Inbouwen van een Radio

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Jolandjee
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 28 jun 2009 18:01
Contacteer:

hallo Allemaal!

Ik heb sinds vrijdag een Twingo uit 1994:hosanna:
maar ik wil er een nieuwe radio inzetten, maar de vorige eigenaar heeft de bedrading zo door de war geschopt dat het mij niet lukt om mijn radio in te bouwen, ik heb ook geen boekjes bij de auto gekregen, dus nu is mijn vraag heeft er iemand een soort stroom schema van de twingo ´94?
Of iets waarvoor welke kleuren dienen van de bedrading?

Alvast bedankt!!

Groetjes Jolanda
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Rood = + via contact
Geel = Constant +
Zwart = Massa

De speakerdraden zijn vaak in verschillende kleuren, welke speaker welke draad is staat soms op de draad, maar meestal is het:

speaker links
Oranje -
groen +

speaker rechts
wit -
licht-bruin +

Anders even kijken of er nog een grote rode stekker zit achter die draden bende, dan kun je dat stukje draadboom gewoon vervangen en dan heb je je stekkers weer terug :)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ronald1916V schreef:Anders even kijken of er nog een grote rode stekker zit achter die draden bende, dan kun je dat stukje draadboom gewoon vervangen en dan heb je je stekkers weer terug :)
Die zit er :D
Heb hem ook ooit vervangen bij de poarse :grin:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

-jacco- schreef:
Ronald1916V schreef:Anders even kijken of er nog een grote rode stekker zit achter die draden bende, dan kun je dat stukje draadboom gewoon vervangen en dan heb je je stekkers weer terug :)
Die zit er :D
Heb hem ook ooit vervangen bij de poarse :grin:
Dan ben je snel klaar inderdaad (Y) :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

als je slim bent dan pak je er effe een multimeter bij voordat je iets sloopt en koop je een isostekker die je er aan soldeert. altijd handig voor de volgende keer.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Idd, maar is die iso stekker zelf niet ingeprikt ergens? Bij mijn 19 zit de stekker voor de voeding en die dingen op een stekker tegen het dashboard kastje aan aan de binnenkant voor het dash.

Speaker draden staat tekst op, daar kan je zo een iso stekker op maken.

Géén kroonsteentjes of zooi gebruiken, lekker solderen zit het ten minste goed! (Y)
Plaats reactie