elecktra probleem twingo 1.2 '94

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
marjorie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 4 mar 2009 22:04
Locatie: Hoorn N-H

hey.

auto van me vriendin heeft een elecktra probleem met radio of accu/massa.

radio gaat slecht aan.

als de radio aan staat en je rijd er mee en gaat remmen gaat de radio uit, ga je weer gas geven gaat de radio weer aan na 2 seconden.

staat de radio aan en geef je richting aan gaat de radio weer uit, richtingwijzer uit en 2 seconden later gaat de radio weer aan.

heeft het niet elke x maar wel vaak.

heb het al gevraagt op een andere forum en zeggen dat het mischien de massa is van de accu.

volgens mij is er ook iets mis met de accu, ga in het weekend ff langs de kwik-fit.
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Zit er niet toevallig een losse kabel of slechte verbinding in de iso stekker achter de radio?
marjorie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 4 mar 2009 22:04
Locatie: Hoorn N-H

heb een vermoede dat er een draad breuk zit in de iso stekker....

morgen maar een anders iso stekker halen.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

zou een draadbreuk kunnen zijn, maar klinkt meer als dat de radio een slechte massa heeft.
Andere ISO stekker is de moeite waard om te proberen, anders eens de plus continu en de massa van de radio eens direct aan de accu hangen en kijken of het dan weg is.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

quote: volgens mij is er ook iets mis met de accu, ga in het weekend ff langs de kwik-fit.


...doe dat maar niet, ga overal elders dat is echt beter.
Twingalto
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 28 dec 2008 15:05
Contacteer:

Kijk in ieder geval de massakabel vd accu na, vooral op het punt waar de kabel aan de chasssis zit gekoppeld. Deze punten willen nog wel eens corroderen en dan krijg je de vreemdste problemen. Oplossing: kabel nalopen en de chassis bevestiging blank maken. Eventueel oude roestige bout vervangen door een RVS exemplaar :D

Greetz Willem
Plaats reactie