Beste Mannen,
ik heb een vraagje,
gister op de Openings Meet heb ik een mooie 16v teller setje gekocht
voor me Cliotje, maar alleen de toeren teller doet het natuurlijk niet,
de ene zegt ja moet je op je Bobine draad aansluiten, andere zegt neee moet je op je BDP-sensor aansluiten
dus de vraag is, waar zouden jullie de toeren teller op aansluiten?
het is een Clio I ph 3 1.2 8v uit 1996 met de bekende Twingo Moter
of heeft iemand hier mischien een mooi elektrisch Schema?
Greets Rick
Toeren teller
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Bij de BDP sensor ga je niet veel signaal vinden voor je toerenteller, die moet je op de bobine aansluiten.. welke draad je dan moet hebben bij dat motortype weet ik zo niet, dan zou je er even een schema bij moeten hebben.
Normaal gesproken is het de + van de bobine.
Normaal gesproken is het de + van de bobine.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
ok bedankt Ronald,
vandaag moest ik toch naar school toe en heb eens op het progamma van school gekeken
enige wat daarop stond even letterlijk vertaald;
De krukassensor (39) stuurt een reeks pulsen, waavan de frequentie proportioneel is aan het toerental van de motor, naar de elektrische regeleenheid. Een van de functies welke de elektronische regeleenheid uitvoert met dit singaal is het berekenen van de frequentie van de pulsen en het singaal door sturen naar de toeren teller.
dus ook maar meteen aan de leraar gevraagd en die zegt idd dat ik gewoon even met de scoop moeten meten op de bobine en bij de toerenteller zelf
dus dat gaat ik maar eens even proberen..
Greets
vandaag moest ik toch naar school toe en heb eens op het progamma van school gekeken
enige wat daarop stond even letterlijk vertaald;
De krukassensor (39) stuurt een reeks pulsen, waavan de frequentie proportioneel is aan het toerental van de motor, naar de elektrische regeleenheid. Een van de functies welke de elektronische regeleenheid uitvoert met dit singaal is het berekenen van de frequentie van de pulsen en het singaal door sturen naar de toeren teller.
dus ook maar meteen aan de leraar gevraagd en die zegt idd dat ik gewoon even met de scoop moeten meten op de bobine en bij de toerenteller zelf
dus dat gaat ik maar eens even proberen..
Greets
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
ik heb nog een Dinky Toy
morgen maar is meten met de scoop en kijken wat eruit komt
ben benieuwd
morgen maar is meten met de scoop en kijken wat eruit komt
ben benieuwd
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
ben er nog steeds niet uit.. heeft niemand een elektrisch schema van me clio?
Clio 1 ph 3 1.2i uit 1996 met motorcode D7F
moet ergens vanaf me ECU een draad trekken maar weet nog steeds niet welke eigelijk.. renault dealer had het over punt 8 van mijn Ecu maar dat levert niks op met de scope!
Clio 1 ph 3 1.2i uit 1996 met motorcode D7F
moet ergens vanaf me ECU een draad trekken maar weet nog steeds niet welke eigelijk.. renault dealer had het over punt 8 van mijn Ecu maar dat levert niks op met de scope!
Als je het echt niet kan vinden:
Een kabeltje om één van de bougiekabels wikkelen, na 20 windingen zal t wel functioneren.
Misschien moet je de bobinekabel zelf wel hebben. Op de draad komt door dat spoeltje een inductiespanning te staan waar je toerenteller op reageert.
Een kabeltje om één van de bougiekabels wikkelen, na 20 windingen zal t wel functioneren.
Misschien moet je de bobinekabel zelf wel hebben. Op de draad komt door dat spoeltje een inductiespanning te staan waar je toerenteller op reageert.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Nou eindelijk heb ik een schema kunnen bemachtigen van de Clio 1,2i
Toerenteller doet het half ( letterlijk half )
Ik krijg er maar ~400 toeren uit in plaats van ~850
Klopt natuurlijk ook want, mijn bobine is 2 om 2 dus dan heb ik maar de helft van het singaal.
Als ik de 2 draden bij elkaar doe slaat de motor direct af ( logiesch want dan ga je de ontsteking omwisselen )
Dus mijn vraag is:
Wie o Wie kan me helpen om van die ~400 toeren naar rond de ~850 te brengen door middel van iets heb al van alles geprobeert
Toerenteller doet het half ( letterlijk half )
Ik krijg er maar ~400 toeren uit in plaats van ~850
Klopt natuurlijk ook want, mijn bobine is 2 om 2 dus dan heb ik maar de helft van het singaal.
Als ik de 2 draden bij elkaar doe slaat de motor direct af ( logiesch want dan ga je de ontsteking omwisselen )
Dus mijn vraag is:
Wie o Wie kan me helpen om van die ~400 toeren naar rond de ~850 te brengen door middel van iets heb al van alles geprobeert
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Ohja wel makkelijk hier dat je je post niet kan aanpassen
http://www.youtube.com/watch?v=faMsaCoA8Oc
http://www.youtube.com/watch?v=faMsaCoA8Oc
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Topic mag wel op slot ( ga ik in men project topic verder )
Excuses voor het dubble topic
Excuses voor het dubble topic