Sinds gisteren krijg ik mijn 16v niet meer open met de afstandsbediening. Het vervelende is dat de startonderbreker hier dus ook mee geregeld is en ik de auto niet meer aan krijg. Batterij'tjes in de sleutels heb ik vervangen (3 weken geleden ook al...) Heb al gecontroleerd en de sleutels geven allebei een infrarood signaal af. De ontvanger in de dakhemel doet het naar mijn idee ook, klein spanningsverschil wanneer ik op de sleutel druk, dus hij ontvangt wel iets.
Zou iemand weten waaraan het kan liggen? Of hoe ik eventueel mijn auto kan starten buiten de startonderbreker om?
Centrale vergrendeling en startonderbreker Clio 16v OPGELOST
Laatst gewijzigd door Remon op za 30 jan 2010 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Zekeringen gecheckt he?
Dat wel jaalexs schreef:Zekeringen gecheckt he?
Heb bij de Renaultdealer eens nagevraagd en daar hadden ze het over een noodcode om opnieuw de sleutel in te lezen. Die codes heb ik nu van mijn auto, alleen moet er ergens een rood lampje ofzo langzamer gaan knipperen als je de deurvergrendelingsschakelaar ingedrukt houdt. Deze kan ik alleen niet vinden. Iemand hier ervaring mee?
dan moet je de deur vergrendeling op slot zetten en dan 5-8 sec inhouden
daarna is 1x drukken 1 2x drukken 2 ,enz.
ff wachten, dan zie je hem 1,2,enz knipperen
dan kan je het 2e cijfer invoeren
als je daarmee klaar bent doe je met de sleutel hem herprogrammeren
en dan dacht ik dat je weer de knop moest in houwen om af te sluiten,
maar dit weet ik niet zeker
daarna is 1x drukken 1 2x drukken 2 ,enz.
ff wachten, dan zie je hem 1,2,enz knipperen
dan kan je het 2e cijfer invoeren
als je daarmee klaar bent doe je met de sleutel hem herprogrammeren
en dan dacht ik dat je weer de knop moest in houwen om af te sluiten,
maar dit weet ik niet zeker
Ja die truc heb ik ook gehoord, maar welk lampje moet er gaan knipperen?Vinnie_86 schreef:dan moet je de deur vergrendeling op slot zetten en dan 5-8 sec inhouden
daarna is 1x drukken 1 2x drukken 2 ,enz.
ff wachten, dan zie je hem 1,2,enz knipperen
dan kan je het 2e cijfer invoeren
als je daarmee klaar bent doe je met de sleutel hem herprogrammeren
en dan dacht ik dat je weer de knop moest in houwen om af te sluiten,
maar dit weet ik niet zeker
dezelfde als altijd die knippert of brand
knippert is start onderbreker er op
bij mij is dat de motorstoring lampje
geen lampje? zal ik tog even de lampjes controleren
gr vinnie
knippert is start onderbreker er op
bij mij is dat de motorstoring lampje
geen lampje? zal ik tog even de lampjes controleren
gr vinnie
Nou het probleem is nog steeds niet opgelost Vandaag heb ik hem aan zo'n universele diagnoseapparaat gehangen en die melde dat er een DTC (foutcode) zit bij het vergrendelingssysteem. Ik heb geprobeerd hem te wissen maar dat kon niet.
Misschien dat iemand weet wat het inhoudt, maar hij gaf een foutcode 70, iets met een gecodeerde dieselsolenoid?
Misschien dat iemand weet wat het inhoudt, maar hij gaf een foutcode 70, iets met een gecodeerde dieselsolenoid?
Weet nu als het goed is hoe ik de startonderbreker eraf kan krijgen
De volgende stappen moet ik ondernemen:
-Contact aan
- Gaspedaal volledig intrappen
- Met de toets op ruitenwisserhendel het eerste cijfer van de noodcode invoeren (In geval van een 4, dus 4x de knop indrukken)
-Gaspedaal volledig los
En dan voor de volgende 3 cijfers hetzelfde, contact wel aanhouden.
Helaas zit ik nu in Arnhem en staat mijn auto nog in Soest. Kan vrijdag dus pas proberen of deze truuk gaat werken....
De volgende stappen moet ik ondernemen:
-Contact aan
- Gaspedaal volledig intrappen
- Met de toets op ruitenwisserhendel het eerste cijfer van de noodcode invoeren (In geval van een 4, dus 4x de knop indrukken)
-Gaspedaal volledig los
En dan voor de volgende 3 cijfers hetzelfde, contact wel aanhouden.
Helaas zit ik nu in Arnhem en staat mijn auto nog in Soest. Kan vrijdag dus pas proberen of deze truuk gaat werken....
weet ik meteen waar dat knopje bij mijn ruitenwisser hendel voor is, want verder heeft dat ding vrij weinig nut.
Kan je daar ook het alarm mee afzetten ofzo? weet wel dat er een reset knop zit voor het alarm. maar lijkt me meer voor als het alarm op hol slaat ofzo?
Kan je daar ook het alarm mee afzetten ofzo? weet wel dat er een reset knop zit voor het alarm. maar lijkt me meer voor als het alarm op hol slaat ofzo?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
op mijn ruitenwisser hendel zit zon boordcomputer knop op uiteinde
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ja weet ook niet of dit de goeie hendel is bij mijn type. heb wel origi renault alarm erin, dacht dat het misschien daarvoor is?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Bij mij zit er inderdaad ook geen boordcomputer op, maar wel de knop op mijn ruitenwisserhendel, waar je vaak wel de boordcomputerknop verwacht. Schijnbaar dus om je startonderbreker en dergelijke te resetten
ja heb er ook startonderbreker op zitten, dus dat zal het wel zijn
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Hij doet het weer!!!
Nu is dus de startonderbreker eraf, dus kan eindelijk weer rijden. Nadeel alleen is dat nu dat de startonderbreker niet meer werkt en dat de centrale vergrendeling nog steeds niet werkt. Gister de Clip eraan gehangen maar niks gevonden, ook opnieuw inlezen met de XR25 lukte niet... Snap er echt geen kloot meer van, maar kan in ieder geval wel weer rijden
Nu is dus de startonderbreker eraf, dus kan eindelijk weer rijden. Nadeel alleen is dat nu dat de startonderbreker niet meer werkt en dat de centrale vergrendeling nog steeds niet werkt. Gister de Clip eraan gehangen maar niks gevonden, ook opnieuw inlezen met de XR25 lukte niet... Snap er echt geen kloot meer van, maar kan in ieder geval wel weer rijden
Zo, even het stof eraf hiero
Ondertussen alweer heel wat maandjes verder en nog steeds geen werkende vergrendeling...
Het probleem is dus dat de vergrendeling niet werkt via mijn sleutel en ook niet via handmatig op slot zetten bij het bestuurdersportier. (dan zouden volgens mij ook namelijk alle deuren op slot moeten gaan... Iemand die dit kan bevestigen?)
Met de centrale knop op mijn middenconsole gaan wel alle deuren open en dicht.
Ik heb bij de ontvanger gemeten dat er een (klein) spanningsverschil optreedt wanneer ik op de sleutel druk. Naar mijn idee werkt deze dus nog goed aangezien hij het signaal van de sleutel oppikt.
Nu heb ik een elektrisch schema van de centrale portiervergendeling en daaruit concludeer ik eigenlijk dat het probleem zit tussen de schakelaar en de ontvanger of met de zekering van 15A of 30A. Deze laatste twee kan ik echter niet vinden in mijn auto? In het instructieboekje staat slechts 1 20A zekering vermeld die voor de portiervergrendeling is.
Onderstaand het elektrische schema... Heeft iemand nog ideeën waar het probleem zou kunnen liggen en ook waar ik die twee zekeringen kan vinden?
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... hemaCV.jpg[/img]
Ondertussen alweer heel wat maandjes verder en nog steeds geen werkende vergrendeling...
Het probleem is dus dat de vergrendeling niet werkt via mijn sleutel en ook niet via handmatig op slot zetten bij het bestuurdersportier. (dan zouden volgens mij ook namelijk alle deuren op slot moeten gaan... Iemand die dit kan bevestigen?)
Met de centrale knop op mijn middenconsole gaan wel alle deuren open en dicht.
Ik heb bij de ontvanger gemeten dat er een (klein) spanningsverschil optreedt wanneer ik op de sleutel druk. Naar mijn idee werkt deze dus nog goed aangezien hij het signaal van de sleutel oppikt.
Nu heb ik een elektrisch schema van de centrale portiervergendeling en daaruit concludeer ik eigenlijk dat het probleem zit tussen de schakelaar en de ontvanger of met de zekering van 15A of 30A. Deze laatste twee kan ik echter niet vinden in mijn auto? In het instructieboekje staat slechts 1 20A zekering vermeld die voor de portiervergrendeling is.
Onderstaand het elektrische schema... Heeft iemand nog ideeën waar het probleem zou kunnen liggen en ook waar ik die twee zekeringen kan vinden?
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... hemaCV.jpg[/img]
Ik had hetzelfde probleem. Rechter deur bleef steeds dicht zitten. Alleen met de knop op de middenconsole ging de rechter deur ook open.
Ik heb even de beide doorvoerstekkers naar de deuren (links en rechts) ingespoten met contactspray en weg was het probleem.
Ik heb even de beide doorvoerstekkers naar de deuren (links en rechts) ingespoten met contactspray en weg was het probleem.
Als dat het zou zijn scheelt me heel wat! Ga ik morgen even proberen, heb nu geen contactspray staan. Dat verklaart misschien ook dat het gebeurde nadat ik hem gewassen had?Arjen schreef:Ik had hetzelfde probleem. Rechter deur bleef steeds dicht zitten. Alleen met de knop op de middenconsole ging de rechter deur ook open.
Ik heb even de beide doorvoerstekkers naar de deuren (links en rechts) ingespoten met contactspray en weg was het probleem.
Nou het heeft helaas niet geholpen
Nu is mijn vraag of alle sloten dicht/open horen te gaan als ik met de sleutel de auto open maak bij het bestuurdersportier? Dit doet hij namelijk niet....
Vandaag opnieuw in laten lezen met de XR25 en hij werkt weer helemaal!! Toch wel lekker na 1,5 zonder afstandsbediening!Remon-CL10 schreef: Hij doet het weer!!!
Nu is dus de startonderbreker eraf, dus kan eindelijk weer rijden. Nadeel alleen is dat nu dat de startonderbreker niet meer werkt en dat de centrale vergrendeling nog steeds niet werkt. Gister de Clip eraan gehangen maar niks gevonden, ook opnieuw inlezen met de XR25 lukte niet... Snap er echt geen kloot meer van, maar kan in ieder geval wel weer rijden
Jij bent goedMarc Muller schreef:oh beter zeg!