ACT: Electra

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Deze was er nog niet geloof ik... :)

Stel hier al je vragen die met een kort Ja of Nee beantwoord kunnen worden. Dan krijgen we geen topics van drie replies (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ja :wink:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Nee :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat dan wel?
ReneMegane
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

JA wel
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Waarschijnlijk sluiting in de bedrading naar de toeter. Ff een nieuw draadje leggen :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

rene19 schreef:JA wel
Met 2 woorden spreken zeker :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tnx roy! ff voor de snelheid, hoe ver moet ik me dash dan afbreken? Maw, kost dat heel veel tijd?
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Valt mee, als je het kapje onder je stuur loshaalt kan je bij de draadjes.

Nu we toch een ACT: Electra hebben: hoe maakte je ook alweer een hotelschakeling?





:wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hmm, heb ik al die spaties voor niks gezet........
Je snapt de opzet wel. :lol: :wink:
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

uhm, waarom kan ik me post niet editten. :evil:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mijne doet t al 5 maanden niet, maar ja, moet wel voor de apk he :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gewoon raam open en schreeuwen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Johan schreef:toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
Luchthoorn?? Ding is toch gewoon electrisch... :s

Enne net als haas snapte ik de logica ook neit meer gister.... :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Tom schreef:gewoon raam open en schreeuwen
:lol:

zal t de keurmeester zeggen ;)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Frits schreef:
Johan schreef:toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
Luchthoorn?? Ding is toch gewoon electrisch... :s

Enne net als haas snapte ik de logica ook neit meer gister.... :wink:
die luchtpomp is elektrisch ja. Maar dat hoorntje werkt op lucht. Tis geen clio he :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

robclio16V schreef:----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P
Mooie tekening Rob.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Haas schreef:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
Relais versleten?
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

robclio16V schreef:----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P

Hmmm ik heb deze altijd geleerd als wisselschakeling.
Maare nu de kruisschakeling.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

antoine schreef:
Haas schreef:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
Relais versleten?
uh...relais? waar en hoe?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

robclio16V schreef:----------
|
|
/
| |
/ /
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P
:wink:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Haas schreef:
antoine schreef:
Haas schreef:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
Relais versleten?
uh...relais? waar en hoe?
Waarschijnlijk zal de claxon wel geschakeld worden door een relais. Misschien is die wel kapot. Maar waar die moet zitten???? Bij de t2 zit hij in de 'motorruimte' langs de hoofdremcilinder.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hmz...zal t wel ff nalopen, hoop dat ik de draadjes btje kan volgen, heb geen zin me dash eruit te halen oid :S
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

robclio16V schreef:----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P
:worship: :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Haas schreef:
antoine schreef:
Haas schreef:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
Relais versleten?
uh...relais? waar en hoe?
Download deze file anders maar eens, is het mr boek van de gtt.
http://aspracing.free.fr/MR-276.zip
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Haas schreef:hmz...zal t wel ff nalopen, hoop dat ik de draadjes btje kan volgen, heb geen zin me dash eruit te halen oid :S
Bekend probleem volgens mij, de vorige eigenaar heeft bij mij ook met de bedrading van de toeter zitten vogelen. Zit beetje vaag in elkaar, maar het werkt al jaren :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

@Antoine, (Y)

@Steven, dat moet ik bij mij nog zien te bereiken :P
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Johan schreef:uhm, waarom kan ik me post niet editten. :evil:
Die bug had ik al gepoist in het bugtopic maar is nog niet gefixt.
.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik wel
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tom, modfuncties zal t wel door komen :)

maaruh..ff ontopic weer ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dames, heren en ander gespuis.

Om terug te komenop mijn toeterprobleem: Toeter deed t niet. Wel twaalf volt op draadje, echt geen geluid. Andere hoorn veranderde nix, massapunten schoon enz.
Vandaag nog een keer gemeten, idd 12v, maar geen TOET TOET. De draad van schakelaar naar toeter vervangen, ff omzeilt, nog niets. Als ik het circuit kortsloot deedtie t wel, dus schakelaar kapot neem ik aan??
Weerstand meten was ook maf bij dat ding, ene keer 200 ohm, dan weer 15.. Geen idee wat n normale waarde is voor zoiets, maar dat dat zo verandert lijkt me niet handig.

Kortom, schakelaar kapot??
ReneMegane
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

ja kan nie missen
Plaats reactie