sleutel stuk en startonderbreker wil niet uit dringend

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
nesti
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 17:36
Contacteer:

zoals de titel het al omschrijft is mijn sleutel dus stuk hij zend niks meer uit dit was vorige week ook al het probleem dus om nieuwe batrijkes geweest ik heb hem toen compleet uitgekuist en naar een uur of 2 gesukkel werkte hij toch terug maar nu doet hij niks meer is er een mogelijkheid om die wagen toch te starten zodat ik van de parking van de winkel kan geraken (die hebben dit niet zo graag ) en waar kan ik zo goedkoop mogelijk aan een nieuwe of andere sleutel geraken en liefst niet via de garage wand 150 euro wil ik er liefst niet aan uitgeven aangezien de wagen te koop staat |:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

punt, komma, uitroepteken, hoofdletter...

Interpunctie graag !

En kun je misschien vermelden om welke auto het hier gaat ?
nesti
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 17:36
Contacteer:

een scenicvan 1998 1600 benzine .,!?"
T*mmy
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 20:48
Locatie: Zoetermeer

Is de sleutelbaard zelf nog heel? Ik heb toe nvan mijn twingo met startonderbreker eens een sleutel laten namaken bij de sleutelboer, die las de chip uit van het origineel, en kopieerde die naar een nieuwe chip in de nieuwe sleutel. Duurde 5 minuten en koste 40 euro.

Verder kan ik niet 1 2 3 opmaken waar het probleem nou ligt, maar als de chip in jou sleutel die de startonderbreking de-activeert kapot is, weet ik niet of de sleutelboer hem nog uit kan lezen. Is in ieder geval het proberen waard. succes.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij de meeste auto's kun je op de een of andere manier de auto toch nog wel starten met enkel de baard. Waarom gebruik je overigens je reserve sleutel niet (0) (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
nesti
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 17:36
Contacteer:

dat is nu net het probleem die heb ik jammer genoeg niet
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dan kom je er helaas op de harde manier achter waarom het handig is er wel een te hebben.

Ik vind overigens 150e nog wel meevallen als dat all-in is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
nesti
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 17:36
Contacteer:

ja en nee als je weet hoeveel tegenslag ik al heb gehad met die wagen sinds ik die heb en dan is nu 2 maand .
ik heb die gekocht via een handelaar met een jaar garantie maar hij heeft zijn handen er vanaf getrokken
uitlaat moet worden vervangen, bobijn stuk achter 2 dagen ,willen laten uitlijnen, lampjes in het dashboard werkten niet meer na 4 dagen klokje werkt nu ook niet meer kofferpompjes werken ook niet meer enz. enz. dus vind ik 150 euro wel veel aangezien de kosten die ik heb en reeds heb gedaan |: |: |: |: |: stom geweest ik weet het duw het a.u.b. niet nog dieper in mijn neus
T*mmy
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 20:48
Locatie: Zoetermeer

Het kan trouwens misschien ook de vrieskou zijn. Ik heb een tijd geleden ook de anwb gebeld omdat mijn auto niet meer wilt starten, zelfs niet na een herstart door de accupolen tegen elkaar te houden. Man van de anwb vertelde dat de auto niet starte omdat de startonderbreker niet gedeactiveerd werd, en dat kwam doordat door de hevige temperatuurverschillen de print plaat in je auto in en uit zet.. en dat kan leiden tot niet functioneren. Heb er nog steeds last van, als het 's nachts gevriest heeft.

Aangezien je zei dat ie er af en toe last van heeft.. kan dat het ook zijn?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Keertje met je sleutel ergens tegenaan tikken/rammen/slaan helpt nog wel eens bij die dingen. tenminste, als het zo'n sleutel is met een code die de magneetring moet activeren bij het contactslot..

Als het er 1tje is met een knopje die je eerst op slot en dan weer van slot af moet doen wordt het lastig, maar dan is ie wel te starten met de noodcode, die heb je waarschijnlijk ook niet ? maar daar kan de dealer je wel aan helpen, en die kunnen je ook wel vertellen hoe je die moet invoeren.
nesti
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 17:36
Contacteer:

ja jullie hebben gelijk maar de sleutel is getest en da infarood lampje geefft geen kik meer kan ik geen 2 de hands sleutel zoeken en die laten programeren op mijn wagen of gewoon onderbreker er uitgooien
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Bij mijn Megane kan ik de startonderbreker uitschakelen met een 4-cijferige code die ik dan moet invoeren met het CV knopje in de auto. Werkt prima.
Mijn sleutel werkt namelijk ook niet...
nesti
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 17:36
Contacteer:

a da is idd een oplosing maar hoe doe ge da en waar kunde die code vinden ??
nesti
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 17:36
Contacteer:

ik heb zonet naar de auto geweest en dit effe geprobeerd mijnn lichtje gaat idd trager kniperen maar de code die ik heb klopt tiet dus weer geen geluk
T*mmy
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 20:48
Locatie: Zoetermeer

Er is al aangegeven dat zo'n code bij de dealer waarschijnlijk te krijgen is, en over het zoeken van een 2e hands sleutel: daar heb ik je ook al een tip over gegeven, namelijk de sleutelboer met het verhaal van de chip. :)
nesti
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 17:36
Contacteer:

ja dat van die code dat weet ik maar deze code stond in het boekje van de wagen zelf de slotemaker ga ik maandag morgen dus proberen maar ik zoek zoveelmogelijk oplosingen he moest er geen een van lukken .
ik heb wel reeds een boel forums gevonden waar de mensen manueel starten met de engemanetjes knop dat zou toch al tijdelijk een oplosing zijn maar ik zal morgen zeker een reacie geven met wat ik als oplossing heb gevonden
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zoals ik al aangaf: de dealer kan je zo aan die code helpen met behulp van chassisnummer en kenteken..
nesti
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 17:36
Contacteer:

hey nog eens een postje. de code van de garage werkt niet ,deze geeft een eenmelding dat die niet juist is dus dit is onbruikbaar verklaard .
volgens hun is de sleutel reeds vervangen of zit er een fout in de comp. van de wagen .dus gaan we verder met onze zoektocht
nesti
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 17:36
Contacteer:

probleem is opgelost na lang zoeken en redelijk wat fietsen hebben we de 2 de sleutel gevonden bij de voorige eigenaar dus de wagen rijd terug
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Mooi ! zou meteen maar even een 2e sleutel regelen.. (Y)



Slotje mag nu wel op 't topic (zonder startonderbreker) :p
nesti
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 17:36
Contacteer:

startonderbreker mag maar geef me aub een sleutel of 2 :D
de rezerve sleutel gaat morgen naar de garage voor reparatie of vervanging :smoke: een ezel stoot zich geen 2 keer aan de zelfde steen he :grin: :grin:
Plaats reactie