ACT: Verlichting upgrades

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Heb straks 2 autos's die zijn omgebouwd naar xenon (Y) :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik ben van plan om Xenon in te gaan bouwen in de clio omdat de angeleyes me toch wat te weinig licht geven. Maar nu zijn er tig verschillende soorten Xenon te koop waardoor ik er geen wijs meer uit wordt. Ik wil wel een setje waar goed veel licht uit komt, dus het hoeft geen setje van 100 euro te zijn. Wie kan mij hier meer over vertellen, wat betekend het aantal K en het aantal Lumen, en wat zijn redelijke waardes. Als iemand nog een link o.i.d. heeft waar ze een mooi setje verkopen is dat natuurlijk ook welkom :)
Laatst gewijzigd door DennisT op do 26 jul 2007 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Iemand?
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

kijk eens op http://www.xenonstore.nl wij leveren ook van hun spullen en de pilot zowel de pearl zijn zeer goede kitjes!

de aantal K betekent puur de kleur van de xenon, hoe hoger hoe blauwer en uiteindelijk paars is. Ook zou het minder licht moeten geven maar geloof mij de 12000K is alsnog VELE malen beter als een halogeen lampje!
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

DennisT schreef:Iemand?
Heb gehoord dat Xenon niet in die Angeleyes mag, omdat dit van kunstof is en kan smelten... zou zonde zijn nie?
Ikheb zelf Bi-xenon 8000K van Pilot erin,dimlicht veel licht maar groot licht valt me wat tegen, omdat dit met de zelfde lamp gebeurd...
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

xenon ken makelijk in angeleyes! ken zat mensen die het al een tijd erin hebben en nergens geen last van :wink:
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Oke, geen last mee dus... dan lijkt 't wel gaf jah!
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

bij mij komt er morgen ook 12000k in me angeleyes :bang:
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

[img]http://img512.imageshack.us/img512/642/dsc03166wu4.jpg[/img]
Zo staat 't bij de mijne, in de originele koplampen...
Overdag kun je de lijn in de koplampen zo goed zien(niet storend), En 's nachts is het echt een mooie blauw/witte gloed...
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

jezus die zit goed in de lak! welke shampoo en wax gebruik je?

hoeveel k is dat? 8000k?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ding is net vers gespoten ;)
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Pascal-X schreef:jezus die zit goed in de lak! welke shampoo en wax gebruik je?

hoeveel k is dat? 8000k?
Dankje! :) Gebruik Meguairs en idd, Zoals Haas zegt.. Hij zit idd vers in de lak..
En m'n xenon is 8000K inderdaad..
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Zondag ook ff xenon setje gehaald :) staat op de doos h4 7500K en op de beschermhoes 8000K dus denk ik dat het 7750K is :lol:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 011297.jpg[/img]
Voor
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 1295-1.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 011298.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 011299.jpg[/img]
Na (geen top foto's helaas.
Weet iemand of je ook LED fitinge hebt voor in je achterlicht en hoe dat eruit ziet?
Grootje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 5 jan 2005 15:03
Locatie: Groningen

IK heb nog wel een paar setjes H7 en H1 xenon look lampen liggen.
dus wie er nog belang bij heeft stuur maar een pm.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik heb een xenonkitje liggen, wat in mijn megane heeft gezeten. Dit is H7. Weet iemand of en zo ja, waar ik andere lampen kan halen zodat ze in mijn Golf of Chamade passen? Uit mijn hoofd H4...?
Grootje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 5 jan 2005 15:03
Locatie: Groningen

Haas schreef:ik heb een xenonkitje liggen, wat in mijn megane heeft gezeten. Dit is H7. Weet iemand of en zo ja, waar ik andere lampen kan halen zodat ze in mijn Golf of Chamade passen? Uit mijn hoofd H4...?
die zijn er wel te krijgen hoor!! xenonstore heeft ze maar ik weet niet of ze ook passen op het huidige systeem van jou.
zou je even moeten navragen.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

je kan altijd ff informeren natuurlijk, maar denk dat t goedkoper zal zijn dit setje te verkopen, en een setje H4 te halen
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Jeroen Wigger schreef:Heb gehoord dat Xenon niet in die Angeleyes mag, omdat dit van kunstof is en kan smelten... zou zonde zijn nie?
Xenon geeft juist veel minder warmte als halogeen !!
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

Alpine schreef:
Jeroen Wigger schreef:Heb gehoord dat Xenon niet in die Angeleyes mag, omdat dit van kunstof is en kan smelten... zou zonde zijn nie?
Xenon geeft juist veel minder warmte als halogeen !!
op mijn angeleyes zat ook een sticker "no HID bulbs". Maar volgems mij bedoelen ze daar de 100 watt xenonlook lampen mee. en die worden wel een paar graad warmer als 55 watt :)
Grootje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 5 jan 2005 15:03
Locatie: Groningen

Ik ga vanavond mijn xenon setje inbouwen. en wil daarbij eerst de voorbumper verwijderen omdat ik er door al die airco slangen nooit goed bij kom.

Zijn er nog dingen waar ik op zou moeten letten als ik de bumper verwijder en de xenon monteer inclusief het voorschakelapparaat.


sorry was dubbel!!!! :lol:
Laatst gewijzigd door Grootje op do 8 nov 2007 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Grootje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 5 jan 2005 15:03
Locatie: Groningen

Vanavond wordt het hem niet. was druk op het werk.

Weet iemand die ervaring heeft met het inbouwen van xenon en het daarbij verwijderen van de voorbumper waar ik op zou moeten letten?
heb dit nog niet eerder gedaan en wil de boel niet echt slopen.

al vast bedankt
thamar
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 21 okt 2007 9:02

renecliorsi schreef:
Alpine schreef:
Jeroen Wigger schreef:Heb gehoord dat Xenon niet in die Angeleyes mag, omdat dit van kunstof is en kan smelten... zou zonde zijn nie?
Xenon geeft juist veel minder warmte als halogeen !!
op mijn angeleyes zat ook een sticker "no HID bulbs". Maar volgems mij bedoelen ze daar de 100 watt xenonlook lampen mee. en die worden wel een paar graad warmer als 55 watt :)
HID= High Intensity Discharge = Xenon
De reden dat je daar geen xenon's mag insteken is omdat u lichtbeeld dan echt volledig om zeep is met die dingen.

Xenon = 35w overigens.
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

thamar schreef:
renecliorsi schreef:
Alpine schreef:
Jeroen Wigger schreef:Heb gehoord dat Xenon niet in die Angeleyes mag, omdat dit van kunstof is en kan smelten... zou zonde zijn nie?
Xenon geeft juist veel minder warmte als halogeen !!
op mijn angeleyes zat ook een sticker "no HID bulbs". Maar volgems mij bedoelen ze daar de 100 watt xenonlook lampen mee. en die worden wel een paar graad warmer als 55 watt :)
De reden dat je daar geen xenon's mag insteken is omdat u lichtbeeld dan echt volledig om zeep is met die dingen.

quote]

????? de lens is hetzelfde dus waardoor zou dan je lichtbeeld veranderen ? dat heeft toch met de afstelling te maken ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, H4 en H7 lampen (halogeen) dragen voor een heel groot deel zelf bij aan het lichtbeeld. De reflector in mindere mate.

Een HID lamp doet vrijwel niks met lichtbeeld.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Grootje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 5 jan 2005 15:03
Locatie: Groningen

SPOED vraagje!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben mijn bumper aan het demonteren en heb alle schroeven los. hij zit nu nog ergens vast alleen waar weet ik niet.
Of zit hij ergens vast geklikt.

renault clio 2004
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

Riël Notermans schreef:Nee, H4 en H7 lampen (halogeen) dragen voor een heel groot deel zelf bij aan het lichtbeeld. De reflector in mindere mate.

Een HID lamp doet vrijwel niks met lichtbeeld.
?? de lamp is toch dezelfde vorm ? als ik mijn xenon heb ingebouwd in mijn angeleyes heb ik toch hetzelfde lichtbeeld als met halogeen alleen met meer opbrengst ? of zie ik het helemaal verkeerd ?
Grootje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 5 jan 2005 15:03
Locatie: Groningen

Hoe zet je de xenon lamp vast in de koplamp want bij de clio II zitten er geen veertjes aan???

iemand ervaring???
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

tja dat wil ik ook wel weten eigenlijk
Grootje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 5 jan 2005 15:03
Locatie: Groningen

~thijs~ schreef:tja dat wil ik ook wel weten eigenlijk
Na een aantal uur flink zwoegen heb ik mijn xenon in de clio gebouwd. tot aan het verwijderen van de koplamp ging alles heel voorspoeding maar toen dat eenmaal was gebeurd stokte het een beetje. beetje erg zelfs.

Hoe kun je met het draaisysteem waarbij je twee lipjes onder twee schroefjes moet draaien de xenon lamp bevestigen!?!?!?

Na eens flink nadenken en hier eens vragen maar helaas geen anwoord op gekregen. ben ik tot een aantal opties gekomen.

1. de houder waar de lamp in moet boor je door de voet en de houder twee 2 mm gaatjes en dan zelftappers zodat hij goed vast zit.

2. de stekker waar je de lamp nu indrukt demonteren zodat je het metalen omhulsel die onder de originele schroefjes draait alleen over houd. het blokje met de draadjes hou je dan over waar je de ballast weer mee gaat verbinden. de lamp druk je in de koplamp en het metalen gedemonteerde omhulsel druk je op de lampvoet en draai je onder de schroefjes die je even losser moet draaien omdat de voet van de xenon dikker is. en draai dan de schroefjes vaster zodat de lamp geen kant op kan.

stekker van de auto verbinden en de rubberen dop bevestigen en de ballast aansluiten en dan is het testen geblazen!!

Denk erom dat de dubbele bruine draad van de auto de nul(-) is kan verder niet fout gaan!! voor H7 en H1 lampen

H4 heeft drie draden waarvan 1 voo het stadslicht.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik ga weer naar de bekende weg vragen, maar iemand een idee waar ik gele H4 koplampen kan halen voor mijn 19?
vanmiddag al wat toko's afgeweest, maar niets gevonden...
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ik wil ze ook! (voor de GT)
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

ik zie ze altijd alleen in de grote franse supermarkten op vakantie. is een stukje rijden, maar je moet er wat voor over hebben. Ik meende ook dat ik ergens gelezen had dat ze in nederland niet meer verkocht mogen worden, maar dat weet ik niet meer zeker.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Haas schreef:ik ga weer naar de bekende weg vragen, maar iemand een idee waar ik gele H4 koplampen kan halen voor mijn 19?
vanmiddag al wat toko's afgeweest, maar niets gevonden...
ik zal ze eens opzoeken, moet er nog wel wat hebben liggen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

al gevonden en besteld :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie