Clio 1 1.4 voorzien van toerenteller en cv

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
clio1400
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 18:57
Contacteer:

Hallo,

Ik heb een clio 1 1.4 de kale uitvoering, bouwjaar eind '90 en ik mis er toch wel een toerenteller en centrale deurvergrendeling in.
Nu staat op marktplaats genoeg clio 1's voor onderdelen en vroeg ik me deze 2 dingen af.

Past in de 1400 zomaar een 1400 klokkenwinkel met toerenteller als er maar kabels bij zitten, of moet er meer bij zitten en hoe sluit je dit aan?
Of kan je er een 1.8 dashboard in maken en hierbij ook alle meters aansluiten als de kabels er maar bij zit?

Wat is handiger, of moet er bij een, of bij beide nog dingen bijgebouwd worden of aangepast?


Dan, de centrale deurvergrendeling, wat is hiervoor nodig, alleen de motortjes en de bekabeling of meer? En hoe sluit je dit aan?


Gewoon paar vragen en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Bvd (Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

90% kans dat de kabels voor de tellerbak passen, ik zou in jouw geval opzoek gaan naar en tellerbak uit een 1.4s

de cv, is waarschijnlijk kwestie van de cv pompjes kabels in de deuren vervangen en de knoppen+console en een extra relais.

maar check je kabel boom of er al stekkertjes opzitten

je kunt ook een "aftermarket" setje kopen, maar dan heb je wel extra werk
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

CV is een universele set het makkelijkst, dan het je het losstaand en compleet, en met een FM zender ipv die irritante infrarood :) Denk dat dat in totaal minder werk is dan het zoeken van een complete passende set ;) én je hebt er nog eens een alarmpje bij :)

http://cgi.ebay.de/Zentralverriegelung- ... otohosting


Zoiets.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
clio1400
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 18:57
Contacteer:

Ok, dus 1800 tellerbak/dashboard gaat niet passen, dus ik moet zoeken naar die van een 1400s, en die is insteken en het werkt of moet er nog iets van kabels getrokken worden of andere aanpassingen?
En welke onderdelen heb ik nodig, tellerbak met kabelboompje eraan?

En die aftermarket cv setjes ben ik niet zo kapot van, liefst orgineel.
Moeten er dan nog sloten vervangen worden of dat niet?

Maar goed, kijken naar een stekkertje dus, ik zal eens vragen naar foto's van zo'n cv setje kijken of die erbij hangt!
Hoe is de inbouw van die verder, goed te doen, waar moet je op letten, wat heb je nodig etc?

Thnx (Y)
clio1400
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 18:57
Contacteer:

Even een schopje dan maar.

Als ik dus een toerenteller wil moet ik dus een tellerbak van een 1400s hebben, maakt het bouwjaar nog uit?
Hoe zit het met aansluiten?
Kabelboom nodig, of gewoon insteken op de kabelboom die er nu ligt, of moet er iets aangepast worden of wat?

Zou fijn zijn als iemand daar antwoord op kon geven, ga niet een tellerbak kopen als het niet blijkt te passen of er rare dingen gedaan moeten worden.


Zelfde voor de cv motortjes, zijn die zo plug en play, of zijn er extra dingen voor nodig?
Gaat mij alleen erom dat ik centrale vergrendeling heb, en ik wil juist geen afstandsbediening.


Zou het fijn vinden als er mensen zien die dat weten en mij dat kunnen vertellen!

Grtz
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ga langs de sloop en zoek een leuke clio/r5/r19 met een goede tellerbak.

die zullen bijna allemaal passen. anders de stekkers van de oude auto afknippen en een verloop maken.

gewoon gaan prutsen. zo leer je het meeste.

cv pompjes kun je aan de bestaande sloten maken. (orginele) maar ik zou op de sloop gewoon 2 deuren leeghalen van en clio met cv en el. ramen ;)
clio1400
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 18:57
Contacteer:

Maar zit er al voorbereiding op de standaard kabelboom dan?

Heb trouwens, meer info gevonden, bij de clio zit op de versnellingsbak een ding geschroeft, even opmeten of het past en kan op mijn versnellingsbak, en dan als het moet bekabeling trekken uit een auto en inbouwen en anders gewoon inbouwen en aansluiten het werkt?
Iemand die dit kan aanvullen?


Trouwens, iemand die nog een goede sloop in brabant kent met clio's?


En cv motoren, zit daar ook de voorbereiding voor in op de kabelboom of niet?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

????

toeren teller in electrisch hoor..

en voor de rest zou je zelf eens je kabelboom moeten cheken. kijk eens bij de stekkers van de deuren? als daar meer draden naar toegaan dan dat er in de deur verdwijnen zou ik zeggen ja hij is voor bereid.

in je deur gaan maar 2 draden nu denk ik. voor je speaker. verder is er niets electrich standaars in een kale deur.

dus gaan er meer, dan heb je geluk
clio1400
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 18:57
Contacteer:

Toerenteller elektrisch?
Kreeg via een garage medewerker hier anders een ander verhaal te horen, dat er dus een toerenteller sensor geval op de versnellingsbak zit.

Maar als het elektrisch is, kijken of er extra stekkers achter het dashboard liggen en dan is het zo aan te sluiten en anders word het lastiger?

Jammer dat iemand dat niet eerder heeft gedaan, is redelijk veel uitzoek werk en dan nog maar kijken of de onderdelen te vinden zijn....
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Snelheid komt vanuit de bak (mechanisch met een kabel) en toerenteller van de ontsteking...
Meetsal ligt er al wel een kabel klaar voor aansluiting van een toerenteller, maar bij een Clio weet ik dat niet zeker...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
clio1400
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 18:57
Contacteer:

Ok dan, daar heb ik wat aan, dankjewel!

Dus achter het dashboard kijken of er voorbereiding klaar ligt voor een toerenteller en dan een tellerbak met toerenteller regelen en kabels zien te regelen. Dankje!

Stekkers van de rest zal wel hetzelfde zijn neem ik aan?

(Y)
petkroket
Berichten: 15
Lid geworden op: do 8 dec 2005 13:08
Locatie: Culemborg

Hallo,

De kabelboom ijn de auto is voorbereid voor alle opties die in de deur verwerkt kunnen worden (elec ramen, speakers, cv).

Alleen de kabelboom in de deur is in jou geval maar met enkele draden uitgerust omdat er geen opties in je deuren zitten.

Ik heb zelf een clio 1.4S 1992 gehad, en heb hierin elektrische ramen ingebouwd en een universeel CV setje.

Kijk op de sloop gewoon rond voor een clio met elektrische ramen en cd motortjes in de deuren.

Als je originele motortjes wilt dan weet ik niet of dat kan, omdat er in de auto ook een soort van regelunit zit, die weet ik alleen niet te vinden. Het makkelijkste is gewoon een universeel setje inbouwen.

Hoop dat je er iets aan hebt!

Succes
clio1400
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 18:57
Contacteer:

Ok, dankje, daar heb ik wat aan! (Y)

Dus toerenteller zit voorbereid en is alleen een kwestie van tellerbak omwisselen en inpluggen en klaar omdat er dus de voorbereiding al zit.

Cv set word dus een aftermarket zo te merken, is er eventueel een manier om een alarm te kopen en zelf in te bouwen met cv?
Wat is er zoal en wat werkt goed en is niet te moeilijk om zelf in te bouwen?
petkroket
Berichten: 15
Lid geworden op: do 8 dec 2005 13:08
Locatie: Culemborg

mijn verhaal ging alleen over de opties die in de deuren zitten.

Ik weet dus niet of je zo een andere teller met toereteller erin kunt aansluiten. gewoon proberen lijkt me.

Er zijn ook cv setjes te koop die ook met optie alarm erbij hebben.

Kijk even rond op de markt plaatsen of iets dergelijks of onderdelenshops
Plaats reactie