van die airbag meldingen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

kan ie ook chippen met dat stokbrood of moet ie dan een zak chips mee nemen? :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Tom schreef: Dat zei ik toch van die airbag meldingen.
ja, weet ik, maar ik zie nergens een spec staan, wat mij verteld bij welke voertuigen het wel kan en welke niet. (Uiteraard is dat ook nog eens afhankelijk van het type/merk testkast)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Hier maar even posten:

waar wordt de intervalstand geregeld van je ruitenwisser? (ja, met de schakelaar, dat snap ik ;) )
Het valt me op dat de wissers van mijn Clio een veel grotere diversiteit aan standen heeft dan mijn Megane. Persoonlijk vind ik het gat tussen de snelste intervalstand en de continu wisstand te groot, in tegenstelling tot dat gat bij de Clio. Ik schakel me nu vaak een ongeluk..

Is er wat kapot, kan ik wat controleren, zijn de schakelaars zomaar uitwisselbaar, waardoor het opgelost wordt of...?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Het interval van de megane word in de UCH (Ik hoop dat dit de juiste letters zijn) geregeld.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

in de wat...?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

UCH is de regeleenheid, maar zit die ook al op een Megane 1? Naar mijn weten niet.

Heeft de Megane geen regelbare interval dan Haas? Dat zit wel op je Clio toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ze hebben allebei een regelbare interval inderdaad, maar de snelste stand op de Clio is sneller dan op de Megane (I coupe) en dat is niet handig. De snelste stand op de Megane is niet 'snel' genoeg...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Haas schreef:ze hebben allebei een regelbare interval inderdaad, maar de snelste stand op de Clio is sneller dan op de Megane (I coupe) en dat is niet handig. De snelste stand op de Megane is niet 'snel' genoeg...
Klopt, dat heb ik ook gemerkt. 2 meganes waar ik in gereden heb hadden dit ook, bij de clio is dit gewoon verbeterd denk ik. ik zou er gewoon mee leren leven haassie.. :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

iemand dit wel eens geprobeerd? zit aan de binnenkant van de bumper dus geen lelijke sensoren in je bumper.

http://www.gadgetsdiscount.nl/Webwinkel ... cator.html
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Dit zou ik er persoonlijk gezien nooit opzetten, zeker niet met zo'n prijskaartje...
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

vind het systeem wel apart, vraag me af of dat beetje werkt.
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Ik denk dat het inderdaad een beetje werkt. Het plastic van de bumpers ziet ie al niet lijkt me en bomen ook niet.
Megane R26 -> Megane 4 RS
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

GJ schreef:Ik denk dat het inderdaad een beetje werkt. Het plastic van de bumpers ziet ie al niet lijkt me en bomen ook niet.
Je hebt in de bouwmarkt toch ook leidingzoekers, die ook de houten latten achter je muur kunnen zien? Misschien werkt dit ook wel op die manier.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Martijn Kool schreef:
Haas schreef:ze hebben allebei een regelbare interval inderdaad, maar de snelste stand op de Clio is sneller dan op de Megane (I coupe) en dat is niet handig. De snelste stand op de Megane is niet 'snel' genoeg...
Klopt, dat heb ik ook gemerkt. 2 meganes waar ik in gereden heb hadden dit ook, bij de clio is dit gewoon verbeterd denk ik. ik zou er gewoon mee leren leven haassie.. :)
Bij de megane I nog d.m.v. een relais met interval, de interval wordt bepaald door weerstand. Als je de stengel vervangt door die van de clio (met een beetje geluk is de stekker gelijk) heb je een ander weerstand verloop en daarmee een ander interval verloop. Een 19 heeft b.v. geen regelbare interval, echter als je een stengel met plaats waarbij je de weerstand kan aanpasssen (die draaiknop dus) werkt dat gewoon.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Willem-Jan schreef:
GJ schreef:Ik denk dat het inderdaad een beetje werkt. Het plastic van de bumpers ziet ie al niet lijkt me en bomen ook niet.
Je hebt in de bouwmarkt toch ook leidingzoekers, die ook de houten latten achter je muur kunnen zien? Misschien werkt dit ook wel op die manier.
Haal zo'n ding maar eens een paar cm van de muur, dan werkt ie al niet meer,
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

-fout-
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Iemand een elec. schema van de spiegels + spiegel bediening van een Clio 1? Het is niet moeilijk aansluiten...maar iets van een pin out o.i.d. zou het werk wat makkelijker maken :beer:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Er zitten 2 motorjes in iedere spiegel: een voor links/rechts en een voor omhoog/omlaag. Door ompoling veranderd de beweegrichting. Volgens mij gebruikt Renault voor de R19 / Clio en de Megane dezelfde schakelaar. Als je me je PM adres stuurt kan ik je wel het schema van de R19 sturen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

PM! Thanks (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Plaats reactie