ACT: Electra
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 26 mar 2007 17:21
- Locatie: Apeldoorn [NL]
ff een vraagje voor de zekerheid
Sinds het zo koud geworden is kan mn Clio sochtends niet meer starten.
Bij het omdraaien van de sleutel gaat mn startmotor nog maar 1,5 keer langzaam rond en kapt er dan mee. Starten met startkabel gaat wel goed. Als ik dan een stukje gereden heb start hij de rest van de dag ook goed.
Accu doorgemeten op de polen:
ca 12V (motor uit)
ca 14,5V (motor aan)
Is mijn accu nu op sterven na dood?
Sinds het zo koud geworden is kan mn Clio sochtends niet meer starten.
Bij het omdraaien van de sleutel gaat mn startmotor nog maar 1,5 keer langzaam rond en kapt er dan mee. Starten met startkabel gaat wel goed. Als ik dan een stukje gereden heb start hij de rest van de dag ook goed.
Accu doorgemeten op de polen:
ca 12V (motor uit)
ca 14,5V (motor aan)
Is mijn accu nu op sterven na dood?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 26 mar 2007 17:21
- Locatie: Apeldoorn [NL]
Tnx, ja ik kon zelf ook nix anders bedenken.
Maar zoveel verstand van auto's heb ik ook weer niet.
Maar zoveel verstand van auto's heb ik ook weer niet.
korte vraag: hoe weet ik of een antennekabel goed of kapot is? Radio van de clio van mijn zus ruist als de neten.. nu nog uitvinden waar het aan ligt
kan ik die gewoon op weerstand doormeten om te zien of er geen draadbreuk zit ? Aansluitpunten moet ik nog even kijken of ze goed corrosievrij zijn..
kan ik die gewoon op weerstand doormeten om te zien of er geen draadbreuk zit ? Aansluitpunten moet ik nog even kijken of ze goed corrosievrij zijn..
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
los gooien achter de radio en de antenne van het dak schroeven. Multimeter op weerstand aan beide zijde op de kern van de draad meten. Weerstand moet dan laag zijn! Of gewoon effe los gooien achter de radio en testen met een andere kabel of er dan wel ontvangst is (kan gewoon effe een enkele kabel zijn die je in "het midden" prikt).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
de antenne moet los om massa met de auto te voorkomen denk ik?
Dan meet je dus weerstand tussen de kern en de buitenzijde van de stekker zeg maar?
Dan meet je dus weerstand tussen de kern en de buitenzijde van de stekker zeg maar?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
nope, jij wilt toch meten of je een kabelbreuk hebt? Dan zul je dus aan beide zijden gewoon de kern moeten meten en kan alles gewoon vast blijven zitten. Enkel de spriet op het dak moet je effe los gooien.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ah...
ja, weet ik veel, ik zou niet weten waar je anders zo'n slechte ontvangst van daan zou kunnen halen. Radio is echt wel goed, antenne niet gebroken of ingekort.
ja, weet ik veel, ik zou niet weten waar je anders zo'n slechte ontvangst van daan zou kunnen halen. Radio is echt wel goed, antenne niet gebroken of ingekort.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Die auto-antenne kabel is vaak nogal baggerzooi. als er dan ook nog een niet zo frisse connector aanzit of een gecorrodeerde aansluiting in het dak dan kun je je lol op. Als je er een compleet nieuwe goede kabel in legt is het grote kans opgelost.
Zit er overigens nog wel de originele lengte spriet op het dak?
Zit er overigens nog wel de originele lengte spriet op het dak?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Die originele lengte sprieten zijn wel nodig voor fatsoenlijke ontvangst ja!
Met zo'n halve spriet ist echt ruk
Ik had in m'n corolla trouwens zo'n raamantenne met versterkertje erin, werkte wel erg goed, ontving beter dan al m'n franse sprieten
Met zo'n halve spriet ist echt ruk
Ik had in m'n corolla trouwens zo'n raamantenne met versterkertje erin, werkte wel erg goed, ontving beter dan al m'n franse sprieten
spriet is orig lengte ja!
Zal eens kijken t weekend
Zal eens kijken t weekend
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Op de linker hendel zit op de kopse kant een knopje waar 'AUTO' opstaat waarschijnlijk. Als je die een tijdje ingedrukt houd zal ie automatisch aan moeten gaan.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Weet iemand waar de massa zit van het tellerpaneel en waar de massa heen gaat van de benzinepomp?
De massa van de pomp is niet helemaal fris meer, soms stottert de wagen en het stekkertje aan de pompkant word aardig warm.. En ik vond nog iets raars onder de bekleding..
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/IMAG0231.jpg[/img]
Bonus vraag: Wat is dat ijzere pijpje links? Er gaat een kabel doorheen, en ook dit ding word behoorlijk warm.. noem 't maar heet... Wtf is het?
De massa van de pomp is niet helemaal fris meer, soms stottert de wagen en het stekkertje aan de pompkant word aardig warm.. En ik vond nog iets raars onder de bekleding..
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/IMAG0231.jpg[/img]
Bonus vraag: Wat is dat ijzere pijpje links? Er gaat een kabel doorheen, en ook dit ding word behoorlijk warm.. noem 't maar heet... Wtf is het?
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
en over wat voor auto praten we hier??alexs schreef:Weet iemand waar de massa zit van het tellerpaneel en waar de massa heen gaat van de benzinepomp?
De massa van de pomp is niet helemaal fris meer, soms stottert de wagen en het stekkertje aan de pompkant word aardig warm.. En ik vond nog iets raars onder de bekleding..
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/IMAG0231.jpg[/img]
Bonus vraag: Wat is dat ijzere pijpje links? Er gaat een kabel doorheen, en ook dit ding word behoorlijk warm.. noem 't maar heet... Wtf is het?
Sorry, je kijkt boven op de pomp van een Clio 16v.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
dat is niet de pomp, maar je vlotter voor je brandstofmeter.alexs schreef:Sorry, je kijkt boven op de pomp van een Clio 16v.
die zwarte en rode draad gaan naar je pomp toe.
volgensmij zit je massa bij het achterlicht of bij voeteneinde van de bijrijder.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
heb ik volgens mij niet, ik ga even onder achterbank kijken hier.
zonet ff gekeken, maar ik heb het niet.
vroeger een gasinbouw ingezeten?
kan me ook niet voorstellen waar het voor dient.
gister wel wat grappigs, rij ik in donker heen naar me bestemming, is het lampje van de oliedruk meter stuk, rij ik in donker weer terug, doet ie het weer
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ik had 't in me vorige auto ook niet, vandaar dat ik 't zo raar vind. Ding word loeiheet.cinqidriver schreef:heb ik volgens mij niet, ik ga even onder achterbank kijken hier.
zonet ff gekeken, maar ik heb het niet.
vroeger een gasinbouw ingezeten?
kan me ook niet voorstellen waar het voor dient.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
kun je hem niet ergens loshalen?
kijk dan maar eens wat er gebeurt.
kijk dan maar eens wat er gebeurt.
Hetzelfde, type W3W.
(waarschijnlijk )
(waarschijnlijk )
Heb een vraagje. Mijn achteruitwisser van mijn R5GTT doet het niet. Deze zet je aan met een drukknopje op het dashbord. Weet iemand mischien dat de achteruitwisser werkt met een relais ertussen of dat deze rechtsstreeks op het knopje werkt? En als er een relais zou tussen zitten waar bevind die zich dan?
Wouter
Wouter
Relais zitten bij de zekeringkast.
Maar ik geloof niet dat ie op een relais zit
Daarom gaf ik daar ook geen antwoord op
Het lijkt me dat hij wel via een relais gaat maar weet het niet zeker.
Het lijkt me dat hij wel via een relais gaat maar weet het niet zeker.
dit is niet echt techniek, maar ik hoorde dat er chip-dagen zijn ?
weet iemand een linkje waar je je kan inschrijven om je clio te laten chippen ?? heb een clio RS en dat werd gedaan bij fastchip henk of jo ?
dat waren een paar termen wat ik ergens opving
weet iemand een linkje waar je je kan inschrijven om je clio te laten chippen ?? heb een clio RS en dat werd gedaan bij fastchip henk of jo ?
dat waren een paar termen wat ik ergens opving
Dynodagen Goes 8 oktober: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=29884
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak