ACT: Electra

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.

Postby Adrian » Fri 30 Sep 2011 10:58

Weet iemand toevallig of het lampje te krijgen is dat in de schakelaar zit van de elec raam bediening?

(Clio 2 Phase 1)

Image

Image
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1337
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Postby Lex » Fri 30 Sep 2011 11:18

Ja via Conrad geloof ik (Y)
Lex
Über-Spammer
 
Posts: 13322
Joined: Thu 16 Aug 2001 0:00
Location: Nieuwegein

Postby Adrian » Fri 30 Sep 2011 11:19

Ok (Y)
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1337
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Postby Haas » Fri 7 Oct 2011 9:50

Over conrad gesproken... kwam toevallig daar dit ding tegen. Hebben mensen hier ervaring mee? Ik wordt een beetje moe van steeds 33 eu aftikken om fouten uit te laten lezen en doe dat ook niet meer. Maar het natuurlijk handig dat zelf te kunnen.

Hier het apparaatje

Belangrijker, werkt dit bij de meeste recente Renault's, zeg vanaf een bouwjaar 2000?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Adinsx » Fri 7 Oct 2011 10:04

linkje doet het niet...

Maar m'n collega had een tijd terug eens zo'n uitleesapparaat, draadloos via bleutooth. Dat zou moeten werken met de moderne auto's maar helemaal 100% werkte het ding toch niet. Verkeerde uitleeswaarden (we wilden met name de olietemperatuur checken op wanneer deze warm genoeg is voor sportief rijden), en ook de foutcodes waren nogal wazig.

Fix de link even, wellicht is het hetzelfde ding.
Mégane III Estate GTline TCe130 + Clio IV Estate Dynamique TCe90

Opvolger besteld: volle Mégane IV Estate GT205 Iron Bleu
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6919
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Duiven
Car: M3 Estate GTline

Postby antoine » Fri 7 Oct 2011 10:08

Goede vraag. Ik kwam tijdens het bekijken deze link tegen. http://www.obdtools.nl/ Je ziet daar dat voor diverse merken aparte lezers zijn.
antoine
 
Posts: 7662
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Haas » Tue 11 Oct 2011 21:29

Ik zie deze staan : hiero nummer 1

En deze : hiero nummer 2
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Merijn » Wed 12 Oct 2011 13:11

Werkt niet, Haasje...
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31437
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Haas » Thu 13 Oct 2011 8:55

hmz...snel met mijn mobiel gedaan..



Poging 3 dan maar :

Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3

Ik wil hem met name gebruiken voor mijn eigen Clio (1.5 DCi 2001), weet alleen niet of daar een OBDII stekker in zit?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Tom » Thu 13 Oct 2011 9:02

Nog meer keus:


http://www.diagnoseapparatuur.nl/motormanagement-auto-uitlezen?gclid=CO-Yvfal5asCFQKEDgodhmB8SA
http://www.quicklynks.com/index.asp

De UO5 (quicklynks) heb ik liggen en is best handig om zo nu en dan een code (met beschrijving) uit te lezen of te wissen. Airbag storingen wissen kan met de goedkopere meestal niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Haas » Wed 26 Oct 2011 19:32

dus.... is een van bovenstaande 3 iets....?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Abel » Wed 26 Oct 2011 20:54

kijk eens op ebay daar staan de wereld odb2 usb dingen op met cd's vol met software voor 10 euro
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby jacques » Wed 26 Oct 2011 20:59

Haas, waar wil je hem voor gebruiken? Je R19 en Clio 1 of voor de modernere Renaults?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2328
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Postby Haas » Mon 7 Nov 2011 16:17

Jacques, zie nu je reactie pas, sorry... (F)

In eerste plaats voor mijn Clio II dci, maar alles wat ik er meer mee kan binnen het Renaultsegment is natuurlijk wel een meerwaarde. Voor een Clio/19 moet je denk k met een verloop terug naar een OBDI ?

(Er rijdt vanalles rond binnen mijn familie, Twingo I/II, laguna II, Megane II, Scenic III, enz. Dus met hoe meer modellen compatible, hoe beter :) )

Heb nog even navraag gedaan hier bij een locale automat zaak en die zeggen dat vooral airbagmeldingen een probleem zijn (laat ik die nu toevallig al een hele tijd hebben in mijn eigen Clio :( ) en dat veel van deze apparaten hier niet voor geschikt zijn?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby tutuur » Mon 7 Nov 2011 16:43

Hoe werkt dat bij een clio 1 eigenlijk? Ben nooit iets van een stekker tegen gekomen...
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14199
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Tom » Mon 7 Nov 2011 17:58

Dan komt er een Fransman met een stuk stokbrood in zijn hand en een glazen bol in de andere (0)


Dat zei ik toch van die airbag meldingen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby tutuur » Mon 7 Nov 2011 18:26

kan ie ook chippen met dat stokbrood of moet ie dan een zak chips mee nemen? :D
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14199
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Haas » Tue 8 Nov 2011 12:17

Tom wrote:Dat zei ik toch van die airbag meldingen.


ja, weet ik, maar ik zie nergens een spec staan, wat mij verteld bij welke voertuigen het wel kan en welke niet. (Uiteraard is dat ook nog eens afhankelijk van het type/merk testkast)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Haas » Thu 29 Nov 2012 12:08

Hier maar even posten:

waar wordt de intervalstand geregeld van je ruitenwisser? (ja, met de schakelaar, dat snap ik ;) )
Het valt me op dat de wissers van mijn Clio een veel grotere diversiteit aan standen heeft dan mijn Megane. Persoonlijk vind ik het gat tussen de snelste intervalstand en de continu wisstand te groot, in tegenstelling tot dat gat bij de Clio. Ik schakel me nu vaak een ongeluk..

Is er wat kapot, kan ik wat controleren, zijn de schakelaars zomaar uitwisselbaar, waardoor het opgelost wordt of...?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby jacques » Thu 29 Nov 2012 17:24

Het interval van de megane word in de UCH (Ik hoop dat dit de juiste letters zijn) geregeld.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2328
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Postby Haas » Fri 30 Nov 2012 11:09

in de wat...?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby MartijnG » Fri 30 Nov 2012 11:26

UCH is de regeleenheid, maar zit die ook al op een Megane 1? Naar mijn weten niet.

Heeft de Megane geen regelbare interval dan Haas? Dat zit wel op je Clio toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9988
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Haas » Fri 30 Nov 2012 11:49

ze hebben allebei een regelbare interval inderdaad, maar de snelste stand op de Clio is sneller dan op de Megane (I coupe) en dat is niet handig. De snelste stand op de Megane is niet 'snel' genoeg...
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Martijn Kool » Fri 30 Nov 2012 14:13

Haas wrote:ze hebben allebei een regelbare interval inderdaad, maar de snelste stand op de Clio is sneller dan op de Megane (I coupe) en dat is niet handig. De snelste stand op de Megane is niet 'snel' genoeg...


Klopt, dat heb ik ook gemerkt. 2 meganes waar ik in gereden heb hadden dit ook, bij de clio is dit gewoon verbeterd denk ik. ik zou er gewoon mee leren leven haassie.. :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6433
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby PaulM » Mon 20 May 2013 19:50

iemand dit wel eens geprobeerd? zit aan de binnenkant van de bumper dus geen lelijke sensoren in je bumper.

http://www.gadgetsdiscount.nl/Webwinkel-Product-7112248/Electromagnetische-parkeersensor-mer-LED-indicator.html
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Haas » Tue 21 May 2013 10:30

Dit zou ik er persoonlijk gezien nooit opzetten, zeker niet met zo'n prijskaartje...
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby PaulM » Tue 21 May 2013 11:01

vind het systeem wel apart, vraag me af of dat beetje werkt.
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby GJ » Tue 21 May 2013 11:02

Ik denk dat het inderdaad een beetje werkt. Het plastic van de bumpers ziet ie al niet lijkt me en bomen ook niet.
User avatar
GJ
 
Donateur
Posts: 3714
Joined: Thu 30 Sep 2004 18:50
Location: Nijmegen
Car: Megane R26

Postby Willem-Jan » Tue 21 May 2013 12:55

GJ wrote:Ik denk dat het inderdaad een beetje werkt. Het plastic van de bumpers ziet ie al niet lijkt me en bomen ook niet.


Je hebt in de bouwmarkt toch ook leidingzoekers, die ook de houten latten achter je muur kunnen zien? Misschien werkt dit ook wel op die manier.
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5583
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Laguna, 5 GTE, 4F6

Postby Maarten-Jan » Tue 21 May 2013 13:54

Martijn Kool wrote:
Haas wrote:ze hebben allebei een regelbare interval inderdaad, maar de snelste stand op de Clio is sneller dan op de Megane (I coupe) en dat is niet handig. De snelste stand op de Megane is niet 'snel' genoeg...


Klopt, dat heb ik ook gemerkt. 2 meganes waar ik in gereden heb hadden dit ook, bij de clio is dit gewoon verbeterd denk ik. ik zou er gewoon mee leren leven haassie.. :)

Bij de megane I nog d.m.v. een relais met interval, de interval wordt bepaald door weerstand. Als je de stengel vervangt door die van de clio (met een beetje geluk is de stekker gelijk) heb je een ander weerstand verloop en daarmee een ander interval verloop. Een 19 heeft b.v. geen regelbare interval, echter als je een stengel met plaats waarbij je de weerstand kan aanpasssen (die draaiknop dus) werkt dat gewoon.
Maarten-Jan
 
Posts: 4521
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re:

Postby Erik Olijnsma » Tue 14 Jan 2014 14:22

Willem-Jan wrote:
GJ wrote:Ik denk dat het inderdaad een beetje werkt. Het plastic van de bumpers ziet ie al niet lijkt me en bomen ook niet.


Je hebt in de bouwmarkt toch ook leidingzoekers, die ook de houten latten achter je muur kunnen zien? Misschien werkt dit ook wel op die manier.


Haal zo'n ding maar eens een paar cm van de muur, dan werkt ie al niet meer,
Erik Olijnsma
Über-Spammer
 
Posts: 12075
Joined: Sun 31 Aug 2003 15:41
Location: Fryslân

Re: ACT: Electra

Postby PaulM » Thu 10 Apr 2014 21:32

-fout-
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Re: ACT: Electra

Postby Daniël W. » Mon 11 Aug 2014 7:55

Iemand een elec. schema van de spiegels + spiegel bediening van een Clio 1? Het is niet moeilijk aansluiten...maar iets van een pin out o.i.d. zou het werk wat makkelijker maken :beer:
::.. Renault 5 TL C1J B18FT '86 "eilíft verkefni" ..::::.. Renault Clio RSi F3P '95 "daglega vopn" ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
User avatar
Daniël W.
 
Donateur
Posts: 1585
Joined: Sun 1 Feb 2004 19:52
Location: Netherlands
Car: 5TL-T, Clio RSi

Re: ACT: Electra

Postby jacques » Mon 11 Aug 2014 16:32

Er zitten 2 motorjes in iedere spiegel: een voor links/rechts en een voor omhoog/omlaag. Door ompoling veranderd de beweegrichting. Volgens mij gebruikt Renault voor de R19 / Clio en de Megane dezelfde schakelaar. Als je me je PM adres stuurt kan ik je wel het schema van de R19 sturen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2328
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Electra

Postby Daniël W. » Mon 11 Aug 2014 17:23

PM! Thanks (Y)
::.. Renault 5 TL C1J B18FT '86 "eilíft verkefni" ..::::.. Renault Clio RSi F3P '95 "daglega vopn" ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
User avatar
Daniël W.
 
Donateur
Posts: 1585
Joined: Sun 1 Feb 2004 19:52
Location: Netherlands
Car: 5TL-T, Clio RSi

Return to Electronica



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group